یارانه 120 هزار تومانی دلار را گران‌تر می‌کند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک کارشناس اقتصادی که سابقه نمایندگی مجلس و معاونت وزارت کشاورزی را نیز در کارنامه خود دارد یارانه جدید مصوب مجلس را طرحی عوامانه می داند که دولت امکان تامین منابع آن را ندارد و چنین یارنه ای پول ملی را تضعیف و دلار را گران تر می کند.

به گزارش کاماپرس، هفته گذشته مجلس طرحی را مصوب کرد که بر اساس آن دولت موظف به تامین منابع یک یارانه جدید و پرداخت این یارانه برای خرید کالای اساسی به خانوارهای کم درآمد شد. این طرح هنوز در از تصویب شورای نگهبان نگذشته اما در صورت تایید مبلغ 120 هزار تومان به دهک های پایینی جامعه تخصیص خواهد یافت و برای دهک های متوسط به پایین نیز مبلغ 60 هزار تومان به صورت ماهانه در نظر گرفته شده است. این مبالغ باید برای خرید کالای اساسی هزینه شود. این در حالیست که برخی نخبگان دانشگاهی این طرح را عوامانه و غیرقابل اجرا می دانند.

بانک مرکزی برای پرداخت یارانه جدید باید اسکناس چاپ کند

علی قنبری استاد دانشگاه تربیت مدرس در این باره به خبر آنلاین گفته است: متاسفانه این طرح که در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده طرحی کاملا عوامانه است. این در حالی است که اکنون همه می‌دانند دولت ایران با مشکلات جدی در بخش تامین منابع دست و پنجه نرم می‌کند و تصویب چنین طرح‌هایی در مجلس اصولی نیست.

او ادامه داد: اگر هم بنا باشد چنین طرحی تصویب شود بهتر است در هیات دولت انجام شود. چرا که در هیات دولت می‌توانند با توجه به منابع و مصارف طرح‌هایی از این دست را به شکل بهینه‌ای اجرا کنند. با این حال باید امیدوار باشیم این طرح اجرا نشود.

راز آسمان پایتخت

استاد دانشگاه تربیت مدرس  گفت: من بعید می‌دانم شورای نگهبان چنین چیزی را تصویب کند زیرا منابع آن نامشخص است. با این حال به فرض هم اگر شورای نگهبان این طرح را تایید کند نهایتا بانک مرکزی چاره‌ای نخواهد داشت جز آنکه به انتشار اسکناس دست بزند.

قنبری گفت: این امر به افزایش پول پرقدرت می‌انجامد و همانطوری که گفتم نهایتا فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی تر خواهد کرد. همچنین ارزش پول ملی که در شرایط فعلی روز به روز از آن کاسته می‌شود را کمتر خواهد کرد و نرخ دلار را هم بالاتر می‌برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
دادپویان
اوج آرام
رایانه کمک
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “یارانه 120 هزار تومانی دلار را گران‌تر می‌کند

  1. یکی از مردم خوش باور! گفته:

    نه که بدون این یارانه دلار 3 برابر نشده یا گرونتر نمیشه!!! حالا با این 60هزارتومنه که دلار گرون میشه!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز