بررسی مزایا و معایب اجرای پوشش نانوسرامیک خودرو

ژیوار

بدون شک، یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از بدنه خودرو پوشش نانوسرامیک است. این پوشش از بدنه خودرو در برابر آلودگی‌ها و خط و خش جلوگیری می‌کند. بنابراین، بدنه خودرو با وجود این پوشش تا سال‌ها مانند روز اول تمیز و درخشان خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ دیتیلینگ خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، زنده کردن رنگ خودرو و حفظ زیبایی و درخشندگی بدنه از دیگر مزایای استفاده از پوشش نانوسرامیک است. به همین دلیل، امروزه بسیاری از مالکان خودرو تمایل دارند تا این پوشش را بر روی بدنه خودرو اجرا کنند. اما سرامیک خودرو و مزایا و معایب اجرای آن چیست؟

سرامیک خودرو چیست؟

برای ساخت مواد سرامیک از کوارتز، پلیمرها و ترکیبی از این دو ماده استفاده می‌شود. وجود ماده کوارتز در پوشش نانوسرامیک موجب ایجاد خاصیت مقاومت در برابر خط و خش می‌شود. یکی دیگر از موادی که در ساخت پوشش سرامیک به کار می‌رود، اورتان است. این ماده به پوشش نانوسرامیک خاصیت آب‌گریزی بخشیده و موجب مقاومت پوشش در برابر خط و خش می‌شود. به طور کلی، روکش سرامیک خودرو به انواع پلیمری، کوارتزی و هیبریدی تقسیم می‌شود.

دریان سفر امید

سرامیک پلیمری

تشخیص وجود سرامیک پلیمری بر روی بدنه خودرو کار نسبتاً دشواری است. سرامیک پلیمری یکی از بهترین انواع روکش سرامیک خودرو محسوب شده و این روکش، مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

سرامیک کوارتزی

این نوع سرامیک، گزینه خوبی برای مقاوم‌سازی بدنه خودرو در برابر خط و خش است. اجرای سرامیک کوارتزی بر روی خودرو علاوه بر محافظت از بدنه، موجب افزایش زیبایی ظاهری خودرو نیز خواهد شد.

سرامیک هیبریدی

این نوع سرامیک از ترکیب دو سرامیک پلیمری و کوارتزی ساخته می‌شود. سرامیک هیبریدی یکی از با کیفیت‌ترین سرامیک‌ها محسوب می‌شود. این پوشش، بسیار مقاوم بوده و بدنه خودرو را کاملاً در برابر عوامل مخرب حفظ می‌کند.

چرا پوشش نانوسرامیک؟

در حال حاضر، پوشش نانوسرامیک بهترین پوششی است که می‌توان بر روی بدنه خودرو اجرا کرد. این پوشش از سیلیسیم دی اکسید، پلیمر و رزین ساخته شده است. پوشش نانوسرامیک خاصیت آب‌گریزی داشته و از بدنه خودرو در برابر آلودگی‌ها و خط و خش محافظت می‌کند. به علاوه، این پوشش باعث می‌شود تا ظاهر بدنه خودرو مانند روز اول زیبا، درخشان و شفاف باشد. اجرای پوشش نانوسرامیک موجب افزایش دوام رنگ بدنه می‌شود. مقاومت و دوام بالا از دیگر مزایای اجرای این نوع پوشش است.

معایب پوشش نانوسرامیک

هر چند که این پوشش مزایای بسیار قابل توجهی دارد؛ اما بهتر است پیش از اجرا از معایب آن نیز مطلع شد. هزینه نسبتاً بالای سرامیک خودرو یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. این هزینه با توجه به نوع سرامیک و مدل خودرو می‌تواند متغیر باشد. به علاوه، اجرای این پوشش به زمان کافی و تخصص نیازمند است؛ در غیر اینصورت می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

پوشش نانوسرامیک با شرایط آب و هوایی مختلف سازگاری دارد؛ اما ممکن است در آب و هوای بسیار گرم و خشک آسیب ببیند.

بهترین پوشش نانوسرامیک را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که اشاره شد، عدم استفاده از مواد نامرغوب باعث آسیب‌دیدگی رنگ خودرو خواهد شد و هزینه گزافی را به بار می‌آورد. بنابراین، اکیداً توصیه می‌شود تا پوشش نانوسرامیک و سایر محصولات دیتیلینگ خودرو از مراکز معتبر خریداری شود.

مجموعه گنجی پخش، معتبرترین مرجع خرید لوازم مراقبت و نگهداری از خودرو است. این فروشگاه اینترنتی، تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و بهترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. وجود برندهای مطرح در زمینه نگهداری خودرو از جمله NanoTiss، Koch Chemie، Flex، Gyeon، SPTA، SGCB، GTechniq، Sonax و… نشان‌دهنده قدرت این فروشگاه در ارائه محصولات با کیفیت با تنوع بسیار بالا است. لازم به ذکر است که در حال حاضر بسیاری از محصولات موجود در این فروشگاه به مناسبت نزدیک شدن به سال جدید با تخفیفات ویژه به فروش می‌رسند.

در ادامه، قیمت برخی از این محصولات از مجموعه گنجی پخش قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : گنجی پخش
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز