پپسی اولین مشتری کامیون تمام برقی تسلا شد

لست سکند

پس از رونمایی از کشنده تمام برقی تسلا در سال 2017 که نام سِمی (Semi) برای آن انتخاب شده است، همه منتظر حضور آن در جاده بودند و حالا قرار است شرکت نوشابه سازی پپسی تا قبل از پایان سال 2022 آن برای توزیع محصولاتش به کار بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مشکلاتی که در باتری کشنده برقی تسلا سِمی وجود داشت، عرضه آن به بازار را به تعویق انداخت ولی ایلان ماسک به تازگی از طریق شبکه های اجتماعی تأیید کرده است که مشکل باتری برطرف و تولید انبوه این کشنده آغاز شده است. شرکت نوشابه سازی پپسی نخستین شرکت بزرگی است که سفارش خرید این کشنده را داده است و باز هم به گفته ایلان ماسک، اولین محموله این شرکت در تاریخ اول دسامبر 2022 توسط سِمی حمل خواهد شد.

کمپانی تسلا با ارائه این کشنده برقی قصد دارد بازار کشنده های تجاری را متحول و محصولاتی تولید کند که هیچ گونه آلایندگی تولید نکنند. تسلا مدعی است این کشنده برقی می تواند مانند یک کشنده دیزلی بار ببرد و حتی از آن ها هم عملکرد بهتری خواهد داشت.

در سال 2017 و همزمان با رونمایی از کشنده تسلا سِمی، این طور اعلام شد که سِمی حتی در حالتی که تریلر نیز به آن متصل شده باشد، شتاب صفر تا صدی برابر با 5 ثانیه خواهد داشت و می تواند محموله ای به وزن 36000 کیلوگرم (36 تن) را یدک بکشد. حداکثر سرعت تسلا سمی 104 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

راز آسمان پایتخت

کمپانی تسلا اعلام کرده است کشنده تسلا سِمی با حداکثر بار و هنگامی که با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت حرکت کند، با یک بار شارژ می تواند مسافتی برابر با 804 کیلومتر را بپیماید.

چهار موتور برقی مستقل که بر روی چهار چرخ عقب تعبیه شده اند نیروی پیشران تسلا سِمی را فراهم می کنند و قسمت های جلو و عقب کامیون از سیستم تعلیق های مجزایی بهره می برند، به این ترتیب، کیفیت سواری در مقایسه با کشنده های معمولی بسیار نرم تر خواهد بود. وضعیت قرارگیری راننده نیز در وسط کابین است و دو نمایشگر بزرگ در دو طرف غربیلک فرمان قرار گرفته اند تا نظارت راننده بر عملکرد کشنده با اطمینان بیشتری صورت بگیرد.

از تجهیزات ایمنی تسلا سِمی می توان به ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار برخورد و سیستم هشدار عبور از خط اشاره کرد.

کمپانی تسلا اعلام کرده است به لطف قرار گرفتن باتری بر روی شاسی و پایین آمدن مرکز ثقل، به هیچ عنوان امکان قیچی کردن این کشنده وجود ندارد.

پربازدیدترین اخبار و مقالات را بخوانید:

انتهای پیام

 

مرتبط با : پپسیتسلا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز