بنز و بی ام و ، خریدار قطعات خودرو ایرانی!

ژیوار

یک نماینده عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید ایران در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات دارد و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی مطرحی چون بنز و بی ام و قطعه صادر می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از مهر، علی جدی نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کشور تا این اندازه توان صادرات قطعه و خودرو دارد که بتواند در مقابل خودروی خارجی وارد کند، اظهار داشت: در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می دهند. حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت هایی همچون بنز و بی ام و صادرات دارند.

این صحبت‌ها در حالی بیان شده است که بر اساس آخرین اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، فقط دو خودروی دیگنیتی بهمن موتور و دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ توانسته‌اند بر اساس دستور عمل‌های موجود، 5 ستاره کیفی را در مهر ماه کسب کنند.

دریان سفر امید

اخبار مهم روز را بخوانید: 

عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین در ادامه صحبت‌های خود افزود: علی رغم آن‌که ایران توان صدور خودرو را ندارد، در زمینه قطعات خودرویی و همچنین خدمات فنی و مهندسی نیرومحرکه مشکلی ندارد و حتی توانایی صدور قطعات کشتی‌‌سازی و کشاورزی را نیز دارد. ضمنا او بیان داشت که ایران در حال حاضر می‌تواند به راحتی با ارز حاصل از صدور این قطعات، خودرو وارد کند.

بنا بر گفته‌های این نماینده مجلس، واردات خودرو بر قیمت‌های بازار ثر می‌گذارد و قیمت خودروهای خارجی که در حال حاضر حدود 7 برابر قیمت واقعی آن است، حدود 60 تا 70 درصد کاهش می‌یابد. به این ترتیب قیمت خودروهای داخلی نیز متعادل شده و قیمت بازاری آن‌ها به قیمت کارخانه نزدیک می‌شود.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز