بهترین اپلیکیشن های ترجمه همزمان در سفر کدامند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قبل از انتخاب اپلیکیشن‌های ترجمه همزمان در سفر، باید ویژگی‌های هر یک را بررسی و در نهایت گزینه مناسب را بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود نصب کنید. در این میان پشتیبانی از زبان مقصد و مبدا و کاربردی بودن، از مهمترین ویژگی‌های یک اپلیکیشن ترجمه همزمان در سفر مناسب است.

به گزارش کاماپرس، اگر به زبانی جز فارسی مسلط نیستید باید به دنبال مترجم سفر با پشتیبانی از زبان فارسی باشید. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید در این صورت به راحتی می‌توانید از اکثر برنامه‌ها استفاده کنید چون اغلب آن‌ها زبان انگلیسی را حمایت می‌کنند. یک ویژگی مهم دیگر که یک برنامه مترجم سفر باید داشته باشد، ارائه سرویس به صورت آفلاین است. ممکن است هر گوشه از دنیا که سفر کنید، حتی پیشرفته ترین کشورها، باز هم در برخی از مواقع به اینترنت دسترسی نداشته باشید.

در این گزارش چند نمونه از این اپلیکیشن‌ها معرفی شده‌اند.

گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت در رتبه‌ اول برنامه‌های مترجم سفر قرار دارد که خدمات خود را کاملا آنلاین ارائه می‌دهد. گوگل ترنسلیت برای حدود ۵۹ زبان خدمات را به صورت آفلاین هم در دسترس قرار داده است. قابلیت‌هایی مانند ترجمه متون روی تصاویر و صدا و همچنین اصلاح اشتباهات موجود در ترجمه از جمله ویژگی‌های خوب این مترجم سفر است.

بیشتر بخوانید:

ترجمه_کاما پرس

آی ترنسلیت

اغلب برنامه‌های مترجم سفر سرویس‌های خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند، iTranslate نه تنها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، بلکه آفلاین هم هست. البته استفاده از تمام خدمات این برنامه نیاز به پرداخت هزینه دارد، اما نسخه رایگان آن نیز می‌تواند تا حدودی به شما کمک کند.

مایکروسافت ترنسلیتور

یک رقیب اصلی گوگل ترنسلیت محصولی از شرکت مایکروسافت است که نه تنها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؛ بلکه ویژگی‌هایی چون ترجمه متن، تصاویر و همچنین صدا نیز دارد. این برنامه برای ۱۰ زبان مختلف، امکان مکالمه و تشخیص گفتار را نیز پوشش می‌دهد. مایکروسافت ترنسلیتور دارای دو نسخه ios و اندروید بوده، بنابراین برای تمام دستگاه‌های تلفن همراه با این سیستم عامل و همچنین اپل واچ‌ها کاربری دارد.

تریپ لینگو Triplingo

در Triplingo امکان استفاده از مترجم در حالت عامیانه و رسمی وجود دارد. این ویژگی در بسیاری از مواقع کاربردی و موثر خواهد بود. این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و ios به صورت رایگان در دسترس مخاطبان است. البته نسخه رایگان آن دارای محدودیت‌هایی است.

Say hi

این برنامه علاوه بر اینکه یک مترجم سفر است، نوعی راهنمای سفر آنلاین بوده و بسیار کاربری است. این برنامه شرایط ایده آلی را برای کسب اطلاعات مفید از مقصد مورد نظر ارائه می‌دهد. با sayhi می‌توانید افراد محلی و بومی هر منطقه را که در فاصله‌ کمی با شما هستند جستجو کنید و با آن‌ها وارد گفتگو شوید. در نتیجه در کنار ترجمه می‌توانید اطلاعات مفیدی از مقصدتان به شما بدهد. از نقاط ضعف این برنامه عدم ارائه خدمات آفلاین و همچنین نداشتن نسخه اندروید است.

ترجمه_کاماپرس

Speak and translate

اگر به دنبال مترجم سفر با ویژگی ترجمه صوت و صدا هستید، Speak and translate می‌تواند گزینه خوبی باشد. علاوه بر این شما می‌توانید به راحتی متون مورد نظر را تایپ کنید و با انتخاب زبان مقصد ترجمه آن را داشته باشید. تمام خدمات این برنامه به صورت آنلاین بوده که یک نقطه ضعف این سیستم است.

Waygo

یکی از کارهای مهم در سفر، مخصوصا در سفرهای خارجی رفتن به رستوران و خوردن غذاهای جدید است. تنوع بالای غذاها و ناآشنا بودن نام‌ها و عدم اطلاع از ماهیت اصلی آن‌ها از جمله مشکلات رایج در رستوران‌ها است که با Waygo این مشکل حل‌شده است. اگر این برنامه را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید منوی غذا را برایتان ترجمه می‌کند و میتوانید غذای مورد نظر را سفارش دهید.

ترنسلیت ویس

کاربران آیفون اگر به دنبال مترجم صوتی خوب هستند، می‌توانند از ترنسلیت ویس هم استفاده کنند. این مترجم سفر صوت را به ۴۰ زبان مختلف ترجمه می‌کند و تنوع بالا در تعداد زبان‌ها از جمله ویژگی‌های خوب این برنامه است.

پاپاگو (Papago)

پاپاگو یک برنامه ترجمه برای کسانی است که به آسیای شرقی سفر می‌کنند. تمرکز اپلیکیشن پاپاگو بر روی زبان‌های آسیایی است این اپلیکیشن کلمات و جملات مختلف را بین زبان‌های انگلیسی، کره‌ای، ژاپنی، چینی، اندونزیایی، ویتنامی و تایلندی ترجمه می‌کند. از زبان‌های غیر آسیایی که در این اپلیکیشن وجود دارد می‌توان به زبان‌های روسی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی اشاره کرد.

ترجمه_کاماپرس

با کمک این برنامه می‌توانید یک مکالمه دوزبانه داشته باشید. از این طریق دو نفر به طور هم‌زمان می‌توانند صحبت کنند و اپلیکیشن به طور اتوماتیک هر زبان را به زبان مقابل ترجمه کند. پاپاگو یک دیکشنری و کتاب عبارت‌های ضروری شامل کلمات و اصطلاحات عامیانه و پرکاربرد و لغات خاص هم دارد. این اپلیکیشن رایگان از گوگل پلی و آی‌تیونز قابل دانلود است.

انتهای پیام

 

 

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز