بهترین زمان انجام سرویس دوره ای خودرو

سرویس خودرو-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

انجام سرویس دوره ­ای خودرو در زمان مناسب، ضمن حفظ سلامت فنی خودرو سبب افزایش عمر مفید قطعات یدکی نیز می­­شود؛ در نتیجه، انجام سرویس‌های دوره‌ای موجب می­شود که هزینه‌های نگهداری از خودرو در طولانی‌مدت به طرز چشمگیری کاهش یابد.

به گزارش کاماپرس، اگر قصد دارید که از بهترین زمان انجام سرویس دوره ­ای ماشین خود مطلع شوید، بهتر است که به کتابچه راهنمای آن مراجعه کنید. در این دفترچه ضمن اعلام کیلومتر سرویس‌های دوره‌ای، درباره بهترین زمان تعویض فیلتر، روغن، تسمه‌ و امثال آن نیز اطلاعاتی ارائه شده است. معمولاً توصیه می‌شود که سرویس‌های دوره‌ای محصولات ایران­ خودرو و سایپا هر شش ماه یا 10 هزار کیلومتر انجام شود.

 سرویس خودرو-کاماپرس

سرویس دوره ­ای خودرو شامل چه مواردی می‌شود؟

سرویس‌های دوره‌ای انواع مختلفی دارند و چک­لیست هر کدام با دیگری متفاوت است. اما به طور کلی، در سرویس دوره ای خودرو اصول اولیه مانند چک کردن فشار باد لاستیک، تعویض روغن، چک کردن کمربند، قدرت ترمز و ترمزدستی، سلامت باتری، سلامت رادیاتور، سلامت موتور و نظایر آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 سرویس خودرو-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انجام سرویس‌ دوره‌ای تا پایان گارانتی توسط نمایندگی

بسیاری از کارشناسان به مالکان خودرو توصیه می‌کنند که سرویس‌های دوره‌ای نمایندگی و گارانتی را فراموش نکنند. با مراجعه به نمایندگی، دیگر نگران استفاده از قطعات تقلبی و غیراصل نخواهید بود. همچنین، دغدغه‌ای از بابت پیدا کردن تعمیرگاه‌های معتبر و حرفه‌ای نخواهید داشت. با هر بار مراجعه به نمایندگی، سوابق کتبی تعمیرات و سرویس‌های خودرو شما ثبت می‌شود، بنابراین هنگام فروش آن می‌توانید با ارائه این سوابق به خریدار، سلامت فنی خودرو را تضمین کنید.

با این حال، برخی معتقدند که نمایندگی‌ها برای انجام سرویس دوره‌ای، هزینه‌های گزاف دریافت می‌کنند یا کارهای غیرضروری انجام می‌دهند. اینها در حالی است که حدود 30 درصد اقدامات پیشگیرانه برای سلامت خودرو غیرضروری و فراتر از نیاز واقعی است. همچنین برخی نمایندگی‌ها ممکن است فواصل زمانی بین سرویس‌های دوره‌ای را کمتر و از این طریق، هزینه بیشتری از مالک خودرو دریافت کنند. در نهایت، چنانچه خودروی شما صفر است، توصیه می­شود که سرویس‌های دوره‌ای گارانتی را از دست ندهید، اما پس از اتمام آن، بهتر است که به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

تفاوت سرویس دوره­ ای موقت و کامل

سرویس موقت هر شش ماه یک بار یا به ازای هر 10 هزار کیلومتر کارکرد انجام می‌شود. سرویس دوره­ ای موقت معمولاً در تعمیرگاه‌ها انجام می‌شود و صرفاً به تعویض مایعات خودرو محدود نمی‌شود. تست ترمز، سلامت باتری، بررسی لنت و امثال آن از جمله چک­لیست‌های اصلی سرویس موقت است.

سرویس کامل خودرو به صورت سالانه یا به ازای هر 18 هزار کیلومتر کارکرد انجام می‌شود. موارد شمول این سرویس، گسترده‌تر از سرویس‌های دوره‌ای موقت است. همچنین این سرویس، هزینه بیشتری نسبت به نوع موقت دارد.

 سرویس خودرو-کاماپرس

برای انجام سرویس دوره­ ای به کدام تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

سرویس دوره­ ای خودرو به لحاظ کیفیت خدمات، استفاده از قطعات مرغوب و میزان هزینه از اهمیت ویژه‌ای در بین مالکان خودرو برخوردار است. همانطور که قبلاً اشاره شد، بهتر است که برای دریافت خدمات خوب و ضروری با قیمت مناسب، به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کرد؛ چرا که پس از اتمام گارانتی، انجام سرویس دوره ­ای در نمایندگی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

مجموعه «اتوخسروانی» با بیش از 50 سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودرو جهت پاسخ به نیازهای مشتریان، اقدام به تاسیس مجموعه «اتوشناس» کرده است. با مراجعه به اتوشناس می‌توان از خدمات کارشناسی خودرو، تعمیر، فروش قطعات، سرامیک بدنه، تیونینگ، فیس­لیفت و سرویس دوره­ای بهره‌مند شد. این مجموعه تمامی خدمات و قطعات خود را به مدت شش ماه یا کارکرد 5000 کیلومتر ضمانت می‌کند. استفاده از تجهیزات به ­روز و متخصصان مجرب از دیگر مزایای خدمات اتوشناس به شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس https://autoshenas.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوشناس
رایانه کمک
آریاپی
دادپویان
آهن رویال
ایده سبز
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز