برای ساخت گلخانه به چه میزان سرمایه نیاز داریم؟

لوله گلخانه - کاماپرس
ژیوار

تامین محصولات باغی با کیفیت در همه فصول سال نیازمند داشتن گلخانه است. افرادی که مایل به پرورش یک محصول خاص در گلخانه هستند، باید ابتدا هزینه تاسیس گلخانه را برآورد کنند و بعد از تخمین هزینه ساخت، اقدامات لازم را انجام دهند.

کاماپرس در این گزارش سرمایه مورد نیاز برای ساخت گلخانه را بررسی کرده است.

گلخانه یک فضای وسیع است که در آن با استفاده از امکانات و تجهیزات گوناگون امکان رشد گیاهان مختلف فراهم می‌شود. با وجود گلخانه‌ها شاهد عرضه انواع میوه و سبزیجات تازه در تمامی فصول سال هستیم. در واقع میوه‌های تابستانی و زمستانی در هر فصلی با کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

کشت در گلخانه‌ به دلیل استفاده بهینه از آب و منابع انرژی، به صرفه‌تر از کشاورزی سنتی است و به همین دلیل سوددهی آن بیشتر است. افرادی که به حوزه کشاورزی نوین علاقه دارند و مایل به کسب سود از این بخش هستند، بهتر است به فکر تاسیس گلخانه باشند. البته قبل از ساخت گلخانه لازم است که علاقه­مندان از هزینه ساخت و امکانات مورد نیاز برای ایجاد آن مطلع شوند. بررسی دقیق قیمت لوله گلخانه، سیستم سرمایشی و گرمایشی و نظایر آن از جمله مواردی است که باید قبل از ساخت گلخانه باید مورد توجه جدی قرار داد.

لوله گلخانه - کاماپرس

دریان سفر امید

هزینه ساخت گلخانه

در ادامه متوسط هزینه هر یک از تجهیزات مورد نیاز برای ساخت گلخانه بررسی شده است.

1- ساخت هر متر مربع سازه گلخانه ایرانی در سال 1403 تقریبا 570 هزار تومان است.

2- سیستم آبیاری گلخانه به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می‌­شود که قیمت هر دو در نوسان دارد، ولی در کل، هزینه تهیه سیستم دستی ‌کم‌تر از مدل اتوماتیک است.

3- سیستم گرمایشی گلخانه از نوع هیتر یا گرماتاب یا گرمایش مرکزی است. اکثر گلخانه­‌داران کشور هیتر را مورد استفاده قرار می‌دهند که هزینه آن برای هر مترمربع بین 85 تا 140 هزار تومان متغیر است.

4- گلخانه باید از لحاظ سرمایشی نیز بدون مشکل باشد. سیستم‌های خنک کننده گلخانه‌ها به طور معمول شامل تهویه، فن و پد، فوگر و شیدینگ یا سایه انداز است. فن و پد بیشتر در گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که هزینه آن بین 120 هزار تا 150 هزار تومان در هر مترمربع تغییر می‌کند.

5- سیستم مه پاش یکی دیگر از سیستم‌های مورد استفاده برای گلخانه است که به منظور تامین رطوبت فضای آن نصب می‌شود. قیمت این سیستم در هر متر مربع بین 50 هزار تا 120 هزار تومان است.

6- سیستم ذخیره انرژی به منظور کنترل نور، دما و رطوبت در گلخانه‌ها باعث کاهش 68 درصدی هزینه‌های مربوط به انرژی می‌شود. قیمت این سیستم در هر مترمربع بین 280 هزار تا 320 هزار تومان است.

7- هزینه تهویه گلخانه یا همان پنجره‌های سقفی و اطراف آن بین 60 هزار تا 90 هزار تومان در هر مترمربع و هزینه بستر کشت، روش تولید محصولات کشاورزی بدون خاک، سم و با کمترین مصرف آب، بین 200 هزار تا 500 هزار تومان در هر مترمربع است.

8- لوله گلخانه نیز یکی دیگر از سیستم‌های کاربردی گلخانه‌ها است که قیمت آن با توجه به ضخامت و سایز آن متفاوت است. هم اکنون قیمت هر کیلو لوله گلخانه گالوانیزه سایز 11.2 با ضخامت دو میل به 63 هزار و 636 تومان می‌رسد.

9- به طور متوسط هزینه کلی ساخت گلخانه هزار متری نیازمند سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

لوله گلخانه - کاماپرس

لوله گلخانه باکیفیت از کجا تهیه کنیم؟

افرادی که مایل به تاسیس گلخانه هستند، باید تمام تجهیزات فوق را تهیه کنند. تهیه لوله گلخانه مناسب نیز باید مورد توجه باشد. متقاضیان برای استعلام قیمت لوله گلخانه و خرید آن می‌توانند به درگاه معتبر «آیرومارت» مراجعه و این محصول را با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه کنند. آیرومارت برند تجاری شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا است که علاوه بر ارائه لوله گلخانه، محصولات دیگری مانند انواع تیرآهن، هاش، نبشی، ناودانی و لوله مانیسمان را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت لوله گلخانه یا دیگر محصولات آهنی و فولادی می­توانند به وبسایت https://iromart.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
سازگار ارقام
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز