بهترین روش‌ های سرمایه گذاری در ترکیه کدام اند؟ + مدارک موردنیاز

سرمایه گذاری در ترکیه-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری برای مهاجرت ترکیه است. در مورد مهمترین دلایل آن می‌توان به بازار داخلی قابل دسترس، اقتصاد قوی، موقعیت استراتژیک، نیروی کار ماهر و مشوق‌های سودآور اشاره کرد. این کشور فرصت‌های متنوع در بخش‌های مختلف برای سرمایه گذاران در نظر گرفته و در بین شهرهای ترکیه، استانبول با جامعه کارآفرینی مناسب، افراد زیادی را برای سرمایه گذاری جذب می‌کند. همچنین ارزان بودن لیر به نسبت دلار و نزدیک بودن ترکیه به ایران از نظر بعد مسافتی، از دیگر دلایل مهاجرت ایرانی‌ها و سرمایه‌گذاری در ترکیه به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس، سالنامه مهاجرت، کشورهای برتر از لحاظ جذابیت برای مهاجران اقتصادی را معرفی کرد که ترکیه با امتیاز 62 رتبه دهم را به خود اختصاص داد. اقتصاد پویا و رو به رشد این کشور و شرایط دسترسی آسان سرمایه گذار در بازارهای اروپا، افراد زیادی را ترغیب به سرمایه گذاری در ترکیه می‌کند.

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره و به توضیح هرکدام می‌پردازیم:

  • ثبت شرکت
  • خرید ملک
  • خرید اوراق قرضه
  • خرید سهام
  • سرمایه گذاری در بانک

1- سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌های متداول سرمایه گذاری، ثبت شرکت است و طبق قانون، این کشور به سرمایه گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا حقوق و البته تعهدات یکسانی با سرمایه گذاران بومی داشته باشند. در مورد انواع شرکت‌های قابل تاسیس هم می‌توان از شرکت سهامی، شرکت جمعی، شرکت تعاونی و غیره نام برد.

2- سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است و فرد متقاضی باید حدودا 400 هزار دلار ( در زمان تنظیم این گزارش ) پرداخت کند. در زمان خرید ملک در ترکیه حواستان باشد در منطقه‌ای در حال توسعه، سرمایه گذاری کنید، چراکه موقعیت ملک ارزش زیادی دارد. این نکته هم مهم است که بعد از خرید ملک، سرمایه گذار باید حداقل 3 سال ملک را نگهداری کند.

سرمایه گذاری در ترکیه-کاماپرس

3- سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه

کسانی که به دنبال دریافت تابعیت در ترکیه هستند، با خرید اوراق قرضه می‌توانند به ارزش 500 هزار دلار یا معادل آن ارز خارجی و یا لیر ترکیه، تابعیت ترکیه را بگیرند، البته تا 3 سال حق فروش آن را ندارند.

4- سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام

در این روش هم فرد متقاضی باید 500 هزار دلار ارز خارجی خریداری کند و این سهام باید توسط وزارت صنعت و فناوری ترکیه تأیید شود. در طی سه سال هم اجازه فروش سهام خود را ندارد و نباید آن را به کس دیگری واگذار کند.

5- سرمایه گذاری در بانک ( سپرده بانکی)

با سرمایه گذاری در بانک‌های ترکیه می‌توانید تابعیت این کشور را به دست آورید. قوانین این روش هم درست مانند خرید سهام و اراق قرضه است.

بیشتر بخوانید:

مدارک لازم ویزای سرمایه گذاری ترکیه

برخی از مدارک ضروری برای دریافت ویزای سرمایه گذاری ترکیه به شرح زیر است:

  • شناسنامه
  • گذرنامه
  • عکس
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی بیمه درمانی

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

در همین رابطه می‌توان گفت که امکان اخذ تابعیت برای خانواده، امکان سفر بدون ویزا به 148 کشور و کشورهای حوزه شینگن، بهره مندی از بیمه بهداشتی قدرتمند، کیفیت بالای زندگی و عدم اعلام ثروت برای دولت ترکیه برخی از مزایای سرمایه گذاری در این کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مرتبط با : شاهانصبا ویزامجموعه آموزشی مهاجرتی لیــد
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بهترین روش‌ های سرمایه گذاری در ترکیه کدام اند؟ + مدارک موردنیاز

  1. عبدالله گفته:

    شما فکر کنم تهران نشینی که از این مطلب ها مینویسی، ما اگه پولشو داشتیم که می رفنیم دلتون خوشه بخدا
    روش پول درآوردن یادمون بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز