«برداشت خودکار» چیست و به درد چه کسانی می‌خورد؟

برداشت خودکار-کاماپرس
ژیوار

حتما برای شما هم پیش‌ آمده که بخش مهمی از مخارج روتین هفتگی یا ماهانه‌تان را به دلیل فراموش کردن سررسید، پرداخت نکرده‌اید؛ از شارژ حساب تاکسی‌های اینترنتی تا هزینه ماهانه یا سالانه مجله‌‌های محبوب‌تان و حق اشتراک باشگاه. مهم‌تر از آن پرداخت منظم اقساط بانکی است که اغلب به‌خاطر تأخبر با جریمه‌هایی هم همراه است. روزگار شلوغ و پردغدغه این سال‌ها موجب شده تا حتی منظم‌ترین شهروندان هم با بی‌نظمی‌های مالی مواجه شوند که نظم و ترتیب زندگی‌شان را برهم بزند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از وندار، از زمانی که پیشرفت تکنولوژی وجوه زندگی انسان‌ها را وارد عرصه دیجیتال کرده تا کنون صدها تعریف جدید وارد زندگی مردم شده است. این تعاریف و مفاهیم جدید سبک‌ زندگی ما را تغییر داده است. دو دهه پیش شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که بیست سال بعد عمده خریدهای روزمره‌اش را اینترنتی و بدون سر زدن به فروشگاه انجام دهد. حتی همین الان هم مفهومی چون ارز دیجیتال در باور خیلی‌ها نمی‌گنجد و نمی‌پذیرند که ممکن است یک نظام مالی جدید بساط پول‌های فیزیکی را از بین ببرد. اما چه باور کنیم و چه آن را ندیده بگیریم، همراهی با این تغییر زندگی در دنیا جدید را برای ما راحت‌تر می‌کند.

یکی از ایده‌هایی که چند دهه است برای منظم شدن زندگی مالی شهروندان در نظام بانکی و مالی کشورهای مختلف پیگیری می‌شود، «دایرکت دبیت» (Direct Debit) یا برداشت مستقیم از حساب است؛ راهکاری که موجب می‌شود پرداخت شهروندان برای مخارج روتین و تکرار شونده‌شان به‌صورت خودکار و در سریع‌ترین زمان انجام شود. به این ترتیب نگرانی از دیرکرد در پرداخت وجود نخواهد داشت و ضمنا با بالا بردن امنیت پرداخت، ریسک کلاهبرداری‌های اینترنتی کاهش می‌یابد.

برداشت خودکار-کاماپرس

دایرکت دبیت یا برداشت خودکار یعنی چه؟

«دایرکت دبیت» (Direct Debit) یا سرویس برداشت خودکار، زیرساختی مالی برای ساده‌سازی فرآیندهای پرداختی‌ است که به شهروندان کمک می‌کند همیشه خوش‌حساب باشند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند مطالبات معوقه‌ی خود را دریافت کنند. با استفاده از خدمات دایرکت دبیت، شما این اجازه را می‌دهید که برای برخی مخارج روتین و تکرارشونده مبلغی مشخص از حسابی مشخص در تاریخی معین برداشته شود. این کار چه کمکی به شما می‌کند؟ مهم‌ترینش نظم دادن به زندگی مالی شماست. دایرکت دبیت برای پرداخت اقساط وام، خریدهای اعتباری واقساطی راهکار مطمئنی است تا مشتری خوش‌قولی باشید و مشمول جریمه دیرکرد نشوید.

دریان سفر امید

علاوه‌براین، استفاده از خدمات برداشت خودکار دسترسی شما را به خدماتی که وابسته به پرداخت اشتراکی هستند، آسان‌تر می‌کند. پلتفرم‌های چندرسانه‌ای مثل تلویزیون‌های اینترنتی یا پخش‌کننده‌های موسیقی معمولاً با پرداخت اشتراکی کار می‌کنند. سایر کسب‌وکارهای اینترنتی هم مثل تاکسی‌های اینترنتی که استفاده روتین از آنها داریم، این روزها با امکان شارژ کیف پول و استفاده از دایرکت دبیت شرایط پرداخت ساده و سریع‌تر را فراهم می‌کنند.

مزیت دایرکت دبیت یا برداشت مستقیم از حساب بانکی چیست؟

تا اینجا چند بار به منظم شدن پرداخت‌ها و سروسامان دادن به زندگی مالی‌ اشاره کردیم. اما علاوه بر این، دایرکت دبیت موجب می‌شود امنیت پرداخت‌های شما بالا برود. توضیح کوتاه این اتفاق این است که به جای اینکه هر ماه با ورود به حساب بانکی‌تان و وارد کردن اطلاعات آن پولی را به حسابی مشخص انتقال دهید، فقط یک بار این اجازه را از طریق دایرکت دبیت می‌دهید و از این پس این کار به صورت خودکار انجام می‌شود. به همین خاطر شانس لو رفتن اطلاعات حساب‌تان پایین می‌آید.

خدمات برداشت مستقیم در ایران هم ارائه می‌شود؟

از سال ۱۳۹۵ در ایران هم زیرساخت فنی برداشت مستقیم راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۹۷ برای اولین‌بار این سرویس پیاده سازی شد. دو سال بعد، یعنی در سال ۱۳۹۹ مجموعه «وندار» اولین سرویس خدمات برداشت مستقیم از حساب را به مشتری‌ها ارائه کرد. هدف از ارائه‌ی این سرویس جدید، بهبود خدمات مالی و رشد فناوری‌های پرداخت آنلاین است.

انتهای پیام

مرتبط با : وندار
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز