بررسی انواع دستگاه ساکشن و کاربرد آنها

ژیوار

دستگاه ساکشن یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد است که از آن برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف بدن از مایعات اضافی استفاده می­شود. دستگاه‌ ساکشن در مدل‌های مختلف تولید می‌شود و علاوه بر کلینیک، بیمارستان و آمبولانس، در منزل نیز برای مراقبت از بیماران کاربرد دارد.

به گزارش کاماپرس، تمیز کردن خون، بزاق، استفراغ و سایر ترشحات از راه‌های هوایی از رایج‌ترین موارد کاربرد دستگاه ساکشن است. این دستگاه با جلوگیری از آسپیراسیون ریه، از ایجاد عفونت‌های ریوی جلوگیری می‌کند. دستگاه‌های ساکشن همچنین در عمل‌های جراحی برای حذف خون از محل جراحی کاربرد دارند.

این گزارش به معرفی و بررسی انواع دستگاه ساکشن و کاربرد آن‌ها پرداخته است.

کاربرد های دستگاه ساکشن

دستگاه‌های ساکشن با پمپ دستی مکانیکی، باتری یا جریان برق کار می‌کنند و مایعات یا حتی گاز را از طریق مکش از بدن بیمار خارج می‌کنند. دستگاه‌های ساکشن خانگی برای بیماران ریوی کاربرد دارند و با مکش، هوا را از ریه‌ها خارج می‌کنند. قبل از اختراع دستگاه‌های ساکن خانگی، بیماران برای حذف ترشحات و هوا به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مراجعه می‌کردند.

دستگاه ساکشن دارای یک لوله پلاستیکی انعطاف‌پذیر نازک به نام کنتر است که ترشحات را با ایجاد خلاء جذب می‌کند تا از این طریق راه‌های هوایی مسدود شده را باز کند. ترشحات جمع‌آوری شده در یک ظرف متصل به دستگاه ریخته و بعد از اتمام فرآیند، خالی می‌شوند.

دریان سفر امید

دستگاه ساکشن را می‌توان به صورت ثابت یا متحرک استفاده کرد. همچنین دستگاه ساکشن برای خارج کردن ترشحات ایجادشده در حین عمل جراحی شکم یا ناژ آبسه کاربرد دارد. در اتاق عمل معمولا از دو دستگاه ساکشن استفاده می‌شود که یکی برای استفاده جراح و دیگری برای متخصص بیهوشی کاربرد دارد. استفاده از ساکشن در حین جراحی باعث می‌شود که جراح دید خوبی در هنگام عمل داشته باشد. از دستگاه‌های ساکشن در امور دندان‌پزشکی نیز به میزان زیادی استفاده می‌شود.

اجزای دستگاه ساکشن

دستگاه ساکشن دارای فیلترهای باکتری، مخزن، لوله‌های هواکش یا آسپیراتور است. لوله‌های هواکش از ورود مایعات و سایر مواد اضافی به پمپ ممانعت می‌کنند. دستگاه‌های ساکشن شامل اجزای مختلف مانند موتور، مانومتر، پمپ، لوله انتقال مایعات، سر ساکشن و نمایشگر فشار هستند. همچنین پیچ‌هایی به منظور تنظیم قدرت مکش در دستگاه ساکشن تعبیه شده است.

انواع دستگاه ساکشن

بعضی از دستگاه‌های ساکشن دارای باطری هستند و به صورت پرتابل یا قابل حمل ساخته می‌شوند. دستگاه‌ ساکشن پرتابل علاوه بر اینکه به عنوان تجهیزات پزشکی خانگی کابرد دارد، به عنوان ساکشن یدکی در بخش‌های مختلف بیمارستان نیز استفاده می‌شود. مکش ساکشن پرتابل با توجه به نیاز بیمار و تشخیص پزشک قابل استفاده است.

دستگاه‌های ساکشن مرکزی قابلیت نصب دارند و انتقال و جابه‌جایی آن‌ها امکان‌پذیر نیست. این دستگاه‌ها وزن زیادی دارند و مخزن آن‌ها به صورت یک یا چندبار مصرف است.

نکات مهم در خرید ساکشن خانگی

 افراد قبل از خرید ساکشن خانگی باید ظرفیت مکش، داشتتن تاییدیه دستگاه، توان و ظرفیت خروجی مناسب را در نظر داشته باشند. هزینه نگهداری ساکشن خانگی ایده‌آل باید هزینه‌های نگهداری کمی داشته باشد و در حین استفاده بدون لرزش و کم‌صدا باشد. همچنین افراد قبل از خرید ساکشن خانگی باید حجم‌ لوله مخزن، جنس لوله و قابلیت استریل بدنه را در نظر داشته باشند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که افراد برای خرید ساکشن خانگی باید مد نظر قرار دهند، زمان و نحوه گارانتی دستگاه است.

خرید دستگاه ساکشن از «افرا طب»

شرکت افرا طب گلسار با نام تجاری افرا طب، دارای بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه تجارت کالا پزشکی عمومی و تخصص است. این مجموعه در زمینه فروش انواع تجهیزات پزشکی خانگی، تجهیزات پزشکی مطب و بیمارستانی مشغول به فعالیت است. در صورتی که افراد قصد راه‌اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی و یا تجهیز کردن مرکز درمانی را داشته باشند، می‌توانند از خدمات افرا طب استفاده کنند. این مجموعه همچنین در زمینه بازرگانی تجهیزات پزشکی نیز مشغول به فعالیت است.

علاقه‌کندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با افرا طب می‌توانند به سایت به آدرس https://afrateb.com/ مراجعه کنند و یا از طریق تماس با شماره‌های 02191035543 و 09903308980 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز