بهترین سافت باکس موجود در بازار + قیمت

سافت باکس_کاماپرس
ژیوار

سافت باکس محفظه‌‌ای پارچه‌ای یا پلاستیکی به شکل‌های مستطیل، مربع یا دایره هستند که روی منبع نور نصب می‌شود و نور را ملایم و بعد منتشر می‌کند. سافت باکس‌های قدیمی، با جعبه‌های تخته سه لایه بزرگ ساخته می‌شدند اما سافت باکس‌های جدید از مواد سبک‌وزن ساخته می‌شوند و در اندازه‌های مختلف و قابل‌حمل هستند.

به گزارش کاماپرس، سافت باکس منبع نور ندارد و باید آن را روی یک منبع نور دیگر نصب کرد. به‌تازگی، کیت سافت باکس‌های لامپی در بازار ارائه‌ شده که شامل پروژکتور با سه پایه، کابل، لامپ‌ها، سافت باکس، کلید روشن خاموش، لوازم جانبی و چمدان عکاسی است.

سافت باکس برای عکاسی

برای عکاسی یا فیلم‌برداری نیاز به نور نرم دارید و اولین گزینه‌ای که نور مناسبی به شما می‌دهد سافت باکس است. سافت باکس‌ها انواع مختلفی دارند که بعضی همراه با منبع نوری هستند؛ مثل مدل‌های لامپی و بعضی هم به صورت جدا برای نصب روی منابع نوری ساخته‌شده‌اند. نوع لامپ‌خور آنان ساده‌ترین و ارزان‌ترین مدل است و به‌آسانی می‌توانید از آن استفاده کنید. انواع حرفه‌ای‌تر سافت باکس در استودیو‌ها و حتی نورپردازی سینمایی استفاده می‌شود که معمولا قیمت‌های بالاتری هم دارند.

سافت باکس چطور کار می‌کند؟

سافت باکس‌ها نور یک لامپ را در یک محفظه بسته محدود می‌کنند و با آزاد کردن آن از میان یک لایه نازک کار می‌کنند. همچنین از یک گرید یا زنبوری پارچه‌ای (ظاهر آن شبیه شبکه یا کندوی عسل است) برای کنترل جهت نور و محدود کردن پرتوها استفاده می‌کنند. منبع نوری که یک سافت باکس روی آن قرار می‌گیرد، لامپ‌های فلورسنت، لامپ LED SMD و COB و فلاش‌های استودیویی هستند.

بعضی از منابع نوری، قدرت اتصال به دیمر را دارند و می‌توان شدت نورشان را کم‌ و زیاد کرد. همچنین هر منبع نور می‌تواند از یک یا چند لامپ مخصوص تشکیل شود. در این محصولات لایه‌ای نازک و سفید که به آن دیفیوزر میگویند، نور را نرم می‌کند. لایه داخلی سافت باکس‌ها معمولا طوری ساخته می‌شوند که نور را بازتاب دهند.

دریان سفر امید

سافت باکس_کاماپرس

سافت‌ باکس لامپ‌خور

سافت باکس لامپی یک هولدر مخصوص دارد که لامپ‌های معمولی از نوع LED یا هر نوع لامپ دیگر روی آن قرار می‌گیرد. سافت باکس روی این هولدر نصب می‌شود و مجموعه هولدر و سافت باکس روی یک سه پایه نور قرار می‌گیرند.

بیشتر سافت باکس‌های لامپی مجهز به دیمر نیستند؛ چون امکان کم‌ و زیاد کردن نور برای لامپ‌های LED معمولی وجود ندارد. به‌جای دیمر در پشت هولدر لامپ این سافت‌باکس‌ها، کلید خاموش و روشن‌کردن برای هر لامپ به صورت جداگانه قرار داده‌شده تا بتوانید میزان نور مورد نیاز را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

سافت باکس کیت دایموند با سه پایه

این سافت باکس دارای ابعاد 60×90 سانتی متر است و به همراه 4 عدد لامپ LED و پایه سه پایه ارائه می‌شود. قیمت این محصول در فروشگاه‌های مختلف بین 995 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان در نوسان است.

سافت باکس مستطیلی و مربع شکل

سافت باکس‌های مستطیلی شکل یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها هستند که در ابعاد مختلف موجودند. این سافت باکس‌ها برای عکاسی پرتره و مد مناسب هستند. در همین حال، سافت باکس‌های مربع شکل نیز طرفداران زیادی دارند. این مدل‌ها برای عکاسی محصول و استودیویی مناسب هستند و در ابعاد 60×60، 80×80 و 100×100 سانتی متر موجود هستند.

سافت باکس چندضلعی

سافت باکس‌های چندضلعی مانند هگزاگون و اکتاگون برای ایجاد نور نرم و پراکنده مناسب‌اند. این مدل‌ها در ابعاد 60×90، 80×120 و 100×150 سانتیمتر در بازار وجود دارند. قیمت سافت باکس‌ها بسته به برند، ابعاد و لوازم همراه آن متفاوت است و معمولاً از 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است.

سافت باکس_کاماپرس

کاربرد اصلی سافت باکس:

  • نورپردازی ویدیوهای یک ‌نفره (حداقل به دوشاخه سافت باکس نیاز دارید تا سایه‌ها کم شوند)
  • برای عکاسی از محصول (با زاویه نور از بالا یا از روبه‌رو)
  • برای عکاسی مدلینگ (مدل‌های مستطیلی و بزرگ در دسترس است)
  • برای عکاسی کودک
  • در عکاسی چهره و پرتره (البته منبع نوری ایده‌آلی در این سبک نیست)
  • سافت باکس برای ساخت ویدئو

همه اشکال سافت باکس می‌توانند در نورپردازی برای فیلم کاربردی باشند. معمولاً فیلم‌بردارهای حرفه‌ای مثل یک عکاس پلان‌های مختلف را از هم جدا می‌کنند و متناسب با اندازه لنز، داخلی یا خارجی و شب یا روز بودن، تعداد و نوع پروژکتورها را مشخص می‌کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی برقستاره شمال
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان