برای تعمیر تلویزیون آب خورده چه باید کرد؟

ژیوار

تلویزیون یکی از حساس‌ترین لوازم صوتی الکترونیکی است که در بعضی از موارد ممکن است چکه کردن آب از سقف و یا بی‌دقتی هنگام تمیز کردن و استفاده از شوینده‌ها باعث آب خوردگی آن شود. نفوذ آب و یا هر مایع رسانای دیگری به فلت پنل تلویزیون باعث ایجاد اتصالی در مدارهای انتقال و خرابی آن‌ها می‌شود.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی نکاتی در رابطه با تلویزیون آب خورده و تعمیرات آن پرداخته است.

اولین اقدامات در صورت آب‌ خوردگی تلویزیون

به محض این که افراد متوجه آب‌خوردگی تلوزیون بشوند، می‌توانند برخی از اقدامات را برای جلوگیری از آسیب بیشتر انجام دهند. در وهله اول لازم است که اتصال تلویزیون آب خورده به برق قطع شود و در قدم دوم باید دستگاه را با پارچه خشک کرد. به منظور اقدامات حرفه‌ای برای بررسی و تعمیر افراد باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که افراد باید در نظر داشته باشند، روشن نکردن تلویزیون در این بازه زمانی است. با انجام این کارهای ساده‌ می‌توان تا حدی از آسیب بیشتر به دستگاه جلوگیری کرد.همچنین افراد باید به خاطر داشته باشند که به هیچ وجه از باد گرم سشوار برای خشک کردن تلویزیون استفاده نکنند.

نشانه‌های آب‌ خوردگی تلویزیون

در بسیاری از موارد قرار گرفتن تلویزیون در فضا مرطوب نیز ممکن است باعث نفوذ آب به مانیتور و یا هر بخش دیگری شود. در این شرایط ممکن است آب به ال سی دی نفوذ کند و باعث به وجود آمدن خط‌های عمودی در اثر آب خوردگی در تلویزیون شود. این مشکل به صورت دو تکه شدن تصویر و یا حتی تیره شدن تصویر ایجاد می‌شود و نیازمند تعمیر است. در صورتی انجام اقدامات ضروری بلافاصله بعد از آب ‌خوردگی تلویزیون و روشن کردن دستگاه بعد از 24 ساعت، اگر بعد از روشن کردن تلویزیون خطوطی در صفحه ظاهر شود، به معنی ایجاد آب‌ خوردگی در اتصالات فلت است. اگر بعد از روشن کردن تلویزیون هیچ تصویری مشاهده نشود، به معنی آسیب به برد اصلی و برد T-con است. در این موارد افراد حتما باید از یک تعمیرکار کمک بگیرند.

خرابی تلویزیون آب خورده

در صورتی که قطعات آب با تلویزیون برخورد کند، نهایتا به فلت‌ها و برد آدرس می‌رسد. آب باعث رسانا شدن مدارهای برد آدرس شده که درنهایت باعث سوختن آی سی موجود روی فلت خواهد شد. البته باید در نظر داشت که فلت‌ها و موقعیت‌ قرارگیری هر یک از آن‌ها متفاوت است و وظیفه انتقال ولتاژ و اطلاعات تصویر روی صفحه نمایش را دارند.

دریان سفر امید

بعد از سوختن آی سی فلت و یا اتصایلی مدار برد آدرس، پنل نمی‌تواند ولتاژ و یا اطلاعات تصویر را در آن ناحیه دریافت کند و به همین جهت قسمتی از تصویر با خط‌های عمودی و هاله نمایش داده می‌شود.

در صورتی که اتصال ناشی از آب‌ خوردگی تلویزیون روی برد به میزان زیادی باشد، اتصال از طریق کابل‌ها ال وی دی اس به برد تیکان منتقل شده و آن را می‌سوزاند. برد تیکان همان مین برد کوچک است که وظیفه‌ی پردازش نهایی تصویر را به عهده دارد. اگر برد تیکان بسوزد و پردازش تصویری صورت نگیرد، بک‌ لایت‌های پشت پنل روشن شده ولی هیچ تصویری ایجاد نمی‌شود.

در بعضی از موارد سوختگی حالت بدتری را ایجاد می‌کند. در این شرایط آب‌ خوردگی تلویزیون باعث معیوب شدن فلت‌ها، برد آدرس و برد تیکان شده است. در این شرایط معمولا تعمیر این قطعات کارساز نیست و نیاز به تعویض آن‌ها وجود دارد.

هزینه تعمیر آب خوردگی تلویزیون

تعمیر تلویزیون آب خورده با استفاده از دستگاه باندینگ که حرفه‌ای‌ترین و مجهزترین وسیله برای تعمیر است، انجام می‌شود. با استفاده از دستگاه باندینگ می‌توان خطوط افقی و یا عمودی ایجادشده در اثر آب‌خوردگی را تعمیر کرد و از بین برد. هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده به به میزان فلت‌های معیوب بستگی دارد.

تعمیر تلویزیون آب خورده در «تی وی بهرامی سرویس»

تی وی بهرامی سرویس با سال‌ها دانش و تجربه به عنوان یکی از مجموعه‌های تخصصی در زمینه تعمیر تلویزیون و لوازم خانگی مشغول به کار است. این مجموعه باکیفیت‌ترین و بهترین خدمات را با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد و کلیه تعمیرات به صورت حضوری در محل و یا در کارگاه انجام خواهد شد. این مجموعه دارای دستگاه باندینگ است و همه فرآیندهای مربوط به تعمیر تلویزیون آب خورده را انجام می‌دهد. تی وی بهرامی سرویس برای همه خدمات ارائه‌شده قرارداد می‌بندد و به همین جهت مشتریان با خیال آسوده از خدمات می‌توانند استفاده کنند. همه قطعاتی که از این مجموعه استفاده می‌شوند، باکیفیت و اورجینال هستند و افراد می‌توانند با خیال راحت از خدمات بهره‌مند شوند.

افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تی وی بهرامی سرویس به سایت به آدرس https://tvbahramiservice.com مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۰۹۱۲۵۸۳۰۸۲۱ و یا ۰۲۱۴۴۵۹۷۵۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : تی وی بهرامی
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز