بهترین بروکر برای ایرانیان

بازار فارکس-کاماپرس
ژیوار

برای بسیاری از ایرانیان داشتن درآمد دلاری یک رویای دست نیافتنی به نظر می‌رسد. اما بد نیست بدانید که چنین چیزی به هیچ وجه غیرممکن نیست. برای کسب درآمد دلاری تنها کافی است که درک درستی از بازار داشته باشید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را دریابید.

می‌دانید که تورم این روزها و کاهش ارزش ریال نسبت به ارزهای جهانی بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخته است. سرمایه‌گذاری در بازار فارکس یک راه نجات برای حفظ ارزش سرمایه شماست. شما می‌توانید با معامله کردن در بازار فارکس به کسب درآمد بپردازید و تورم را دور بزنید.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار فارکس را دارید و می‌خواهید تریدهای خود را به طور حرفه‌ای انجام دهید نیاز به یک کارگزاری فارکس یا بروکر خواهید داشت. در حقیقت بروکر نقش واسطه در انجام معاملات شما را ایفا می‌کند. اکنون سؤالی که در اینجا پیش می‌آید این است که بهترین بروکر برای ایرانیان کدام است؟

در این مطلب می‌خواهیم بهترین بروکر صرافی فارکس برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با مقایسه و سبک سنگین کردن امکانات این بروکرها مناسب‌ترین آن‌ها را بر حسب استراتژی تریدینگ خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با رتبه‌بندی بروکرهای فارکس بیشتر آشنا شوید این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

معیارهای انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، بدون شک به یک بروکر آنلاین نیاز دارید. انجام معاملات با کمک یک بروکر مطمئن، موفقیت شما را در بازار ارزهای جهانی تضمین می‌کند. برای انتخاب بهترین بروکر فارکس لازم است که معیارهایی را مد نظر داشته باشید و مطابق با این معیارها عمل کنید.

دریان سفر امید

به علاوه ممکن است شما برای سرمایه‌گذاری و انجام معاملات CFD خود در فارکس احتیاج به پلتفرم یا ابزارهای تریدینگ بخصوصی داشته باشید. در این صورت نیز باید کارگزاری فارکس خود را متناسب با این نیازهای ویژه انتخاب کنید.

بروکرفارکس-کاماپرس

به طور کلی مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان باید مد نظر داشته باشید عبارتند از:

نهادهای رگولاتوری بروکرهای فارکس

یکی از نخستین مواردی که باید هنگام انتخاب بروکر مد نظر داشته باشید، بحث رگولاتوری است. داشتن رگولاتوری برای بروکر به منزله اعتبار آن است. بروکرهایی که در سطح چند کشور فعالیت دارند، باید مجوز رگولاتوری برای تمامی این کشورها را دریافت کنند. از آنجایی که به دلیل تحریم‌ها شرایط رگولاتوری در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است، بسیاری از بروکرهای معتبر از طریق شعبه‌های آفشور (Offshore) خود به مشتریان ایرانی خدمات می‌دهند و در واقع به نحوی تحریم‌ها را دور می‌زنند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت بروکر مورد نظرتان از صحت اطلاعات مربوط به رگولاتوری این بروکر اطمینان حاصل کنید.

میزان اهرم در بهترین بروکر فارکس

بسته به نوع بروکر، فعالان حوزه فارکس در حساب مارجین خود به یک میزان اهرم یا Leverage دسترسی خواهند داشت. به عنوان مثال، یک تریدر با لوریج ۱:۵۰ می‌تواند حساب ۱۰۰۰ دلاری خود را در پوزیشنی به ارزش ۵۰۰۰۰ دلار حفظ کند. برخی بروکرها تا سقف لوریج ۱:۲۰۰ یا بیشتر را نیز پشتیبانی می‌کنند.

باید بدانید که اهرم مانند یک شمشیر دو لبه است و همانطور که می‌تواند یک شبه شما را میلیونر کند، خطر ضرر بالقوه را نیز چندین برابر کرده و ممکن است شما را از عرش به فرش برساند. بنابراین باید در به کارگیری این قابلیت احتیاط به خرج دهید.

میزان اسپرد در بروکرهای فارکس

بروکرها اغلب اوقات به جای مبلغ ثابت حق کمیسیون، درصدی را به عنوان اسپرد برای خود در نظر می‌گیرند. اسپرد در حقیقت تفاضل بین عرضه و تقاضا بین یک جفت معاملاتی فارکس است.

اسپرد را می‌توان به طور ثابت معادل سه پیپ (پیپ کوچک‌ترین واحد تغییرات قیمت در بازار فارکس است) در نظر گرفت و یا آن را بسته به نوسانات بازار تعیین کرد. هرچه اسپرد بیشتر باشد، سودبخشی معاملات برای مشتریان کمتر خواهد بود. جفت‌های معاملاتی پراستفاده مانند EUR/USD معمولاً اسپرد بیشتری دارند.

امکان افتتاح حساب آزمایشی یا دمو نزد بهترین بروکر برای ایرانیان

حساب‌های فارکس را اغلب می‌توان با سپرده اولیه بسیار اندک در حد ۵۰ دلار نیز افتتاح کرد. با به کارگیری اهرم این وجه اولیه چندین برابر می‌شود و این خود یکی از عللی است که سرمایه‌گذاری در این بازار برای بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرهای تازه کار جذابیت زیادی دارد. بروکرها اغلب حساب‌های کاربری مینی و میکرو را به مشتریان کم تجربه خود توصیه می‌کنند.

روش های واریز و برداشت از بروکرهای فارکس برای ایرانیان

هر بروکر از سیاست‌گذاری‌های بخصوصی برای واریز و برداشت وجه برخوردار است. بروکرها روش‌های گوناگونی اعم از دریافت چک بانکی و درگاه‌های پرداخت را به عنوان روش معاملاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سرویس‌های واریز و برداشت پول اغلب وجهی را به عنوان کارمزد از حساب کاربران اخذ می‌کنند.

جفت‌های معاملاتی در بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

بهترین بروکرهای فارکس از تنوعی باورنکردنی در جفت‌های معاملاتی خود برخوردارند. اما مهم‌تر از آن این است که شما به عنوان تریدر بتوانید دارایی‌هایی که می‌خواهید معامله کنید را در لیست بروکر مورد نظر خود بیابید.

میزان نقدینگی جفت معاملاتی نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. طبیعتاً انجام معاملات با این دارایی‌ها سود بالاتری را برای شما رقم خواهد زد.

بروکر فارکس-کاماپرس

پشتیبانی بروکر چگونه است؟

معاملات فارکس در هر ساعتی از شبانه روز در حال انجامند. بنابراین بدیهی است که پشتیبانی بروکر نیز بایستی بیست و چهار ساعته باشد. شما می‌توانید برای اطلاع از شرایط پشتیبانی هر بروکر به وب سایت رسمی این بروکرها مراجعه کنید. علاوه بر آن می‌توانید از هر کجای جهان که هستید به طور مستقیم با این کارگزاران تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

تنوع پلتفرم تریدینگ در بهترین بروکر برای ایرانیان

پلتفرم تریدینگ، دروازه ورود سرمایه‌گذاران به بازار فارکس است. از این رو بهتر است در انتخاب بروکر خود به این موضوع توجه داشته باشید که نرم افزار و پلتفرم‌های عرضه شده توسط بروکر واجد ابزارهای تحلیل فاندامنتال ضروری باشند.

علاوه بر آن، پلتفرم باید ورود و خروج از معاملات را در نهایت سهولت برای کاربران امکان پذیر سازد. توجه به این نکته بسیار ضروری است. زمانی می‌توانیم بگوییم که یک پلتفرم تریدینگ به خوبی طراحی شده است که در آن دکمه‌های مجزا برای خرید و فروش و حتی دکمه‌ای برای بستن فوری تمامی پوزیشن‌های باز وجود داشته باشد. در حالی که یک رابط کاربری با طراحی ضعیف شانس بروز خطا و اشتباه‌های محاسباتی در انجام معاملات را افزایش می‌دهد.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

تا اینجا پارامترهای مهم در انتخاب بهترین بروکر صرافی فارکس را برشمردیم. اکنون می‌خواهیم بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم. پس از خواندن ادامه این مطلب و مقایسه بروکرهای فارکس شما می‌توانید بر حسب نوع استراتژی تریدینگ خود بهترین بروکر را برای معاملات خود در بازار فارکس انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

بروکر آی تی بی (ITB)

علاقه­‌مندان به بازار فارکس که در ایران زندگی می‌کنند، به دلیل مسائل تحریمی و کاهش روابط بین‌المللی، اندکی در دریافت خدمات بروکرهای فارکس دچار مشکل می‌شوند؛ بنابراین باید با تحقیق فراوان لیستی از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان را تهیه کنند. هم اکنون یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان ITB است که برای ایرانیان با افتتاح حساب و نصب پلتفرم معاملاتی روی گوشی یا کامپیوتر فعال می‌شود. بروکر IBT از آن جهت که کاربری آسان و راحتی دارد، بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان در سال 2023 شناخته می‌شود.

کاربران پس از ثبت­‌نام در بهترین بروکر فارکس، بهتر است نرم افزار متاتریدر 5 را دانلود و نصب کرده و سپس این نرم­افزار را به حساب کاربری خود در آی تی بی متصل کنند تا امکان معامله دارایی‌های مختلف اعم از جفت ارزها، سهام، بهترین فلزات، شاخص‌های بورسی و نظایر آن را داشته باشند.

بروکرفارکس-کاماپرس

جمع‌بندی

در این مقاله بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان را به شما معرفی کردیم. برای انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان باید چندین معیار از قبیل امنیت،‌ پشتیبانی، میزان لوریج، اسپرد و… را مد نظر قرار دهید.  شما برای انجام معاملات خود در بازار فارکس به یک بروکر مطمئن نیاز دارید. بروکری که در عین امنیت و پیشرفته بودن کار با آن نیز آسان باشد و امکان تحلیل روندهای بازار و انجام سریع و آنی معاملات را به شما بدهد.

انتهای پیام

مرتبط با : کارگزاری آی تی بی
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز