بررسی شرایط تحصیل در کانادا و آمریکا + معرفی مشاغل مهم کانادا

آریاک سفر

انتخاب کشور مناسب برای تحصیلات تکمیلی، تصمیمی سرنوشت‌ساز است. آمریکا و کانادا هر ساله پذیرای بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان هستند. تحصیل در آمریکا و کانادا مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب میان آنها به اولویت‌ها و شرایط هر فرد بستگی دارد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی شرایط و مقایسه تحصیل در آمریکا و کانادا و معرفی مشاغل مورد نیاز کانادا ‌پرداخته است.

مزایا و معایب تحصیل در آمریکا

آمریکا دارای برترین دانشگاه‌های جهان مانند هاروارد، استنفورد و MIT با رتبه‌های برتر در رتبه‌بندی‌های جهانی است. تنوع رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا بسیار بالا است و شما می‌توانید در هر رشته‌ای که علاقه دارید، تحصیل کنید. در مقایسه تحصیل در آمریکا و کانادا، آمریکا به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بسیار در زمینه تحقیقات، فرصت‌های بی‌نظیری برای انجام تحقیقات علمی در اختیار دانشجویان پذیرش شده‌ خود قرار می‌دهد. در نهایت نیز فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آمریکا از فرصت‌های شغلی بسیار خوبی در سراسر جهان برخوردار می‌شوند.

البته تحصیل و زندگی در آمریکا بسیار پرهزینه است. همچنین پروسه اخذ ویزای تحصیلی آمریکا می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد. برای ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا باید رزومه تحصیلی قوی داشت و در آزمون‌های ورودی نمرات بالا کسب کرد تا شانس قبولی‌ بالا برود.

دریان سفر امید

چگونه ویزای تحصیل در آمریکا بگیریم؟

برای اخذ ویزای تحصیل در آمریکا ابتدا باید از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش گرفت و مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را به آن دانشگاه ارائه داد. همچنین متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در آمریکا برخوردار است. اثبات نداشتن سوء سابقه کیفری نیز ضروری است. در نهایت باید در سفارت آمریکا مصاحبه حضوری انجام داد و منتظر نتیجه نهایی ماند.

مزایا و معایب تحصیل در کانادا

در مقایسه تحصیل در آمریکا و کانادا، تحصیل در کانادا نسبت به آمریکا ارزان‌تر و کم هزینه‌تر است. پروسه اخذ ویزای تحصیل در کانادا نیز نسبت به آمریکا ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان بوده که از کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردار است. با وجود کوچک‌تر بودن بازار کار کانادا نسبت به آمریکا، اما تحصیل و زندگی در کانادا مقرون به صرفه‌تر است.

در مقابل در کانادا، تعداد دانشگاه‌های با کیفیت و با رتبه بالا نسبت به آمریکا کمتر است. همچنین فارغ‌التحصیلان در کانادا فرصت‌های شغلی مناسبی پیدا می‌کنند، اما همانطور که بیان شد، بازار کار آن به اندازه آمریکا بزرگ و متنوع نیست.

چگونه ویزای تحصیل در کانادا بگیریم؟

اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیل در کانادا، پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور است. متقاضیان باید مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را جهت اخذ ویزا به دانشگاه‌ ارائه دهند. همچنین باید ثابت کنند که از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا برخوردارند. انجام معاینات پزشکی لازم و ارائه مدرک عدم سوء سابقه کیفری نیز الزامی است.

مشاغل مورد نیاز کانادا کدام است؟

فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر: کانادا در دهه‌های اخیر تعداد زیادی از استارتاپ‌های دنیا را به سمت خود جذب کرده است؛ به طوریکه با ارائه تسهیلات مختلف به آنها که ایده‌هایی برای شروع کسب‌وکار دارند، تعداد مشاغل مورد نیاز کانادا در زمینه فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر افزایش یافته است.

پزشکی: موج مهاجرتی به کانادا باعث شده که نیاز به پزشک و درمان افزایش یابد. دولت کانادا نیز امکانات مناسب، حقوق بالا و دیگر امکانات رفاهی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا افراد با علاقه بیشتری به این کشور مهاجرت کنند.

فروش و بازاریابی: با تاسیس شرکت‌ها و استارتاپ‌های جدید در کانادا، مسئله فروش و بازاریابی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. شغل‌های مربوط به فروش و بازاریابی حساسیت بسیاری دارند؛ چراکه باید براساس فرهنگ جامعه کانادایی پیش بروند. از مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز کانادا در این بخش می‌توان به دستیار حقوقی، نماینده خدمات مشتریان، کارمند ورود اطلاعات و دستیار امور اداری اشاره کرد.

تولید و فنی: حقوق برخی از مشاغل تولیدی و فنی مانند اپراتورها و مونتاژکارها در تمامی نقاط دنیا پایین است، اما حقوق کارهای تولیدی و فنی مهم‌تر مانند تکنسین دستگاه‌های تولیدی یا حتی سرپرست بخش تولید، به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد.

منابع انسانی: منابع انسانی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن‌های هر شرکتی در کانادا است که در صورت عملکرد درست، می‌تواند استعدادهای برتر را از هر کشوری استخدام کند.

اخذ ویزای تحصیل در آمریکا و تحصیل در کانادا با «النورا»

انتخاب بین تحصیل در آمریکا یا تحصیل در کانادا به اولویت‌ها و شرایط هر فرد بستگی دارد. موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال فعالیت جهت اخذ ویزا برای تحصیل در آمریکا یا کانادا به متقاضیان در زمینه‌های لازم مشاوره می‌دهد. اعضای این موسسه در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی و بهترین مسیر مهاجرتی را به آنان پیشنهاد می‌کنند.

علاقه‌مندان برای مقایسه تحصیل در آمریکا و کانادا و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02191096339 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
ژیوار
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان