بهترین تورهای داخلی تابستان 1401

بهترین تورهای داخلی تابستان-کاماپرس
ژیوار

فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه بهانه خوبی برای مسافرت خانوادگی به مناطق خوش آب و هوا و خنک کشور است. معمولا مردم برای فرار از گرمای خانه و استفاده از تعطیلات، به صورت شخصی یا با تور داخلی به مناطق سردسیر سفر می‌کنند تا از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از آژانس علاء الدین با توجه به افزایش هزینه‌ها، قبل از مسافرت باید هزینه پر کردن باک بنزین، خورد و خوراک، رزرو هتل یا خانه، هزینه بازدید از مکان‌های دیدنی و … درنظر گرفته شود. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد مسافرت با اتومبیل شخصی چندان هم به صرفه نیست. اما این به معنای از دست دادن تعطیلات نخواهد بود، فقط کافی است به آژانس معتبر علاءالدین تراول مراجعه کنید و با رزرو تورهای داخلی  از مسافرت خود لذت ببرید. برنامه تورهای متنوع علاءالدین برای تابستان امسال به مناطق سردسیر بسیار جذاب است و به گردشگران و مسافران تابستانی توصیه می‌شود تا از این تورها عقب نمانند.

بهترین تورهای زمینی داخلی را از کجا رزرو کنیم؟

آژانس علاء الدین به شکل کامل و جامعی برای تور داخلی تابستان 1401 برنامه دارد و مسافران می‌توانند با هر میزان بودجه‌ای برای مدت زمان مختلف از سفر با تورهای این مجموعه لذت ببرند. ضمن اینکه برای رزرو تورهای زمینی داخلی یا هوایی این مجموعه نیازی به مراجعه حضوری و اتلاف وقت در این گرما نیست. گردشگران و مسافران با چند کلیک و انتخاب مقصد مورد نظرشان، امکان رزرو تور مورد نظر خود را در تاریخ معینی دارند و بدون هیچ دلواپسی می‌توانند به مناطق بکر و خوش آب و هوای کشور سفر داشته باشند.

با رزرو تورهای داخلی، مسافران نگرانی از بابت محل اقامت، جای پارک اتومبیل، از دست دادن بازدید مناطق جذاب و … را نخواهند داشت. در ادامه برخی از مقاصد گردشگری مناسب فصل تابستان که آژانس علاءالدین برای آن تورهای خوبی برگزار کرده، معرفی خواهند شد؛

بهترین مقاصد برای سفر در تابستان 1401

جنگل‌های رویایی رامسر

شهر رامسر که به عنوان عروس مازندران شناخته می‌شود، با جاذبه‌های دیدنی خود هر توریستی را فریفته می‌کند. این منطقه از شرق با شیرود، در غرب با چابکسر، جنوب با کوه‌های البرز و بخش شمالی با خزر رابطه دارد، همین موضوع باعث جذب گردشگر به این منطقه شده است. افرادی که به رامسر سفر می‌کنند حتما به جنگل دالخانی سر می‌زنند. سرسبزی یکدست این جنگل در فصل تابستان دیدنی است و بسیاری را مجذوب خود می‌کند. این جنگل در منطقه کوهستانی قرار گرفته و در بیشتر روزهای سال پوشیده از مه است. حوالی این جنگل، روستاها و ییلاق‌هایی قرار دارند که بر جذابیت این منطقه می‌افزایند. ضمنا روستای جواهرده رامسر که یکی از بکرترین نقاط گردشگری ایران است، بهترین گزینه سفر در فصل تابستان محسوب می‌شود.

دریان سفر امید

موزه مردم شناسی، کاخ مرمر، قلعه مارکوه و جاذبه‌های بسیار دیگری در رامسر وجود دارند که برای مسافران به این منطقه جالب توجه است.

بهترین خوراکی‌های طبیعی در چهارمحال و بختیاری

استان چهارمحال و بختیاری در دامنه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و به عنوان مرتفع‌ترین استان کشور شناخته می‌شود. مرکز این استان شهرکرد نام دارد که به عنوان بام ایران معرفی شده است. آب و هوای این استان کوهستانی است، بنابراین در فصول گرم سال هم دلپذیر بوده و مورد توجه گردشگران قرار دارد. جاذبه‌های طبیعی این استان اعم از چشمه دیمه، شلمزار، کوهرنگ، سرداب، قلعه زرد کوه و … بیشتر از هر چیزی چشم نوازی می‌کند.

این استان پر از تپه‌های باستانی است و معدنی از سفالینه‌ها، ابزارآلات و بناهای سنگی محسوب می‌شود. شیر سنگی یکی از یافته‌های باستان شناسی این منطقه است که گردشگران منطقه امکان بازدید از آن را دارند. محال است گردشگری به بام ایران سفر داشته باشد و از خوراکی‌های طبیعی و خوش طعم این منطقه غافل شود. محصولات لبنی این منطقه اعم از کشک، قره قروت یا عسل، بادام و … کم نظیر است و در کمتر جایی به چشم می‌خورد.

چهارمحال و بختیاری-کاماپرس

تماشای آبشارهای رویایی لرستان

این استان به خاطر کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌های بلوطش شهرت بسیاری را به دست آورده است. این منطقه از سمت شمال با همدان و کرمانشاه، غرب با ایلام، جنوب با خوزستان و شرق اصفهان و مرکزی همسایگی دارد. منطقه لرستان کاملا کوهستانی و دارای آب و هوایی چهار فصل است. افرادی که به استان لرستان سفر دارند، می‌توانند از قلعه فلک الافلاک در خرم آباد بازدید کنند. این قلعه یک بنای ملی است که دو موزه مردم شناسی و باستان شناسی، آزمایشگاه مرمت اشیای باستانی، فروشگاه محصولات فرهنگی و چایخانه سنتی هم دارد.

آثار تاریخی و طبیعی استان لرستان کم نیستد اما معروف‌ترین آن‌ها دریاچه شط تمی، غار کلماکره، تالاب‌های پلدختر، دریاچه گهر، آبشار وارک و آبشار بیشه و … هستند. در سفر به لرستان خوردن کباب این منطقه را به خاطر بسپارید. بهترین کباب‌ها در این استان وجود دارد و هر فردی که به این استان سفر می‌کند، دستکم یک نوع از کباب‌های لذیذ و تازه آن را امتحان خواهد کرد.

آبشار بیشه-کاماپرس

تجربه هوای خنک کردستان در فصل تابستان

استان کردستان یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوای کشور است که در همسایگی زنجان، همدان، کرمانشاه و عراق قرار دارد. بهترین زمان سفر به این استان فصل‌های گرم و معتدل است. هر منطقه این استان جاذبه گردشگری مجزا محسوب می‌شود و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. افرادی که به استان کردستان سفر دارند، از کنار سنندج به راحتی نخواهند گذشت. این منطقه با کوه‌ احاطه شده است و طبیعت چشم نوازی دارد.

خانه کرد، مسجد دارالاحسان، مسجد و زیارتگاه هاجر خاتون، بازار سرپوشیده سنندج، عمارت امجدالاشرف، بنای مشیر دیوان، عمارت سالار سعید و حمام خان از جمله جاذبه‌های دیدنی این منطقه هستند. بهترین شیرینی کنجدی، نان برنجی و پارچه‌های سنگ دوزی شده و کار شده مربوط به کردستان است. اگر عازم کردستان هستید، این مناطق گردشگری و سوغاتی‌های معروف را فراموش نکنید.

دریاچه زریوار-کاماپرس

سفر به شهر خوش رنگ و لعاب رشت

شهر رشت یکی از شهرهای خوش رنگ و لعاب و پرجمعیت شمال کشور است که گردشگران آن را شهر باران می‌نامند. این شهر از شمال با دریای مازندران، غرب صومعه سرا، شرق آستانه اشرفیه و جنوب با رودبار همسایه است. شهر رشت به دلیل تنوع غذایی و جاذبه‌هایی که دارد، گردشگران زیادی در تمام فصول سال به آن مسافرت می‌کنند. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان و تالاب عینک است. میدان شهرداری، بازار بزرگ رشت و خانه سردار جنگل، کلیسای مسروپ مقدس و مسجد صفی از جاذبه‌های تاریخی رشت محسوب می‌شوند.

معمولا گردشگران شهر رشت جذب بازارهای روزانه و مختلف این شهر می‌شوند. صدای فروشندگان با لهجه شیرین شمالی و فروش محصولات تازه جذابیت خاصی به رشت بخشیده است. بازار الگویی ماهی فروشان و بازار رشت توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کنند. بازار رشت بزرگ‌ترین بازار روباز ایران است که هزاران نفر از مردم محلی در این منطقه به داد و ستد مشغول هستند. از لحاظ خورد و خوراک رشت شهری خلاق در پخت انواع خوراکی خوشمزه است. انواع مزه‌ها در این شهر به چشم می‌خورد و خیلی از توریست‌ها جذب خوراکی‌های خوش طعم و رنگ این منطقه می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت شکم گردی هم یکی از جاذبه‌های این منطقه است و نباید آن را از دست داد.

تورگردی در شهر باقدمت تبریز

شهر خوش آب و هوای تبریز یکی از مقاصد گردشگری مناسب در فصل تابستان است. این شهر خوش آب و هوا و باقدمت در شمال غربی ایران قرار دارد. بازار سنتی این شهر، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی است که در سال 1389 به عنوان نخستین بازار جهان در یونسکو ثبت شد. مسجد کبود، دره لیقوان، کوه‌های آلاداغ، پارک بزرگ تبریز، دهکده توریستی، تفریحی سیمرغ و … دیگر جاذبه‌های شهر تبریز هستند. شما میتوانید با تور تبریز علاءالدین تراول  همراه شوید تا از حال و هوای یک سفر خوش و خنک تابستانی بهره‌مند گردید.

شهر تبریز مراکز خرید لوکسی دارد و البته بازار قدیمی این شهر نیز انواع محصولات و کالاهای مورد نیاز مردم را عرضه می‌کند. این شهر دارای فرهنگ غنی است و خیلی از گردشگران برای دیدن آیین‌ها به آن سفر دارند. با توجه به اینکه ماه‌های محرم و صفر پیش رو است، افراد ضمن استفاده از تعطیلات خود می‌توانند آیین‌های مذهبی تبریز را هم مشاهده کنند و با فرهنگ مردم این شهر بیشتر آشنا شوند. به همین دلیل سر زدن به اوچ تیمچه لر در 13 روزه محرم خالی از لطف نیست.

شهر تمیز و بدون هیاهوی تبریز به همراه خیلی از خوراکی‌های اصیل مثل کوفته شناخته می‌شود. انواع آش‌ها مثل آش مویه و شیله عدس مخصوص این منطقه است و نباید از این خوراکی‌ها غافل شد.

موزه قاجار-تبریز-کاماپرس

بهترین آژانس مجری تورهای داخلی

حال که مقاصد گردشگری مناسب برای سفر در تابستان معرفی شدند، احتمالا ذهنتان به سمت انتخاب تور داخلی مناسب معطوف شده باشد. یکی از شرکت‌هایی که با شرایط مناسبی تور داخلی تابستان 1401 را برگزار می‌کند، مجموعه علاالدین است. این استارتاپ با نام علاالدین تراول شناخته می‌شود و اولویت آن جذب گردشگران خارجی به ایران و ارزآوری به کشور است. خدمات مناسب این مجموعه و خلاقیت در حوزه گردشگری آن باعث شده تا به یکی از پنج برند مسافرتی کشور تبدیل شود. به همین دلیل با سرچ آژانس مسافرتی معتبر، حتما نام علاءالدین یکی از موارد پیشنهادی گوگل به شما خواهد بود.

این آژانس مسافرتی از لحاظ تخصص و تجربه و همچنین سرویس دهی با همه سایت‌های رزرواسیون و آژانس‌های مسافرتی تفاوت دارد. افرادی که قصد دارند برای تعطیلات تابستان خود برنامه ریزی کنند می‌توانند به وبسایت علاالدین سر بزنند و انواع تور داخلی این مجموعه را مشاهده کنند. این مجموعه انواع تورها را با هزینه مختلف برای متقاضیان سفر تدارک دیده و به همین دلیل دست مسافران و گردشگران برای انتخاب تور موردنظرشان باز است.

انتهای پیام

مرتبط با : علاءالدین تراول
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز