بهترین خودروهای برقی کره ای در سال 2023

لست سکند

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شرکت‌های خودروساز کره‌ای در زمینه تولید خودروهای برقی بسیار قوی عمل کرده‌اند. به گزارش کاماپرس و به نقل از اتوژورنالیسم، تقاضا برای خودروهای برقی به خاطر آلایندگی پایین‌شان رو به افزایش است. طبیعی است که خودروسازان مطرح به تولید خودروهای برقی باکیفیت رو می‌آورند.

در ادامه این مطلب، به بهترین خودروهای برقی کره‌ای اشاره می‌شود که از نظر قیمتی و امکانات بسیار مناسب هستند.

1- جنسیس جی‌وی 60

تمام مشخصات قبلی جنسیس در مدل جدید هم به کار رفته است؛ با این تفاوت که سپر جلو حالت مشبک دارد و صفحه نمایش داخل کابین بزرگتر است. این خودرو سه پیشرانه متفاوت با موتور 225 اسب بخار دارد. سیستم چهار چرخ محرک و دو موتور در مجموع قابلیت تولید ۳۱۴ اسب بخار قدرت را دارد. به ادعای شرکت خودروسازی هیوندای، این مدل برقی توانایی رسیدن به شتاب 60 مایلی را در عرض 4 ثانیه دارد. این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند مسافت 280 مایل را طی کند. هر چند، این خودرو مثل مدل‌های جی‌وی 70 و جی‌وی 80 جادار نیست.

2- کیا نیرو پلاگین

این خودرو باتری 11.1 کلیووات ساعتی دارد که می‌تواند حدود 65 کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند. در صورتی که رینگ‌های 16 اینچی کنونی این محصول بزرگتر شوند، احتمالا راندمان آن بالاتر هم خواهد رفت. موتور برقی با 201 اسب بخار قدرت و گشتاور آنی 255 نیوتن متر توجه خودرودوستان را به خود جلب می‌کند. بدنه این کراس اوور هم مقاوم شده است. چراغ‌های جلوی کیا نیرو به صورت عمودی و بومرنگی تیره است. زاویه چراغ‌های جلو هم تغییر کرده‌اند و حالت تیزتری دارند. صفحه نمایش 10.3 اینچی هم موجبات سرگرمی را فراهم می‌کند.

راز آسمان پایتخت

3- هیوندای آیونیک ۵

این خودروی برقی که آماده عرضه به بازار ایالات متحده است، شعاع حرکتی 482 کیلومتری و شارژ 800 ولتی دارد. در عرض 18 دقیقه، شارژ باتری از 10 به 80 درصد می‌رسد. این خودرو می‌تواند برق مورد نیاز لوازم خانگی کوچک و حتی شارژ یک خودروی الکتریکی دیگر را تأمین کند. این دستگاه مجهز به دستیار خروج ایمن است که اگر خودرویی در نزدیکی باشد، به سرنشینان هشدار می‌دهد. مانیتور داخل کابین هم 12 اینچی است.

4- جنسیس جی 80

نسخه الکتریکی سدان میان رده جنسیس از زیرساخت‌های احتراق داخلی قدیمی استفاده می‌کند، اما باتری 800 ولتی به آن متصل است تا قابلیت شارژ سریع را داشته باشد. صفحه نمایشگر سه بعدی 12.3 اینچی با کنترل لمسی ویژگی دیگر جنسیس جی 80 است. این محصول جدید با رینگ‌های ۲۰ اینچ با طرح پنج‌پر است. این مدل مجهز به هشدار نقطه‌ی کور، ترمز اضطراری خودکار، تعویض خط با دریافت فرمان از فلاشر چراغ راهنما و کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش یا افزایش سرعت است. قیمت جنسیس جی 80 حدود 45 هزار دلار اعلام شده است.

5- کیا ای وی 6

این نسخه، نخستین محصول کیا است که از اساس به عنوان یک خودروی برقی طراحی شده است. این محصول دو موتور الکتریکی با مجموع 577 اسب بخار و گشتاور 740 نیوتن متر دارد. کیا ای وی 6 می‌تواند در عرض 3.5 ثانیه به سرعت صد کلیومتر بر ساعت برسد. این محصول به طور همزمان از شارژ با جریان 400 و 800 ولت پشتیبانی می‌کند؛ بدین ترتیب، ای وی 6 قابلیت پیمایش 336 کیلومتر را هم دارد.

6- هیوندای آیونیک 7

طبق پیش‌بینی‌ها، این محصول در سال 2024 در ایالات متحده عرضه خواهد شد. شیشه جلو و سقف این محصول شیب زیادی دارد. از جمله ویژگی‌های ظاهری برجسته هیوندای آیونیک می‌توان به چراغ‌های افقی ال‌ای‌دی و نبود جلوپنجره اشاره کرد. این خودرو باتری‌هایی با ظرفیت 100 کیلووات ساعت و با تکنولوژی 800 ولتی دارد که می‌تواند 483 کیلومتر را بپیماید. ساختار دوموتوری آیونیک 7 باعث می‌شود خروجی موتور به 30 اسب بخار برسد.

7- جنسیس جی وی 70

این خودرو یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 482 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر دارد. شارژ باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد حدود 18 دقیقه به طول می‌انجامد. برد این خودرو 400 کیلومتر تعیین شده است. این خودرو هم مثل سایر خودروهای برقی کره‌ای قابلیت اتصال به لوازم برقی خانه را دارد. ترمز این سری برقی هم با نصب پدال شیفترها ارتقا یافته است. شایان ذکر است که برداشتن اگزوزهای خارجی در طراحی جدید، شکل خاصی به آن داده است. جلوپنجره جدید با درگاه شارژ مخفی هم ویژگی ظاهری برجسته دیگر جی وی 70 است.

بیشتر بخوانید:

8-کیا ای وی 9

این شاسی بلند، با قابلیت جا دادن 6 و حتی 7 سرنشین به صورت همزمان، رینگ‌های چهارپره دورنگ دارد. در طراحی این محصول، چراغ‌های عمودی زیبا و سپر مشکی نصب شده است. نمایشگر 12.3 اینچی یکی دیگر از قابلیت‌های برجسته کابین این محصول به شمار می‌رود. این نسخه چهارچرخ محرک دوموتوره است که مجموعاً به 308 اسب بخار می‌رسد.

9- هیوندای کونا

قیمت این خودرو حدود 29 هزار دلار است. در یک دور شارژ، این خودرو می‌تواند مسافت 1 هزار و 26 کیلومتر را طی کند. هیوندای کونا موتور ۱۳۶ اسب بخاری دارد. 0 تا 100 کیلومتر این خودرو کمتر از 10 ثانیه طی می‌شود. این خودرو بین 6 تا 7 ساعت می‌توان کاملاً شارژ شود. صفحه نمایش داخل کابین این خودرو هم 8 اینچ است.

10- جنسیس کوپه ایکس اسپیدیوم

طراحی بیرونی این خودرو بسیار شیک است. در قسمت جلویی، چراغ‌های مثلثی تعبیه شده‌اند و به نحوی، هیچ ردی از جلوپنجره دیده نمی‌شود. چراغ‌های عقب اسپیدیوم هم به صورت دو نوار باریک، بالا و پایین هم قرار گرفته‌اند. صفحه نمایش داخل کابین هم 8 اینچ است. این مدل موتور 204 اسب بخاری و باتری 64 کیلووات ساعتی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : جنسیسکیا موتورزهیوندای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز