قدرتمندترین خودروهای نظامی جهان در سال 2023

طراحی خودروهای نظامی به نحوی است که باید قابلیت حمل بار سنگین را داشته باشند و بتوانند در محیط‌های تهاجمی و ملتهب به حرکت‌شان ادامه دهند. به گزارش کاماپرس، خودروهای نظامی، همه‌کاره هستند و برای انواع مأموریت‌ها نظامی در محیط‌های مختلف طراحی شده‌اند. در ادامه این مطلب، به قدرتمندترین خودروهای نظامی جهان در سال 2023 اشاره می‌شود.

1- پیکاپ زرهی مکس 3 شش چرخ: این وسیله نقلیه چندمنظوره برای ارتش آفریقای جنوبی تدارک دیده شده است و می‌تواند مأموریت‌های دشواری را همزمان با حفظ سلامت سرنشینان انجام دهد. مکس 3 شش چرخ می‌تواند به سیستم‌های دفاعی یا رادار برای شناسایی و ردیابی پهپادها مجهز شود. بارهای سنگینی مثل موتورسیکلت هم می‌توان روی این خودروی زرهی قرار داد. از دیگر قابلیت‌های این خودرو می‌توان به حمل همزمان شش سرنشین، قابلیت تحمل 5.5 تن بار اشاره کرد. موتور مکس 3 شش چرخ 205 اسب بخار با گشتاور 430 نیوتن متری است. حداکثر سرعت به‌ثبت‌رسیده برای این خودرو 100 کیلومتر در ساعت است.

بیشتر بخوانید:

2- پیکاپ زرهی 4×4 یؤروک: این پیکاپ سبک و بادوام ساخت کشور ترکیه است و قابلیت نفوذ به عمق 1.4 متری آب را هم دارد. از طرفی، این پیکاپ می‌تواند و بر موانع تا ارتفاع 50 سانتی متری غلبه کند. یؤروک قابلیت حمل همزمان 7 سرنشین و 4 تن بار را دارد. از دیگر قابلیت‌های قابل توجه یؤروک، زره‌های مدولار است. موتور یؤروک 300 اسب بخار و حداکثر سرعت ثبت‌شده برای آن به 140 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

راز آسمان پایتخت

3- پیکاپ زرهی هاوکی: این خودروی سبک و چالاک، ساخت کشور استرالیا است و برای محیط‌های پیچیده نظامی طراحی شده است. از این پیکاپ می‌توان برای ماموریت‌های شناسایی، نظارت یا حمل و نقل نیرو استفاده کرد. این وسیله نقلیه دارای فضایی برای حمل همزمان 5 سرنشین است، می‌تواند بار 3 تنی را حمل کند و وزن آن 7 تن است. موتور هاوکی 268 اسب بخار است و حداکثر سرعت ثبت‌شده برای آن 115 کیلومتر بر ساعت است.

4- پیکاپ زرهی 4×4  عسکر: این خودرو هم ساخت ترکیه است و برای مأموریت‌های نظامی درون‌شهری و گشت نظامی طراحی شده است. عسکر قابلیت نفوذ تا عمق 1 متری آب را هم دارد و از شیب‌هایی با 40 درصد هم می‌تواند بالا برود. این وسیله نقلیه دارای موتور 310 اسب بخار و حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت است. به طور همزمان، 5 سرنشین می‌توانند سوار عسکر شوند. یکی دیگر از قابلیت‌های این خودرو وینچ ریکاوری اتومات است.

5- پیکاپ زرهی ام‌ایکس‌تی کارگو: این دستگاه یک پیکاپ بادوام و قابل مانور ساخت ایالات متحده است که برای حمل بارهای سنگین و استفاده در مأموریت‌های شناسایی یا گشت مرزی طراحی شده است. ام‌ایکس‌تی کارگو قابلیت حمل همزمان 6 سرنشین را دارد و می‌تواند تا 3.8 تن بار را حمل کند. طول ام‌ایکس‌تی کارگو 6.3 متر و وزن آن 10.6 تن است. قدرت موتور آن 340 اسب بخار و گشتاور 895 نیوتون متر است و حداکثر سرعت 140 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده است. سیستم مرکزی تنظیم باد هم از دیگر قابلیت‌های ام‌ایکس‌تی کارگو است.

 

6- پیکاپ زرهی کندور: کندور یک وسیله نقلیه با کارایی بالا و مقاوم ساخت امارات متحده عربی است که برای حضور در شرایط تهاجمی طراحی شده است. از آن برای انجام انواع مختلف ماموریت‌های نظامی هم در محیط‌های شهری و هم در مناطق صعب العبور استفاده می‌‎شود. این پیکاپ قابلیت تبدیل به آفرود را هم دارد و همچنین برای حمل بار می‌توان از آن استفاده نمود. موتور کندور 400 اسب بخار است.

بیشتر بخوانید:

7- پیکاپ زرهی اسپارتان: این وسیله نقلیه بسیار مقاوم و همه کاره است که در امارات متحده عربی تولید شده است. اسپارتان را می‌توان برای ماموریت‌های اسکورت نیروها، گشت مرزی، در زمان اعلام آتش بس، حمل و نقل پرسنل یا برای حمل بار مورد استفاده قرار داد. قسمت عقب اسپارتان طوری طراحی شده است که امکان بارگیری و تخلیه سریع هر نوع تجهیزات را دارد.

8- پیکاپ زرهی تی‌آربی

این خودروی تاکتیکی سبک در کشور بوسنی و هرزگوین تولید شده است. تی‌آربی برای انطباق با هر محیطی طراحی شده است و می‌تواند برای حمل و نقل پرسنل یا ماموریت‌های حمل و نقل بار استفاده شود. وزن ناخالص آن 8 تن با قابلیت حما 2.5 تن بار و حمل همزمان 5 سرنشین است. سیستم تنظیم باد لاستیک مرکزی و سیستم اطفاء حریق و سیستم دوربین دید در شب از دیگر قابلیت‌های تی‌آربی هستند. موتور تی‌آربی 268 اسب بخار است.

9- پیکاپ زرهی اوشکوش ال-ای‌تی‌وی: این خودروی تاکتیکی سبک با موتور هیبریدی 340 اسب بخاری در ایالات متحده تولید شده است. پیشرانه هیبریدی اوشکوش ال-ای‌تی‌وی این قابلیت را فراهم می‌کند تا در حالت بی‌صدا به مدت 30 دقیقه کار کند. طول آن 6.2 متر و وزنش 5 تن است. به طور همزمان، 4 سرنشین می‌توانند سوار این پیکاپ شوند.

10- پیکاپ زرهی ان‌آی‌ام‌آر 440 ای: این وسیله نقلیه اماراتی با موتور 296 اسب بخاری بسیار پرشتاب و ایمن است. هدف از تولید آن، حضور در سخت‌ترین نبردهای نظامی و گشت‌زنی بوده است. ن‌آی‌ام‌آر 440 ای قابلیت حمل 1.2 تن بار را دارد. این پیکاپ قابلیت حمل همزمان 4 سرنشین را دارد و به وینچ ریکاوری اتومات مجهز است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز