بهترین بستنی سنتی مشهد را از کجا بخریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مشهد به خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه‌اش معروف است. از شیشلیک و انواع کباب و ماهیچه گرفته تا غذاهای فست فودی. شله مشهدی هم که طرفداران زیادی حتی در دیگر شهرها دارد. اما یکی از خوراکی‌های جذاب و دلچسب مشهد، بستنی سنتی زعفرانی سه رنگ است که با مغزهای پسته و بادام و… محصور می‌شود. حالا که در آستانه تعطیلات تابستان قرار داریم، این سوال که بهترین بستنی سنتی مشهد را کجا بخوریم، شاید پرسش خیلی از گردشگران باشد.

کاماپرس در این مطلب بهترین بستی سنتی فروشی‌های مشهد را معرفی می‌کند.

بستنی دقت طلاب، قدیمی اما با همان طعم دلچسب

یکی از قدیمی‌ترین بستنی فروشی‌های سنتی مغزدار و به اصطلاح مشهدی‌ها سه رنگ در این شهر، بستنی دقت طلاب واقع در بلوار طبرسی جنوبی است. به گفته محلی‌ها، تولیدکننده اصلی بستنی طلاب مشهد همین فروشگاه است و بعد از گذشت سال‌ها هنوز طعم و مزه آن تغییر نکرده است. این بستنی فروشی که به فضای پارک عمومی مجهز است، محیطی صمیمی و دنج برای نشستن دارد. بستنی‌های سنتی زعفرانی دقت طلاب، با خامه تازه تهیه می‌شود و مغزهای استفاده شده روی بستنی مرغوب و با کیفیت است.

بیشتر بخوانید:

بستنی غدیر و قادر با پسته فراوان

بستنی سنتی غدیر و قادر با چند شعبه در سطح مشهد، از جمله بلوار قرنی، بلوار فردوسی، قاسم آباد، عبدالمطلب یکی از بهترین بستنی‌های ستنی مغزدار را ارائه می‌دهد. در ترکیبات بستنی سنتی زعفرانی غدیر و قادر، از زعفران، گلاب، خامه و پسته ایرانی استفاده می‌شود. همچنین علاوه بر شیر، از تخم مرغ و آرد ثعلب هم می‌توان نام برد. بستنی سنتی ویژه غدیر و قادر سفید، زرد و کاکائویی رنگ است و مزه کاکائو تنها مزه‌ای است که در این بستنی به دلیل زعفران، هل و گلاب  فراوان گم می‌شود و طعم تلخی را حس نمی‌کنید. بستنی غدیر و قادر علاوه بر بستنی سنتی، در پخت انواع شیرینی و کیک نیز مهارت خاصی دارد.

راز آسمان پایتخت

بهترین بستنی سنتی مشهد-کاماپرس

بستنی سنتی طرقبه در موقعیت جغرافیایی بکر

یکی از معروف‌ترین بستنی‌های سنتی مشهد در طرقبه پیدا می‌شود. منطقه ییلاقی طرقبه که با پوشش گیاهی انبوه و رستوران‌ها و شیشلیک‌های لذیذ، معرف حضور اکثریت افراد است، بستنی سه رنگ مغزدارش طعمی دلچسب دارد و کمتر پیش می‌آید کسی به طرقبه برود و از طعم بستنی سنتی طرقبه بی‌نصیب بماند. اهمیت بستنی طرقبه بین اهالی این شهرستان به قدری زیاد است که ثبت روزی به نام «بستنی طرقبه» پیشنهاد شده بود. بستنی سنتی طرقبه در دو نوع بدون مغز و با مغز عرضه می‌شود و برای خرید هم نیازی به گشتن بستنی فروشی خاص و در خیابان مشخصی نیستند، بلکه تقریبا تمام بستنی و آبمیوه فروشی‌های طرقبه این نوع بستنی را دارند.

شیرینی سرای قند عسل؛ با کیفیت و محبوب

بستنی سنتی قند عسل در بلوار بعثت مشهد، یکی از تولیدکنندگان بستنی سنتی سه رنگ است که این بستنی را همراه با نان بستنی ارائه می‌دهد و مزه تازه و لذیذ نانی که استفاده می‌کند باعث محبوبیت و طعم متفاوت آن می‌شود. این بستنی فروشی با شعار «ما به شیرینی سلامت شما می‌اندیشیم» به صورت روزانه کیک و شیرینی‌ها را شارژ می‌کند و بنا به گفته کاربران، کیفیت محصولات این شیرینی فروشی بالا ارزیابی شده است. با این وجود، بستنی‌های ستنی قند عسل به خصوص «بستنی نونی سنتی» آن بسیار معروف و زبانزد است.

بهترین بستنی سنتی مشهد-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : الی‌ گشتسه کلیککایت
آریاپی
آهن رویال
رایانه کمک
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بهترین بستنی سنتی مشهد را از کجا بخریم؟

  1. پریسا گفته:

    بستنی طلاب هم خوشمزه است هم خیلی هیجان داره، بعد خوردن بستنی از ترس خفت شدن باید چند ساعت با سرعت فرار کنید، واقعا مفرحه
    پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز