بررسی افزایش یارانه 45500 تومانی در بودجه 1400

قرار است افزایش یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۰ بررسی شود.
به گزارش کاماپرس، شاید سال آینده رقم یارانه واریزی کمی متفاوت با امسال باشد. بعد از چند سال که از واریز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی می گذرد گویا قرار است افزایش مبلغ آن در بودجه سال ۱۴۰۰ بررسی شود.

محمد رضا میرتاج الدنی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره بررسی افزایش میزان یارانه‌ نقدی ماهانه می گوید:« بنا است در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش یارانه نقدی را هم مورد بررسی قرار دهیم، البته نظر شخصی من این است که مقدار یارانه باید افزایش پیدا کند.»

آزمون وسع چگونه انجام می شود؟

او همچنین درباره ثبت نام مجدد افراد برای دریافت یارانه و «آزمون وسع» که گفته می‌شود برای راستی‌آزمایی از افراد گرفته می‌شود، می گوید:« ثبت‌نام مجدد دریافت یارانه‌ها که مجلس با آن موافقت کرد، برای این است اشخاصی که شرایط دریافت یارانه نقدی، طرح‌های معیشتی و یا طرح مصوب مجلس را دارند از امکان بهره‌مندی آن محروم نشوند. منظور از آزمون وسع یعنی این که دولت طی یکسری از مراحل افراد را شناسایی می‌کند که آیا جز ۷ دهک جامعه هستند یا خیر که اگر جز ۷ دهک باشند این اشخاص باید ثبت‌نام شوند.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

 

میرتاج الدینی درباره این‌که چه گروهی شامل دریافت یارانه مصوب مجلس شورای اسلامی می‌شوند، می گوید:« سه گروه افراد با درآمد کمتر از حداقل، حداقل و متوسط شامل این طرح می‌شوند. درآمد متوسط ، حداقل یا کمتر از حداقل یعنی افرادی که درآمد متوسط دارند و میانگین جامعه هستند و اشخاصی را شامل می‌شود که به اندازه حداقل حقوقی که همه ساله برای کارگران تعیین می‌کنمی‌گیرند.

البته بعضی از افراد هم هستند که از این حداقل پایین‌ترند که حدود ۲۰ میلیون نفر در جامعه هستند، این افراد در طرح مجلس ۱۲۰ هزار تومان یارانه شامل حالشان می‌شوند.
بقیه افراد هم آنانی هستند که درآمد متوسط دارند و حداقل دستمزد را شامل می‌شوند که به آنها ۶۰ هزار تومان یارانه خرید کالا تعلق می‌گیرد.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز