بزرگترین بازنده بورس در هفته گذشته چه کسی بود؟

ژیوار

نوسان‌های اقتصادی و مالی در بازار سرمایه آمریکا تمامی ندارد. تداوم بحران کرونا، جدال تجاری ترامپ با چین، رقابت شدید یورو و دلار در هفته‌های اخیر و تلاش‌های سیاست‌گذاران آمریکایی برای تنظیم نرخ بهره همگی بزرگترین اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده‌اند.
به گزارش کاماپرس، در چنین شرایطی چهارمین چهره ثروتمند جهان، با افت 21 درصدی قیمت سهام شرکت خود مواجه شد و معادل 16.3 میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد. بنابه اعلام رسانه‌ها، ایلان ماسک در روز تلخ وال‌استریت در نهایت شگفتی شاهد سقوط ۲۱ درصدی قیمت سهام شرکت خودروسازی تسلا بود. در نتیجه این افت 16.3 میلیارد دلاری ماسک، در جدول رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان، دو پله تنزل یافت و به جایگاه ششم افتاد.
ثروت مالک تسلا در حال حاضر به ۸۲.۳ میلیارد دلار رسیده است. در این شرایط برنارد ارنو و وارن بافت، به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم ثروتمندان جهان قرار گرفتند. ماسک در پی جهش ۵۰۰ درصدی قیمت سهام خودروسازی تسلا در فاصله ژانویه تا سپتامبر با ثروتی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به چهارمین ثروتمند جهان تبدیل شده بود.
در مقابل ژونگ شانشان به دلیل رشد ۵۴ درصدی بهای سهام شرکت تولید آب معدنی نانگفو اسپرینگ که خود پایه‌گذار آن بوده، ۳۰ میلیارد دلار به ثروت خود افزود و با کسب ۵۰.۹ میلیارد دلار سومین ثروتمند چینی شد.
افت ثروت ماسک و رشد ثروت شانشان، مهمترین تغییرهای هفته گذشته در جدول میلیاردهای بلومبرگ بود. در همین حال، افت قیمت سهام شرکت‌های آمازون و فیسبوک نیز موجب شد تا ثروت جف بزوس و مارک زاکربرگ نیز به ترتیب ۷.۹ و ۴.۳ میلیارد دلار کاسته شود. همچنین استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت که با ۷۳.۱ میلیارد دلار هشتمین ثروتمند جهان است، روز سه‌شنبه ۳.۹ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد.
روند نزولی و اصلاح قیمت سهام در بورس‌های ایالات متحده از هفته گذشته آغاز شده ولی روز سه‌شنبه گذشته تلخ‌ترین روز وال‌استریت از ژوئن گذشته تاکنون بود.
انتهای پیام

دریان سفر امید
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز