معرفی بهترین هتل های شهر یزد + هزینه یک شب اقامت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یزد را می‌توان با عناوینی چون شهر بادگیرها، شهر شیرینی، شهر دوچرخه‌ها و … شناسایی کرد که همه این ویژگی‌ها، دیدن دارند. اما مهم‌ترین عنوانی که یزد با آن شناخته می‌شود، «اولین شهر خشتی جهان» است که همین موضوع باعث شده تا آثار تاریخی آن برای مسافران جذاب باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، باتوجه به واقع شدن یزد در کویر، در ایام تابستان بسیار گرم است اما در اواخر زمستان و همچنین در ایام نوروز تا اواسط بهار می‌توان از هوای معتدل آن استفاده کرد. بدین جهت، باتوجه به نزدیکی ایام نوروز، در ادامه بهترین هتل‌های یزد معرفی می‌شوند؛

در همین زمینه بخوانید:

راز آسمان پایتخت

هتل داد

قیمت یک شب برای اقامت یک نفر: از 645 هزار تومان

هتل داد یزد، که از سال 1386 به عنوان هتلی 4 ستاره پذیرای مسافران و گردشگران است؛ در سال 1307، حاج عبد الخالق داد این مکان را با کاربری حمل و نقل کالا و مهمانپذیر بنا کرد اما در سال 1380 مرمت و بازسازی این مکان آغاز شد و اکنون هتل داد با تعداد 88 اتاق و سوئیت 1 تا 4 تخته در 3 طبقه، از مسافران استقبال می‌کند. در معماری هتل داد از ترکیب آجر و کاه‌گل، از مصالح مورد استفاده کویرنشینان در گذشته، طاق‌نماها، قوس‌ها، و نورگیر استفاده شده است. از امکانات و خدمات هتل داد نیز می‌توان به تالارهای برگزاری همایش و جشن، دو رستوران با غذاهای ایرانی و گیاهی، کافه‌ فضای باز در مکانی دلنشین، فروشگاه صنایع دستی، استخر، سونا، جکوزی، و ماساژ نام برد.

هتل داد در بافت تاریخی شهر یزد و در نزدیکی اماکن تاریخی و دیدنی مانند آتشکده زرتشتیان یزد، میدان امیرچخماق، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر و محله تاریخی فهادان قرار دارد.

هتل باغ مشیرالممالک یزد

قیمت یک شب اقامت برای یک نفر: از 619 هزار تومان

هتل باغ مشیرالممالک یزد که متعلق به دوره قاجاریه است، دارای بنایی تاریخی در بین هتل‌های شهر یزد است. این هتل باغ چهار ستاره  در سال 1382 با تعداد 106 اتاق شروع به کار کرد و در سال 1398 بازسازی شد. درخت‌های سر به فلک کشیده و کهن در باغ بزرگ، حوض‌ها و فواره‌ها، و جوی‌های آب مشیرالممالک افراد بسیاری را در زمان سفر به شهر یزد به خود جذب می‌کند. گفتنی است که از معماری منحصر به فرد کویر در اتاق‌های هتل استفاده شده است. سفره‌خانه معروف هتل با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی از مهمانان پذیرایی می‌کند. برای صرف غذا نیز می‌توان به یکی از سه رستوران نقاشی، باغ و یزد رفت. کافه هتل با کاشی‌های رنگارنگ و چیدمان سنتی مکان دنجی را برای صرف یک نوشیدنی فراهم آورده است. سالن کنفرانس، سالن بدنسازی، و فروشگاه صنایع دستی از دیگر امکانات این هتل به شمار می‌رود. از آن‌جایی که هتل باغ مشیرالممالک در بلوار مشیر، یکی از خیابان‌های ورودی شهر یزد قرار گرفته است دسترسی به اماکن تاریخی و جاذبه‌های دیدنی به آسانی امکان‌پذیر است؛ با حدود 15 دقیقه رانندگی می‌توان از میدان امیر چخماق، بافت تاریخی شهر یزد، و مسجد جامع یزد دیدن کرد. مرکز خرید آریا هم با 20 دقیقه رانندگی در دسترس قرار دارد.

هتل پارسیان صفائیه یزد

قیمت یک شب اقامت برای یک نفر: از 617 هزار تومان

هتل پارسیان صفائیه یزد که در میدان ابوذر قرار گرفته، یکی از جذاب‌ترین هتل‌های شهر یزد و حتی ایران به‌شمار می‌رود. این هتل 5 ستاره یکی از جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود و در منطقه خوش آب و هوای شهر یزد هم واقع شده است. هتل پارسیان صفائیه یزد دارای دو بخش هتل جدید و هتل باغ است که تلفیق فرهنگ و معماری سنتی و مدرن در آن به بهترین شکل انجام شده است. هتل پارسیان صفائیه دارای 195 اتاق در 3 طبقه است که به طور منظم بازسازی می‌شوند. کافی‌شاپ فضای باز، رستوران ایرانی، سالن همایش و کنفرانس، و خدمات خانه‌داری نیز در این هتل ارائه می‌شود.

در زمان اقامت در هتل پارسیان صفائیه با 10 دقیقه رانندگی می‌توان از دخمه زردشتیان بازدید کرد. ایستگاه اتوبوس هم در چند قدمی هتل قرار دارد. مرکز خرید آریا و مجتمع تجاری صدف نیز برای خرید نیز در نزدیکی هتل واقع شده‌اند.

هتل فیروزه یزد

قیمت یک شب اقامت برای یک نفر: از 300 هزار تومان

هتل فیروزه یزد فرصت سفر به حال و هوای قدیمی و گذشته را در میان هتل‌های شهر یزد برای مسافران فراهم کرده است. هتل فیروزه در سال 1394 با تعداد 18 اتاق در سه طبقه ساخته و در سال 1395 بازسازی شد. این هتل سنتی 3 ستاره با دیوارهای کاهگلی، پنجره‌های چوبی، حیاط و حوض اقامتی متفاوت و جذاب را در شهر یزد رقم می‌زند و رستوران با منوی غذای ایرانی نیز گزینه‌ای ایده‌آل برای صرف غذا در فضای باز هتل است. موقعیت جغرافیایی هتل فیروزه که در بافت تاریخی و قدیمی شهر یزد قرار گرفته، به جاذبه‌های تاریخی و اماکن دیدنی شهر یزد دسترسی مناسبی دارد؛ می‌توان با 15 تا 20 دقیقه پیاده‌روی از هتل به مجموعه امیر چخماق، بافت تاریخی شهر، مسجد جامع یزد، موزه آب یزد، و بازار خان یزد رسید. تا خانه لاری‌ها و زندان اسکندر هم حدود 5 دقیقه با خودرو فاصله است.

هتل ارگ جدید یزد

قیمت یک شب اقامت برای یک نفر: از 619 هزار تومان

هتل ارگ جدید یزد در بلوار شهیدان اشرف و در خیابان صفائیه قرار دارد. این هتل 4 ستاره در سال 1393 با تعداد 150 اتاق و سوئیت در 2 طبقه تاسیس شد. هتل ارگ جدید معماری جذاب خیره‌کننده‌ای دارد؛ نمای بیرونی آن با آجر و گل ساخته شده و در داخلش با فضایی مدرن رو‌به‌رو می‌شویم. از امکانات این هتل می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، فضای سبز، ماساژ، سالن بدنسازی، سالن کنفرانس و روم سرویس اشاره کرد.

گفتنی است که با وجود اینکه هتل ارگ جدید یزد در حاشیه و به دور از مرکز شهر ساخته شده، به جاهای دیدنی و تاریخی یزد دسترسی خوبی دارد. دخمه یا برج سکوت زرتشتیان با فاصله کمی از هتل قرار گرفته است و با 10 دقیقه رانندگی به مرکز شهر و دیدنی‌های آن می‌توان رسید.

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز