بهترین زمان برای خرید آهن

ژیوار

خرید آهن آلات با قیمت مناسب می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید و ساخت‌و‌ساز منجر شود؛ به همین دلیل بیشتر صنعتگران و پیمانکاران تلاش می‌کنند که در بهترین زمان ممکن، مواد اولیه مورد نیاز خود مانند انواع مقاطع آهنی را با قیمت ارزان و مناسب خریداری کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی بهترین زمان برای خرید آهن پرداخته است.

زمان مناسب برای خرید آهن

صاحبان صنایع، مدیران و پیمانکاران ساختمانی معمولا به دنبال خرید آهن در کف قیمتی و پایین‌ترین قیمت ممکن هستند؛ چراکه این افراد باید تلاش کنند که هزینه‌های تولید یا ساخت و ساز را تا حد ممکن کاهش دهند و قیمت تمام شده را برای کسب سود بیشتر و فروش بهتر پایین بیاورند. علاوه بر این، آهن آلات نیز همانند بیشتر فلزات و مواد اولیه در طول سال دچار نوسانات قیمتی می‌شوند و عدم دقت در انتخاب زمان خرید آنها ممکن است با ضرر و زیان مالی همراه شود. این موضوع فقط برای افرادی که خرید آهن را به منظور استفاده به عوان مواد اولیه انجام می‌دهند، صادق نیست، بلکه سرمایه‌گذاران و فروشندگان عمده این بازار نیز معمولا بر اساس تجربیات خود به دنبال زمان مناسب‌ برای خرید هستند تا از سود بیشتری در زمان فروش محصول خریداری شده، بهره‌­مند شوند.

عوامل اثرگذار بر قیمت آهن

قیمت آهن آلات و مقاطع و ورق‌های آهنی و فولادی معمولا با نوسان زیادی در طول سال مواجه می‌شود. این نوسانات حتی می‌تواند به صورت روزانه هم باشد و به همین دلیل استعلام روزانه قیمت قبل از خرید این محصولات، اولین گزینه پیش روی خریداران است.

قیمت آهن آلات معمولا بسته به شرایط و پارامترهای مختلف تغییر می‌کند. نوسانات نرخ ارز یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت آهن است و هرگونه افزایش یا کاهش قیمت ارز می‌تواند باعث تغییرات قیمتی مقاطع آهنی شود. میزان تورم ماهانه و پارامترهای اقتصادی داخلی نیز بر قیمت آهن آلات موثر است. در کنار این موضوع، میزان عرضه و تقاضا و افزایش یا کاهش هر کدام از این موارد می‌تواند بازار را به سمت نوسانات قیمتی مقطعی یا دائمی ببرد.

دریان سفر امید

خرید آهن از سایت تهران آهن

خرید آهن آلات در زمان ثبات قیمتی بازار

تجربه ثابت کرده که در بازار آهن، مفاهیمی مانند کف یا سقف قیمتی به صورت پایدار و طولانی مدت وجود ندارد. در واقع کف قیمتی معمولا به دلایل هیجانی ایجاد می­‌شود و ثبات چندانی ندارد؛ بر همین اساس، افرادی که به دنبال خرید آهن به عنوان مواد اولیه هستند، معمولا در زمان‌هایی که بازار از ثبات قیمتی برخوردار است، اقدام به خرید کرده و به کف قیمتی سالانه توجه زیادی نمی‌کنند. شاید بتوان ثبات قیمتی را یکی از نشانه‌های زمان مناسب خرید مقاطع آهنی نامید.

انتخاب بهترین زمان برای خرید آهن

علاوه بر اینکه در دوران ثبات قیمتی می‌توان به خرید آهن اقدام کرد، در مواقعی از سال نیز به دلیل کاهش تقاضا می‌توان خرید‌های مناسبی انجام داد. پیمانکاران و صاحبان صنایع معمولا این زمان‌ها را بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میدانی در بازار آهن و تجربه‌ شخصی خود تعیین می‌کنند.

برای نمونه، بیشتر مقاطع آهنی مورد نیاز در ساخت و ساز با اتمام ماه‌های گرم سال و کاهش ساخت و ساز، با کاهش قیمتی مواجه می‌شوند و به همین دلیل فصولی از سال که ساخت و ساز عملا متوقف می‌شود و تقاضا برای خرید آهن کاهش پیدا می‌کند، می‌تواند بهترین زمان برای خرید انواع مقاطع و ورق‌های آهنی باشد.

امروزه بسیاری از سایت‌های فروش آنلاین آهن آلات، نمودار و تاریخچه قیمتی انواع محصولات و مقاطع آهنی را نیز به صورت شفاف در اختیار خریداران قرار می‌دهند که این نمودارها می‌تواند در تعیین و پیش بینی روند قیمتی بازار برای خرید آهن در زمان مناسب، کمک کننده باشد.

خرید آهن از سایت تهران آهن

خرید آهن با قیمت مناسب از «آهن ملت»

شرکت تهران آهن، یکی از شرکت‌های تخصصی فروش آهن آلات است که خدمات خود در زمینه فروش انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی را از سال 1378 آغاز کرده است. این شرکت هم اکنون خرید و فروش انواع لوله، قوطی، پروفیل، ورق، تیرآهن و میلگرد را در بستر آنلاین نیز ادامه می‌دهد.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت tehran-ahan.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02186073000 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تهران آهن
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز