بهترین زمان برای سفر با تور تفلیس

تور تفلیس - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان از شهرهای توریستی منطقه قفقاز نیز به‌ شمار می‌رود. تفلیس با کوچه‌های و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، کافه‌ها و رستوران‌هایی به سبک کلاسیک اروپایی، ساختمان‌های کهن به‌جامانده از قرون‌وسطی در کنار برج‌های ناشی از مدرنیته همچنین هتل‌ها و مراکز خرید امروزی تلفیقی از تاریخ و مدرنیته است. به همین خاطر سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است و بسیاری از ایرانیان در سال‌های اخیر برای گذراندن تعطیلات خود تور تفلیس را انتخاب می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی جاذبه‌های دیدنی تور تفلیس، بهترین زمان برای سفر با این تور و همچنین فستیوال‌های جذاب آن می‌پردازد.

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی تور تفلیس

تفلیس یک شهر کهن و تاریخی است؛ به همین خاطر گردشگران در تور تفلیس قصد بازدید از اماکن و بناهای باستانی متعددی را دارند. قلعه ناریکالا، شهربازی متاتسمیندا، مجسمه مادر یا کارتلیس گرجستان، پل صلح تفلیس، کلیسای جامع تفلیس، موزه ملی گرجستان، باغ گیاه‌شناسی و حمام‌های سلطنتی از جاذبه‌های است که نباید آنان را از دست داد.

از دیگر اماکن توریستی در تفلیس هم می‌توان به باغ‌وحش تفلیس، دریاچه لیسی، میدان آزادی، پارک آبی تفلیس، کلیسای صخره‌ای تفلیس، پارک آبی جینو پارادایس، سد ژینوالی، فانیکولار تفلیس و باغ‌های بوتانیکال تفلیس اشاره کرد.

شهر قدیمی تفلیس، محله آولاباری، خیابان روستاولی و محله ورا نیز از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین محله‌های معروف تور تفلیس هستند.

بهترین زمان برای سفر با تور تفلیس

به‌طورکلی می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر با تور تفلیس فصل پاییز و بهار است؛ اما در بهار حتما تجهیزات مناسب جهت بارش باران را همراه خود داشته باشید. شهر تفلیس دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری، زمستان‌های سرد و تابستان‌های نسبت گرم است. علاوه بر بارش سالانه بسیار، میانگین دمای سالانه آن نیز ۱۳ درجه سانتی‌گراد است. در فصل بهار،میزان بارندگی‌ها چند برابر شده و دمای تفلیس در این فصل به ۱۲ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تابستان‌های تفلیس گرم با دمای هوای بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد و شب‌های تقریباً خنک‌ با دمای حدودی ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. در پاییز اما چندان بارشی را شاهد نخواهیم بود و دمای هوا در این فصل بین ۴ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این منطقه زمستان‌های خشک و بسیار سردی دارد و بیشترین دمای ثبت‌شده در این فصل ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. در شب‌های فصل زمستان در تور تفلیس معمولاً دمای هوا به زیر صفر نیز می‌رسد.

بازدید از فستیوال‌های جذاب در تور تفلیس

شهر تفلیس علاوه‌ بر جاذبه‌های دیدنی تاریخی، در فصول مختلف سال میزبان جشنواره‌های جذاب بسیاری است. جشنواره هولی یا جشن رنگ، جشنواره بستنی، جشنواره گل و روز استقلال گرجستان در فصل بهار برگزار می‌شوند که با رزرو تور تفلیس می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

جشنواره‌های موسیقی اپن ایر تفلیس، جاز دریای سیاه، موسیقی سنتی آرت‌جن و موسیقی جم و تبلیسوبا از فستیوال‌های تابستانی تور تفلیس‌ هستند.

جشنواره پنیر تفلیس، جشنواره بین‌المللی تئاتر تفلیس و همچنین جشنواره بین‌المللی فیلم تفلیس نیز در فصل پاییز برگزار خواهند شد. فستیوال‌های ارتدکس گرجستان و موسیقی جاز تفلیس نیز مراسم‌های زمستانه تور تفلیس محسوب می‌شوند.

چند نکته مهم هنگام انتخاب تور تفلیس برای گذراندن تعطیلات

شهر تفلیس به لحاظ امنیت در رتبه ۸۵ از ۱۰۰ قرار داشته و از شهرهای امن و آرام دنیا محسوب می‌شود. فرودگاه بین‌المللی آن در ۱۷ کیلومتری جنوب شرقی این کشور واقع‌شده است. برای رفت‌وآمد در سطح شهر تفلیس، مترو، اتوبوس، مینی‌ بوس یا مارشروتکا، تاکسی و تاکسی‌های آنلاین در دسترس گردشگران هستند.

البته برای استفاده از اتوبوس و مترو در سفر با تور تفلیس نیز باید کارت‌های «مانی کارت» تهیه کنید. برای سفر به شهر تفلیس ایرانیان می‌توانند با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما نیز اقدام کنند. همچنین برای سفر به گرجستان و انتخاب تور تفلیس نیز به ویزا نیاز نخواهند داشت.

لازم به ذکر است وضعیت آب آشامیدنی این شهر اصلا مناسب نیست و بهتر است در طول سفر تنها از آب معدنی استفاده کنید. واحد پول مورد استفاده در تور تفلیس، لاری گرجستان است؛ اما به‌ دلیل کمیاب بودن این پول در ایران، صراف‌ها با قیمت چند برابری لاری را محاسبه می‌کنند. بهتر است به جای خرید لاری، دلار خریده سپس در گرجستان آن را خرج کرده یا آن را به لاری تبدیل کنید.

رزرو تور تفلیس از ” راز آسمان پایتخت”

شرکت خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی راز آسمان پایتخت از ابتدای فعالیت خود، تسهیل فرآیند حمل‌ونقل و اقامت گردشگران را در سراسر ایران و جهان در دستور کار خود قرار داده است. ارتباط مداوم با ایرلاین‌های داخلی و خارجی، کسب نمایندگی فروش بلیط قطارهای مسافرتی، داشتن گارانتی هتل در سراسر ایران، ارتباط مستقیم با هتل‌های خارجی در تمامی نقاط جهان در کنار تیم پشتیبانی حرفه‌ای دلیل موفقیت این آژانس بوده است.

شما براي رزرو تور تفلیس می‌توانید به نشانی تهران،خیابان شریعتی، ابتدای خیابان بهشتی، پلاک32 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرید.

همچنین برای تسهیل فرآیند خرید خود می‌توانید از طریق نشانی اینترنتی https://www.asemanpaytakht.com/ اقدام کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
نهال گشت
آهن رویال
روکش مارال
تهران آهن
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز