برترین خودروهای هیدروژنی جهان در سال 2023

لست سکند

خودروسازان در حال افزایش سرمایه‌گذاری روی خودروهای هیدروژنی هستند. قابلیت شارژ برقی برای این دسته از خودروها باعث شده است که طرفداران زیادی در سراسر جهان داشته باشند. به گزارش کاماپرس،هر چند، قیمت بالای باتری خودروهای هیدروژنی و مدت زمان طولانی شارژ آن‌ها چالش‌های اساسی هستند که باید مدنظر قرار داد. در ادامه این مطلب، به برترین خودروهای هیدروژنی جهان اشاره می‌شود.

1- هیوندای ان ویژن 74

مجموعه ماسلز به عنوان رهبر خودخوانده شرکت هیونداری، اقدام به تولید این خودروی هیبریدی کرد. دو پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرتی فراتر از 670 اسب بخار دارد. باتری این خودرو 62.4 کیلووات و مجموعه سلول سوخت هیدروژنی 95 کیلووات است. باتری این خودرو 95 کیلووات است. شعاع حرکتی هیوندای ان ویژن 74 حدود 595 کیلومتر است. این سیستم مجهز به سیستم هدایت گشتاوری است. در طراحی ظاهری این خودرو، یاد جیوجیارو، اولین طراح شرکت هیوندای گرامی داشته شده است.

2- اچ 2 ایکس وارگو

اولین وانت برقی هیدروژنی جهان در سال 2023 در استرالیا تولید می‌شود. سیستم پیل سوختی 60 کیلوواتی این دستگاه به یک پیشرانه برقی با باتری 30 کیلووات ساعتی متصل است. موتور وارگو 354 اسب بخار با قدرت حرکت 0 تا 80 کیلومتری 8.1 ثانیه‌ای است. حداکثر شعاع حرکتی این خودرو 280 مایل است. این وانت می‌تواند وزن 5 هزار و 500 پوندی را به راحتی تحمل کند.

راز آسمان پایتخت

3- ایکس پی-1 هایپریون

در کمال شگفتی، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو تنها 2.2 ثانیه است. در صورت سوخت‌گیری کامل، ایکس پی-1 می‌تواند تا مسافت 1 هزار و 600 کیلومتر را بپیماید. این محصول بدون هیاهوهای تبلیغاتی به تولید رسیده است. وزن خالص این خودرو 1 هزار و 250 کیلوگرم است. دلیل این وزن نسبتاً سبک، به‌کاررفتن ابرخازن‌ها به جای باتری‌های لیتیومی است. این خودرو در سال 2022 در تعداد محدود 300 به تولید رسید. کربن و تیتانیوم فشرده در شاسی و مخزن هیدروژن این محصول به کار رفته است.

4- تویوتا جی‌آر یاریس اچ2

در این خودروی مسابقه‌ای از موتور 1.6 لیتری توربوشارژی سه سیلندری استفاده شده است. موتور این محصول شبیه کرولا است. موتور این خودرو قابلیت تولید 257 اسب بخار و 360 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودروی پرشتاب به گیربکس شش سرعته مجهز است. وزن تویوتا جی آر یاریس 1 هزار و 280 کیلوگرم است. 5.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در این محصول نیاز است. به طور معمول، 60 درصد گشتاور این خودرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هر چند، سیستم انتقال قدرت چرخ‌ها قابلیت تنظیم خودکار را دارد.

5- رنو سینک ویژن

پیشرانه برقی رنو سنیک ویژن مشابه مگان E-Tech است. باتری 40 کیلووات ساعتی این محصول، 215 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. یک سلول سوختی 16 کیلوواتی هم در کف این خودرو تعبیه شده است که شعاع حرکتی را افزایش می‌دهد. وزن سینک ویژن نسبتاً بالا است و 1.7 تن می‌رسد. در ساخت بدنه این خودرو بیش از 70 درصد از مواد بازیافتی استفاده شده است. به عنوان مثال، مخزن هیدروژن آن از فیبر کربن ساخته شده است. تنها با 5 دقیقه سوخت‌گیری می‌توان مسافتی حدود 800 کیلومتر را با سینک ویژن پیمود.

6- ریور سیمپل راسا لایت ویت

این خودروی جمع‌وجور توسط شرکت ولزی راور سیمپل از سال 2009 در دست ساخت بوده است. این خودرو که مخصوص سفرهای درون شهری طراحی شده است، شاسی فیبر کربنی دارد. وزن شگفت‌انگیز این محصول 580 کیلوگرم است. پیشرانه راسا لایت وین به پیل سوختی 8.5 کیلوواتی مجهز است. این محصول با 1.5 کیلوگرم هیدروژن می‌تواند مسافتی حدود 482 کیلومتر را بپیماید.

7- Forze IX

ساخت این محصول در قالب یک پروژه دانشجویی در سال 2007 آغاز شد. Forze IX تنها در عرض سه ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد که همین امر، باعث شده لقب سریع‌ترین خودروی هیدروژنی جهان را یدک بکشد. وزن Forze IX حدود 3 هزار و 300 پوند است. به دلایل ایمنی، قدرت موتور این خودرو 800 اسب بخار است.

بیشتر بخوانید:

8- بی ام و آی ایکس 5

قرار است این محصول در مرکز تحقیقات و نوآوری مونیخ و تا اوایل سال 2025 عرضه شود. این خودرو بسیارا اقتصادی است و در عین حال، گزینه جذابی به شمار می‌رود. دو مخزن هیدروژن و همچنین یک باتری با کارایی بالا در این محصول به کار رفته است. موتورهای این خودرو مجموعاً توان 369 اسب بخار دارند. یک باطری لیتیوم یونی ۴۰۰ ولتی با ظرفیت ۲ کیلووات ساعت می‌تواند در افزایش شتاب این محصول تأثیرگذار باشد. شتاب صفر تا صد حدود 6 ثانیه و سرعت 185 کیلومتر بر ساعت از بی ام و آی ایکس 5 یک محصول بی‌بدیل ساخته است.

9- نامکس پینین فارینا

این محصول تا سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد. 6 کپسول جداشونده در مخزن پینین فارینا به کار رفته است که نقش مخزن کمکی را برای مخزن اصلی ایفا می‌کنند. قدرت موتور دستگاه ذکرشده 296 اسب بخار است. نامکس پینین فارینا در عرض 6.5 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. شعاع حرکتی پینین فارینا 800 کیلومتر است. سیستم چهار چرخ متحرک این محصول قدرت انتقال 542 اسب بخار را دارد.

10- آلپاین آ4810

این خودرو محصول مشترک مؤسسه تورین ایتالیا و آلپاین فرانسه است. . در چراغ جلویی، یک شکاف بزرگ و نوار فوق‌العاده نازک چراغ‌های LEDبه چشم می‌خورد. گلگیرهای این خودرو بسیار برجسته هستند. طراحی قسمت عقب بدنه آلپاین آ 4810 به نحوی است که بدنه را به گلگیرها متصل می‌کند.

11- تویوتا میرای

از سال 2014 تاکنون، حدود 10 هزار دستگاه از تویوتا میرای در سطح بین‌المللی به فروش رسیده است. شعاع پیمایشی این خودرو 650 کیلومتر است. صفحه نمایش 12.3 اینچی در فضای داخلی میرای تعبیه شده است. این خودرو می‌تواند 153 اسب بخار و 335 نیوتن متر گشتاور تولید کند. 5.8 ثانیه طول می‌کشد تا میرای به شتاب 0 تا 60 مایل برسد.

انتهای پیام

مرتبط با : بی ام وتویوتارنوهیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز