برای پیکاپ پاسپورت چقدر زمان داریم؟

ژیوار

بعد از اینکه درخواست ویزا، مورد تایید قرار گرفت؛ فرد متقاضی 30 روز زمان خواهد داشت تا پاسپورت خود را برای الصاق ویزا به سفارت مورد نظر ارسال کند. اگر در بازه زمانی 30 روزه اقدامی برای پیکاپ صورت نگیرد، ویزای وی ریجکت می‌شود. به طور میانگین بین 7 تا 14 روز زمان لازم است تا پاسپورت به دست متقاضی برسد.

کاماپرس در این گزارش، شرایط کلی برای پیکاپ پاسپورت و زمانبندی‌های آن را بررسی می‌کند.

بعد از اینکه درخواست ویزا تایید شد، فرد باید پاسپورت خود را به سفارت تحویل دهد و بعد از الصاق برچسب ویزا آن را دریافت کند. هزینه‌ها و شرایط یا چگونگی این کار اغلب به کشور مقصد بستگی دارد. در این کار حضور فرد الزامی نیست و شخص حقیقی یا حقوقی دیگری هم می‌تواند برای متقاضی این کار را انجام دهد.

مراحل پیکاپ پاسپورت

برای انجام این مراحل، ابتدا باید پرینت ایمیل تاییدیه ویزا (پاس ریکوئست) را که سفارت ارسال می‌کند، به کارگزارهای مورد نظر تحویل داد. بعد، متقاضی، پاسپورت خود را به کارگزاری ارائه می‌دهد. کارگزار این مدارک را در اختیار سفارت می‌گذارد و امور مربوط به الصاق ویزا به پاسپورت را پیگیری می‌کند. در نهایت بعد 7 تا 14 روز پاسپورت همراه با ویزای الصاق شده در اختیار افراد قرار می‌گیرد. البته متناسب با نوع ویزا و کشور مقصد ممکن است مدارک متفاوتی نیز درخواست شود.

دریان سفر امید

پیکاپ ویزای کانادا

در مورد کشور کانادا، پیکاپ پاسپورت اغلب در کشور ترکیه انجام می‌شود. پاسپورت ایرانیان در اکثر موارد به شهرهای آنکارا و استانبول ارسال می‌شوند و در دفاتر وک کانادا مورد بررسی قرار می‌گیرند. به دلیل ارزان‌تر بودن هزینه این دو شهر و تعداد پرواز بیشتری که از ایران به آن‌ها وجود دارد، این دو گزینه برای این منظور انتخاب شده‌اند. میانگین مدت زمانی که طول می‌کشد تا پیکاپ پاسپورت کانادا انجام شود بین 7 تا 10 روز کاری است.

پیکاپ ویزای انگلیس

در مورد کشور انگلیس، پیکاپ پاسپورت توسط کارگزاری VFS انجام می‌شود. افراد بعد از حضور در دفتر کارگزاری می‌توانند پاسپورت و نامه تاییدیه ویزا را ارائه دهند و بعد به راحتی در داخل ایران برای دریافت پیکاپ اقدام کنند. کمک گرفتن از یک کارگزار باعث سرعت گرفتن فرایند می‌شود. در صورتی که افراد، به دلایلی پیکاپ را در خارج از ایران انجام دهند بهتر است کشورهای امارات و ترکیه را برای این منظور انتخاب کنند، زیرا هم هزینه کمتری دارند و هم نزدیک‌تر هستند.

پیکاپ ویزای آمریکا

پیکاپ پاسپورت آمریکا نیز اغلب در کشورهای ترکیه، ارمنستان و امارات بررسی می‌شود. ایرانیان اغلب ویزاهای خود را به این سه کشور ارسال می‌کنند. یکی از موارد دیگری که در مورد آمریکا اهمیت دارد، این است که این کشور در صورتی که فرد متقاضی خودش نخواهد کارهای پیکاپ را انجام دهد به یک وکالتنامه رسمی نیاز دارد. امروزه بیشترین تعداد پیکاپ ویزای آمریکا در شهر آنکارا انجام می‌شود.

نکات مهم قبل از اقدام برای پیکاپ پاسپورت

قبل از انجام هر کاری، بهتر است متقاضی مطمئن شود که تمام مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کرده است و در اختیار دارد. برای این منظور باید دقت داشت که کشورهای مختلف، مدارک یکسانی را در پیکاپ پاسپورت نمی‌خواهند و متناسب با مقصد باید مدارک را آماده کرد. در مرحله بعد حتما باید از صحیح بودن اطلاعات درخواستی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و سایر مشخصات مطمئن بود. باید تمام این اسامی به درستی و دقیق وارد شده باشند.

نکته قابل توجه دیگر مدت زمان اعتبار پاسپورت است که باید بیش از یک سال باشد. هزینه‌های مربوط به پیکاپ را باید به دقت بررسی کرد و با زمانبندی درست سراغ این کار رفت. همچنین اگر کسانی از خدمات کارگزاری‌ها استفاده می‌کنند حتما باید از معتبر بودن مجموعه و مورد تایید بودن آن برای کشور مقصد و مبدا مطمئن شوند.

دریافت پیکاپ پاسپورت با «سلام ویزا»

«سلام ویزا» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد در زمینه اخذ انواع ویزا است و خدمات پیکاپ پاسپورت را به صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهد. این مجموعه بهترین مشاوره‌های مهاجرتی را نیز در اختیار اشخاص می‌گذارد و در دریافت وقت سفارت نیز کمک کننده است. مسافران می‌توانند برای گرفتن ویزای توریستی یا غیرتوریسی از این مجموعه کمک بگیرند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت www.salamvisa.org مراجعه کنند و یا با شماره‌گیری 02122221500 سوالات خود را متخصصان این مجموعه بپرسند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلام ویزا
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز