برای تماشای اقیانوس ابر کجا برویم؟

اقیانوس-ابر-کاماپرس
ژیوار

اقیانوس ابر از مناظر خارق‌العاده طبیعی است که در مناطق کوهستانی شمال وجود دارد. در این نقاط زمین میزبان ابرهای سفید و پنبه‌ای می‌شود. قدم زدن در میان ابرهای سفید و درختان سرسبز تجربه‌ای رؤیاگونه و منحصربه‌فردی را رقم خواهند زد که حیف است هرکس در زندگی حداقل یک‌بار آن را تجربه نکند. این نقاط را هم با نام اقیانوس ابر می‌شناسند و هم با نام جنگل ابر.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در این گزارش 5 منطقه کوهستانی اقیانوس ابر را معرفی می‌کند:

1ـ فیلبند

روستای فیلبند در مازندران یکی از روستاهای شمالی است که پدیده اقیانوس ابر را می‌توانید تماشا کنید و در یک تعطیلات یک‌روزه یا دوروزه آرامش این شگفتی را در آغوش بگیرید. فیلبند در 160 کیلومتری استان تهران قرار دارد و آخرین روستای منطقه چلاو است که مسیر پرپیچ و خم زیبای آن شما را از ابتدا هیجان‌زده خواهد کرد.

فیلند-کاماپرس

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

2ـ اولسبلانگاه

این ییلاق کوهستانی و جنگلی در غرب استان گیلان همواره گردشگران زیادی را در ایام هفته به خود جذب می‌کند. اقیانوس ابر ماسال از معروف‌ترین و زیباترین نواحی است که این پدیده شگفت‌انگیز را می‌توان دید. در این ییلاق کلبه‌های چوبی نیز قرار دارند که با اقامت در آن‌ها می‌توانید دیدن این اقیانوس ابر را کنار آتش و هنگام نوشیدن یک چای گرم تجربه کنید.

ماسال-کاماپرس

3ـ جهان‌نما

این روستا در مرکز استان گلستان و ارتفاعات رشته‌کوه‌های البرز قرار دارد. روستای جهان‌نما به گلستانی در میان ابرها معروف است و از حدود 10 صبح تا حوالی غروب خورشید می‌توانید به تماشای اقیانوس ابر بنشینید. این ییلاق در تابستان و بهار خنک و در پاییز و زمستان رو به سردی می‌رود. بنابراین اگر در نیمه دوم سال به این منطقه سفر می‌کنید باید لباس‌های گرم‌تری همراه خود داشته باشید.

جهان-نما-کاماپرس

4ـ سوباتان

سوباتان از ییلاق‌های زیبای استان گیلان است که در 36 کیلومتری شهر تالش قرار دارد. این منطقه طبیعت چشم‌نوازی از دشت های گل و درختان سر به فلک کشیده دارد که وجود اقیانوس ابر تصویری دوچندان رویاگونه به آن بخشیده است. سوباتان از ییلاقاتی است که به علت زندگی عشایری مردمان دامدار همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

سوباتان-کاماپرس

5ـ اشکوارت

جنگل ابر اشکورات یکی دیگر از جنگل‌ها و مناطق مناسب برای دیدن اقیانوس ابر است. این منطقه در استان گیلان، شهرستان رودسر و بخش رحیم‌آباد واقع شده است. اشکورات به سرزمین عجایب گیلان معروف است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای‌داده است. شک نداریم که سفر به این ییلاق تجربه‌ای منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی برای شما خواهد بود.

اشکوارت-کاماپرس

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “برای تماشای اقیانوس ابر کجا برویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان