قدرتمندترین کشنده های تانکر جهان در سال 2023

تانکرها وسایل نقلیه مخصوص حمل و نقل محموله‌های مایع یا گاز برای مسافت‌های طولانی هستند. به گزارش کاماپرس، کشنده‌های تانکردار بخش مهمی از صنعت حمل و نقل هستند که حمل مایعات و گازها را به صورت ایمن تضمین می‌کنند. تانکرها موتورهای قدرتمندی دارند که حداکثر کارایی و ایمنی در جاده‌ها را تضمین می‌کنند. در ادامه این مقاله، به قدرتمندترین کشنده‌های تانکردار جهان در سال 2023 اشاره می‌شود:

1- پیتربیلت 579

یکی از بهترین کشنده‌های تانکردار در جهان پیتربیلت 579 است. این کامیون سه محوره ساخت آمریکا است. سیستم‌های امنیتی و فضای داخلی جادار پیتربیلت 579 جزء ویژگی‌های برجسته آن هستند. از پیتربیلت 579 برای حمل و نقل سوخت جت استفاده می‌شود. پیتربیلت 579 بخشی از ناوگان حمل و نقل شرکت «آندروز لاجیستیکس» به شمار می‌رود. موتور این تانکر 510 اسب بخار با گیربکس 12 سرعته است.

2- اسکانیا جی 410 ال‌ان‌جی

این تانکر باکیفیت و ایمن در سوئد به تولید رسیده است. ظرفیت بار اسکانیا جی 410 ال‌ان‌جی هم بسیار بالا است. این کامیون به کارایی بالا و مقرون به صرفه بودنش شهرت دارد. اسکانیا جی 410 از گاز طبیعی مایع استفاده می‌کند. موتور اسکانیا جی 410 410 اسب بخار دارد و می‌تواند تا 36 متر مکعب بار را حمل کند. به عنوان مثال، شرکت هلندی حمل شیر از این کامیون‌ها استفاده می‌کند.

آریاک سفر

3- ولوو اف اچ 540

این تانکر همه کاره و قدرتمند در سوئد تولید می‌شود. اف اچ 540 برای مسافرت‌های طولانی مناسب و دارای فناوری‌های بهینه‌سازی سوخت و قابلیت رانندگی بهبودیافته است. این کامیون با موتور 540 اسب بخاری و گشتاور 2600 نیوتن متری می‌تواند حتی سخت‌ترین بارها را تحمل کند. شرکت ترکی «شاهین تانکر» سفارش تولید این محصول را با گنجایش 35 هزار لیتر داده است. ولوو اف اچ 540 همچنین مجهز به سیستم کنترل دما است که این قابلیت، مربوط به حمل مایعات غذایی است، بدون آنکه نگرانی بابت فاسد شدن آن‌ها وجود داشته باشد. شرکت ترکی پوکان لجستیک از این کامیون برای حمل و نقل ایمن مایعات غذایی استفاده می‌کند.

4- مرسدس بنز آکتروس

این تانکر آلمانی با قابلیت ارائه حداکثر راندمان و بهینه‌سازی مصرف سوخت طراحی شده است. موتور 12 لیتری مرسدس بنز آکتروس قدرت 476 اسب بخار و گشتاور 2 هزار 300 نیوتن بر متر دارد. ظرفیت حمل بار این تانکر هم بسیار بالا است. شرکت آلمانی جی‌تی‌اس لجیستیک از این تانکرها استفاده می‌کند.

5- ولوو اف اچ 420

این تانکر سوئدی برای سفرهای طولانی مدت طراحی شده است و حداکثر ایمنی و راحتی را برای راننده فراهم می‌کند. موتور ولوو اف اچ 420 540 اسب بخار است این تانکر در سرتاسر اروپا برای انتقال گاز طبیعی مایع استفاده می‌شود.

6-کنورث تی 680

این تانکر آمریکایی بسیار محکم و ایمن است. موتور کنورث تی 680 قدرت 455 اسب بخار و گشتاور 2 هزار 300 نیوتن متر را دارد. این تانکر مجهز به سیستم انتقال اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی و سیستم ترمز خودکار است.

 

بیشتر بخوانید:

7- کنورث دابلیو 990

این تانکر هم ساخت آمریکا است. در طراحی کنورث دابلیو 990 از اصول مدرنیته و سنتی بهره گرفته شده است. موتور این تانکر 510 اسب بخار با گشتاور 2 هزار و 500 نیوتن متر و گیربکس 12 سرعته اتوماتیک است. این تانکر چهار محفظه جدا به ظرفیت 24 هزار و 600 لیتر دارد که از آن‌ها برای انتقال مایع یا گاز استفاده می‌شود. هدف اصلی از تولید این کامیون، بهینه‌سازی شرایط بار زدن با امکان دسترسی به سیستم پمپاژ، هیدرولیک و شیرهای تانکر بوده است.

8- فریت لاینر کس کیدیا

هدف از تولید این تانکر، افزایش کارایی و ایمنی بوده است. موتور 16 لیتری فریت لاینر کس کیدیا 600 اسب بخار و 2 هزار و 789 نیوتن متر گشتاور دارد که می‌تواند بارهای سنگین را تحمل کند. این کامیون امکانات پیشرفته‌ای مانند گیربکس 12 سرعته اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی و سیستم ترمز اضطراری پیشرفته مجهز است. کابین آن نیز با در نظر گرفتن ارگونومی راننده طراحی شده است و حداکثر راحتی را فراهم می‌کند و خستگی را کاهش می‌دهد. شرکت استرالیایی «مک ترنس» برای حمل بارهای تا 68 تنی از این تانکر استفاده می‌کند.

9- ولوو اف اچ 16

این کامیون قدرتمند هم ساخت سوئد است و موتور 700 اسب بخاری دارد. اف اچ 16 ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل تطبیقی دارد. این کامیون معمولاً برای حمل و نقل سوخت استفاده می‌شود و می‌تواند پایداری جانبی را تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت حفظ کند. اف اچ 16 ظرفیت حمل 95 هزار لیتر سوخت را دارد. این تانکرها عمدتاً در اختیار یک شرکت استرالیایی به نام تیمن تانکرز هستند.

10- کنوورث کا 200

این تانکر آمریکایی سه مخزن مجزا دارد. کنوورث کا 200 حدود 42 متر طول و موتور 600 اسب بخاری دارد. کنوورث کا 200 ظرفیت تحمل 127 هزار لیتر سوخت را دارد. کنوورث کا 200 متعلق به شرکت استرالیایی ساوت است پترولئوم است.

سخن پایانی

ده تانکری که پیش‌تر ذکر شدند، نمونه‌های بارزی از ز شگفت‌انگیزترین و پیشرفته‌ترین وسایل نقلیه در جهان هستند که هر یک مجهز به موتورهای پرقدرت، سیستم‌های ایمنی پیشرفته و ویژگی‌های نوآورانه برای بهینه سازی کارایی و عملکرد هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : اسکانیامرسدس بنزولوو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قدرتمندترین کشنده های تانکر جهان در سال 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز