بهترین خودروهای برقی دنیا در سال 2023

لست سکند

صنعت خودرو همواره در زمینه طراحی و فناوری در حال تکامل است. این موضوع برای خودروهای برقی هم صدق می‌کند؛ به طوریکه شاهد نوعی انفجار در استقبال از خودروهای برقی هستیم. به گزارش کاماپرس و به نقل از اتوژورنالیسم، فناوری به‌روز و عدم تولید آلاینده، باعث محبوبیت روزافزون خودروهای برقی شده است. در ادامه این مطلب، به بهترین خودروهای برقی دنیا در سال 2023 اشاره می‌شود.

1- مرسدس بنز ویژن ای ام جی

کانسپت ای ام جی، گل سرسبد شرکت بنز است. اولین خودروی ای ام جی در سال 2025 رونمایی می‌شود. این خودرو طراحی جمع‌وجوری دارد. آپشن دریفت خودکار باعث می‌شود تا وضعیت دینامیکی خودرو تماماً در اختیار راننده باشد. این خودروی برقی، باتری جدیدی با ولتاژ بالا و موتورهای شارمحور دارد.

2- شورولت کوروت برقی

شایعات حاکی از این هستند که شورولت کوروت در سال 2024 با نام irae و با قیمت تقریبی 100 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. موتور این خودروی برقی 1 هزار اسب بخار است. از گرمای تولیدشده توسط باتری‌های این خودرو برای گرم کردن کابین، بهبود شرایط شارژ و حتی افزایش شتاب خودرو استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

3- پورشه میشن آر و پورشه 718 کیمن

مدل‌های جدید برقی از نظر شاسی بسیار شبیه نمونه اولیه میشن آر پورشه هستند. این خودروهای برقی مجهز به کامپوزیت فیبر کربن یکپارچه، پانل‌های بدنه کامپوزیت فیبر طبیعی، آیرودینامیک فعال و بال‌های عقب قابل تنظیم هستند. جنس داخل کابین هم مثل نمونه‌های بنزینی همنام است. نیروی مسیر الکتریکی از یک سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره تامین می‌شود که تغذیه آن به عهده یک باتری باند 80 کیلووات ساعتی با طراحی 900 ولتی است. حداکثر سرعت این دستگاه 1 هزار و 88 اسب بخار است و می‌تواند به طور دائم، 681 اسب بخار تولید کند.

4- لوتوس الترا

شرکت لوتوس قصد دارد خودروهای تماماً برقی تولید کند. لوتوس سازنده اولین شاسی بلند الکتریکی در جهان با سابقه 70 ساله است. این خودرو از یک پیشرانه دو یا سه موتوره چهار چرخ متحرک استفاده می‌کند که 600 یا 900 اسب بخار قدرت می‌تواند تولید کند. برد این خودرو 370 مایل است. الترا ترمزهای کامپوزیت سرامیکی با کالیپرهای 10 پیستونی، سیستم تعلیق بادی و دمپرهای تطبیقی دارد و شتاب 0 تا 60 را در 2.9 ثانیه طی می‌کند. داخل این خودرو هم حال و هوای اسپورت دارد.

5- مازراتی گرن توریسمو فولگوره

با اینکه مازراتی اخیراً از موتور جدید جونو رونمایی کرده است، اما این خودروساز ایتالیایی هنوز به رویکرد تولید خودروهای الکتریکی پایبند است. گرن توریسمو فولگوره که در لغت به معنای رعد و برق است، در سال 2023 وارد بازار خواهد شد. هر چند، نسخه آزمایشی این خودرو دسترس است. ظاهر بیرونی این کوپه شبیه به شاسی بلند مازراتی گریسال است که اخیراً وارد بازار شده است. این خودرو قابلیت شارژ با ولتاژ 800 ولت را دارد. بر اساس گمانه زنی‌ها، این خودرو حداقل 600 اسب بخار قدرت و حداکثر 1200 اسب بخار دارد.

بیشتر بخوانید:

6- سوبارو

دو مدل سولترا STI و STI E-RA با چهار موتور برقی قرار است عرضه شود. این موتورهای برقی توسط شرکت یاماها طراحی و تولید شده و در مجموع قدرتی برابر با 1088 اسب­‌بخار خواهد داشت. باتری سوبارو 60 کیلووات ساعت است.

7- دئوس وایان

این خودرو در سال 2025 به تعداد 99 دستگاه عرضه خواهد شد. فناوری پیشرانه آن توسط رهبران صنعتی مانند طراحی اینتل و مهندسی پیشرفته ویلیامز در حال توسعه است. این خودرو حداقل 2 هزار و 200 اسب بخار قدرت و 1 هزار و 475 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. انتظار می‌رود 0 تا 100 این خودرو در عرض کمتر از دو ثانیه به هم برسند. حداکثر سرعت دئوس وایان از 400 کیلومتر در ساعت هم فراتر خواهد رفت. کابین‌های این خودرو فوق لاکچری هستند.

8- استریما فولمینیا

این شرکت ایتالیایی تازه‌تأسیس با سیستم چهارچرخ محرک 240 اسب بخاری و موتورهای الکتریکی چهارگانه و باتری هیبریدی 100 کیلووات در ساعتی، انقلابی در صنعت خودروهای برقی به وجود آورده است. استریما فولمینیا از ترکیب ال‌ای‌دی و فناوری لیزر برای چراغ‌های جلو خود استفاده می‌کتد. قیمت این خودرو حدود 2 میلیون یورو است.

9- ماتادور ام اچ 2:

گروه ماتادور در سال 1905 به عنوان تولید کننده لاستیک شروع به کار کرد و اکنون یک تامین کننده مشهور قطعات خودرو است. این شرکت اخیراً وارد صنعت خودروسازی هم شده است. این ابرخودروی هیدروژنی قابلیت ذخیره انرژی بسیار بالایی دارد.شتاب 0 تا 60 این خودرو 3.9 ثانیه اعلام شده است. ظاهر ماتادور ام اچ 2 هم بسیار منحصربه‌فرد است. حداکثر سرعت این خودرو 155 مایل در ساعت با 500 اسب بخار است.

10- آلپاین آ 4810

بدنه این خودرو از جنس فیبر کربن و مواد تجدیدپذیر است. در چراغ جلویی، یک شکاف بزرگ و نوار فوق‌العاده نازک چراغ‌های LEDبه چشم می‌خورد. این خودرو مجهز به سوخت هیدروژنی است. ارتفاع خودرو بسیار کم و نمای پهنی دارد. این خودرو نمادی از اسپرت بودن، پایداری و فناوری نوین است.

انتهای پیام

مرتبط با : پورشهرنولوتوسمازراتیمرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز