برای خرید کتاب درسی آزاد به کجا مراجعه کنم؟

کتاب درسی - کاماپرس
ژیوار

اگرچه آموزش‌وپرورش با راه‌اندازی یک سامانه امکان سفارش و خرید کتاب‌های درسی را برای دانش آموزان در ابتدای هر سال تحصیلی فراهم آورده است اما در برخی از مواقع دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی نیاز به خرید کتاب درسی آزاد دارند. در این مواقع می‌توان از طریق سایت‌های معتبر فروش کتاب درسی و دانشگاهی اقدام به خرید آزاد هر کدام از کتاب‌های مقاطع مختلف تحصیلی کرد.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نحوه خرید کتاب درسی آزاد از سایت‌های اینترنتی و معرفی مراجع فروش این نوع از کتاب‌ها کرده است.

چرا به خرید آزاد کتاب درسی نیاز پیدا می‌کنیم؟

کتاب‌های درسی هر ساله برای مقاطع مختلف تحصیلی چاپ و توسط آموزش و پرورش به قیمت دولتی بین دانش آموزان هر مقطع توزیع می‌شود. به این ترتیب تمام دانش آموزان امکان دسترسی به کتب درسی را به قیمت یارانه‌ای و دولتی دارند. اما در برخی از مواقع دانش آموزان و افراد مختلف نیاز دارند تا بخشی از کتاب‌های درسی را به صورت آزاد نیز خریداری کنند.

یکی از شایع‌ترین دلایل نیاز به خرید کتاب درسی آزاد عدم ثبت نام به موقع کتب درسی از طریق سامانه آموزش و پرورش است. در این صورت دانش آموز مجبور به تهیه کتاب‌های درسی خود از بازار آزاد است. معمولا تاخیر در ثبت نام کتاب‌ها در بازه زمانی اعلام شده دلیل این موضوع می‌تواند باشد.

از سوی دیگر کتب درسی هر ساله با تغییراتی همراه هستند و بعضا در مقاطع تحصیلی دبیرستان برای آمادگی کنکور نیاز به داشتن نسخه جدیدتر کتاب‌های درسی احساس می‌شود. در این حالت نیز دانش آموز باید کتاب‌های درسی را از بازار آزاد تهیه کند. همچنین دانش آموزانی که علاقه به پیش آموزش دوره‌های تحصیلی بالاتر را دارند نیز معمولا به این نوع خرید نیاز خواهند داشت.

دریان سفر امید

یکی دیگر از موارد شایع در این زمینه، آسیب دیدن یکی از کتاب‌های درسی در حین تحصیل در آن دوره و یا گم کردن کتاب است که دانش آموز را مجبور به خرید کتاب درسی آزاد می‌کند.

کتاب درسی - کاماپرس

شرایط خرید آزاد کتب درسی

خرید آزاد کتاب‌های درسی دوره‌های مختلف تحصیلی از اول ابتدایی تا پایان دوره دبیرستان برای همه فراهم شده است. به این ترتیب که دانش آموزان، والدین، معلمین و همه کسانی که به نوعی علاقه به داشتن کتاب‌های درسی را دارند، می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

خرید آزاد کتاب‌های درسی به صورت پک کامل یک دوره تحصیلی و یا تک کتاب نیز ممکن است و در خرید آزاد مجبور به پرداخت هزینه تمام کتاب‌های یک دوره به خاطر نیاز به خرید یک کتاب خاص نیستید. معمولا در عرضه آزاد برخلاف عرضه سالانه آموزش و پرورش، هر یک از کتاب‌ها دارای قیمت مجزایی هستند که امکان خرید تکی را فراهم می‌کند.

همچنین کتاب‌های درسی عرضه شده از طریق مراجع رسمی همگی نو و بر اساس آخرین نسخه و سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش بوده و این مراکز به دلیل مشکلاتی که کتاب‌های درسی دست دوم دارند، نسبت به فروش کتاب‌های استفاده شده، اقدام نمی‌کنند.

چگونه می‌توان کتاب‌های درسی را به صورت آزاد خرید

خرید کتاب درسی آزاد از طریق مراکز فروش سنتی و آنلاین کتاب‌های درسی و دانشگاهی ممکن است. شما می‌توانید با مراجعه به کتاب فروشی‌هایی که کتاب‌های درسی، کمک درسی و دانشگاهی را به فروش می‌رسانند، به صورت حضوری به خرید کتاب مورد نظر خود اقدام کنید.

اگرچه بهترین و آسان‌ترین روش خرید کتاب‌های درسی آزاد، خرید اینترنتی این کتاب‌ها از طریق سایت‌های رسمی فروش کتب درسی و دانشگاهی است. از جمله مزایای خرید آنلاین می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه و وقت و اطمینان از خرید اشاره کرد. این نوع از خرید برای افرادی که به دلیل مسافت، امکان دسترسی به کتاب‌فروشی‌های خاص فروش کتب درسی را ندارند نیز کاملا مناسب است.

کتاب درسی - کاماپرس

خرید کتاب درسی آزاد از سایت «یونی کتاب»

سایت «یونی کتاب» یکی از بهترین و قابل اعتمادترین سایت‌های مختص فروش کتاب آموزشی، درسی، کمک درسی، آموزش زبان، کتاب‌های عمومی و دانشگاهی است. این سایت جامع دارای بخش مستقلی برای فروش کتاب‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی است و کتاب‌های خریداری شده را ظرف چند روز کاری به صورت رایگان به دست مشتریان خود می‌رساند.

تضمین سالم بودن کتاب‌های درسی و ارسال این کتاب‌ها در بسته بندی‌های مناسب از جمله اقدامات یونی کتاب است. تمام دانش آموزان و معلمین برای سفارش آنلاین کتاب‌های درسی می‌توانند به سایت این موسسه به آدرس uniketab.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02166969090 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : یونی کتاب
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز