بهترین بستنی سنتی تبریز را از کجا بخریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

احتمالا اولین خوراکی که با گرم شدن هوا به سبد غذایی خانواده‌ها اضافه می‌شود، بستنی است. بستنی آن هم از نوع سنتی یکی از خوشمزه‌های شیرین و خنک روزهای گرم سال است که طرفدار بسیاری در بین خانواده‌ها دارد. بستنی فروشی‌های تبریز نیز با بستنی‌های لذیذی که تهیه می‌کنند در روزهای گرم سال پذیرای خانواده ها و مسافران و گردشگران هستند.

پیشنهاد می‌شود اگر در روزهای گرم سال سفری به تبریز داشتید حتما از بستنی‌های سنتی این شهر امتحان کنید تا متوجه لذت واقعی یک بستنی طبیعی و سنتی شوید. بستنی‌های سنتی تبریز اغلب با خامه تازه درست می‌شود که بافت بسیار نرم و خوشمزه آن نشاندهنده کیفیت این بستنی‌های سنتی خاص است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی بهترین بستنی فروشی های سنتی تبریز می‌پردازد:

بستنی مخصوص گل آذین

این بستنی فروشی که یکی از قدیمی‌های صنف بستنی فروشان در تبریز است با بستنی‌های مخصوص مملو از گردو، پسته و تکه‌های شکلات، معروف و شناخته شده است. بستنی گل آذین در خیابان بهار قرار دارد و وجود این بستنی فروشی در این خیابان باعث شده تا خیابان بهار تبریز به راسته بستنی فروشی‌های این شهر تبدیل شود. در این خیابان به غیر از بستنی گل آذین بستنی‌فروشی‌های زیادی فعالیت می‌‎کنند که بستنی خامه‌ای بستنی فروشی گل یخ هم در این خیابان محبوب و معروف است.

راز آسمان پایتخت

بستنی ممتاز و فالوده بستنی‌های خوشمزه

بستنی ممتاز هم از بستنی فروشی‌های قدیمی تبریز است که برای تبریزی‌ها شناخته شده است. این بستنی فروشی در خیابان امام کمی پایین‌تر از پیاده راه تربیت و در بافت تاریخی شهر قرار دارد که به نوعی در مسیر مسافران و گردشگران واقع شده است. بستنی ممتاز، بستنی‌های سنتی خود را به شکل لیوانی و قیفی و همینطور فالوده بستنی به مشتریان ارائه می‌کند.

بستنی زعفرانی بستنی بهار

بستنی بهار که قدمتی 76 ساله در تبریز دارد در خیابان مارالان، نرسیده به میدان منصور و در نزدیکی بافت قدیمی و تاریخی تبریز قرار دارد. مسافران و گردشگرانی که برای بازدید از موزه آذربایجان برنامه ریزی می‌کنند، می‌توانند بستنی‌های خوشمزه و اصیل این بستنی فروشی را نیز امتحان کنند. بستنی زعفرانی بستنی بهار از بستنی‌های محبوب این بستنی فروشی است که به صورت قیفی و لیوانی می‌توان تهیه کرد.

بستنی لاله زار و خاطرات کودکی دهه شصتی‌ها

بستنی لاله زار از سال 1346 فعالیت خود را در تبریز آغاز کرده و از دهه شصت یکی از بستنی فروشی‌های معروف و محبوب تبریزی‌ها بوده است. دهه شصتی‌های تبریز به خاطر دارند که در روزهای گرم تابستان برای تهیه بستنی از این بستنی فروشی صف‌های طولانی ایجاد می‌شد. ویژگی این بستنی فروشی این است که بستنی‌های سنتی خود را از خامه تازه درست می‌کند و همواره طعم بستنی‌هایش را ثابت نگه داشته است.

طعم به یادماندنی بستنی حسن نمونه

بستنی حسن نمونه با بستنی‌های سنتی پسته‌ای، گردویی و شکلاتی‌اش یکی از بهترین تولیدکننده‌های بستنی سنتی تبریز است. این بستنی‌فروشی شعبه‌های مختلفی در سطح تبریز دارد که شعبه آبرسان آن در مرکز شهر و در دسترس قرار دارد. بستنی حسن نمونه از سال 1369 شروع به فعالیت کرده و از آن زمان تاکنون با بستنی‌هایی که طعم و لذت آن در این سال‌ها تغییر نکرده است، همچنان از بستنی‌فروشی‌های محبوب تبریز به شمار می‌رود. این بستنی فروشی علاوه بر بستنی با آب میوه‌های طبیعی از مشتریان خود پذیرایی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : اسنپ فودعلی بابا
آریاپی
روکش مارال
رایانه کمک
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز