بحران بورس یک رئیس دیگر را قربانی کرد

لست سکند

بحرانی شدن اوضاع بورس در کشوری که با کاهش ارزش پول ملی و مشکلات فزاینده اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، منتهی به استعفای یک رئیس نورچشمی شد!

به گزارش کاماپرس، بعد از چالش های پیچیده و بحران های رو به گسترش بورس در ایران که استعفای دو رئیس‌بورس را به دنبال داشته و رئیس جدید این سازمان نیز هنوز نتوانسته راهی برای غلبه بر مشکلات بازار سرمایه کشور بیابد، اکنون خبر رسیده است که اوضاع‌ بورس در کشور همسایه نیز رو به وخامت گذاشته و یک رئیس نورچشمی در بازار سهام ترکیه قربانی شرایط بحرانی این بازار شده است.

رئیس‌بورس استانبول که خبر استعفای او به غافلگیری بازارهای این کشور انجامیده مورد حمایت شخص اردوغان و همچنین از نزدیکان داماد رئیس جمهور ترکیه به شمار می رود.

ایسنا با انتشار خبری به نقل از روزنامه دیلی صباح اعلام کرده است که هیات مدیره بازار سهام استانبول استعفای هاکان آتیلا- رییس بورس استانبول- را پذیرفته اند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رئیسی که بخاطر تحریم های ایران زندانی شد

استعفای رئیس ‌بورس استانبول از آن جهت برای ایرانی ها جالب توجه است که این فرد پیش از ریاست بر بورس ترکیه، مدیرعامل هالک بانک بود؛ همان بانکی که بارها از سوی آمریکا به نقض تحریم های ایران متهم شد و سرانجام نیز بود مدیرعامل این بانک – هاکان آتیلا – به تحمل ۳۲ ماه حبس در آمریکا محکوم شد.

شایان ذکر است آتیلا پس از آزادی از زندان آمریکا و بازگشت به ترکیه مورد استقبال برات آلبایراک- داماد اردوغان و وزیر دارایی پیشین- قرار گرفت و با حمایت وی موفق شد تا به ریاست بورس استانبول برسد.  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در زمان بازداشت وی شدیدا از آمریکا انتقاد کرد و آن را یک حمله سیاسی به دولتش خواند.

ضمنا وضعیت بورس ترکیه نیز بعد از استعفای آتیلا وخیم تر شد و شاخص بورس استانبول با انتشار این خبر ۰.۷۶ درصد سقوط کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز