عرضه اولیه سهام حآفرین چند روز مثبت می‌خورد؟

لست سکند

با وجود آن که بازار سهام وضعیت مطلوبی ندارد عرضه اولیه ای دیگر را فردا سه شنبه شاهد خواهیم بود و فعالان بازار در پی پاسخ به این پرسش هستند که این عرضه چند درصد سودآوری خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، نبض عرضه های اولیه بازار بورس نیز همچون کلیت این بازار کند و نامنظم می زند و آخرین عرضه ها هم سود چندانی نصیب سهامداران نکرده است. البته اگر سهامداران به سودهای 20 درصدی قانع باشند و قبل از جمع شدن صف خرید سهامی که عرضه اولیه شده سهام خود را بفروشند، عرضه ها کماکان سود اندکی دارد.

چالش اینجاست که این سودهای اندک دیگر کمتر بورس بازان را قانع می کند چرا که امسال شاهد سودهای 100 و 200 درصدی و بالاتر برخی عرضه ها بوده اند و به موقع نیز سهام خود را فروخته و سودشان را سیو کرده اند.

به هر شکل فردا سه شنبه 19 بهمن ماه عرضه ای دیگر در بورس انجام می شود که احتمالا آخرین عرضه امسال خواهد بود و علاقه مندان و سرمایه گذاران می توانند از ساعت 13 الی 17فردا سفارش خود را برای شرکت در این عرضه ثبت کنند. تخصیص سهم نیز روز چهارشنبه 20 اسفندماه انجام می شود.

نقدینگی لازم برای این عرضه چقدر است؟

راز آسمان پایتخت

حداکثر سهمیه هر فرد یا به عبارتی هر کد بورسی در عرضه اولیه حآفرین 1300 سهم تعیین شده است  و با توجه به سقف قیمت 4448 تومانی که برای این سهم تعیین شده و میزان تخمینی مشارکت کنندگان، حداکثر مبلغ مورد نیاز برای شرکت در این عرضه 203 هزار تومان برآورد می شود.

سرمایه گذارانی که تصمیم به مشارکت در این عرضه را دارند اگر به سابقه عرضه های اخیر بورس توجه کنند برآوردی از روزهای مثبت بعد از آغاز معاملات ثانویه سهام به دست خواهند آورد. آنچه مسلم است این که در بازار امروز نمی توان انتظار مثبت خوردن های متوالی چند هفته ای را داشت و برخی خبرگان بازار به سهامدارانی که ریسک پذیری پائینی دارند توصیه می کنند در عرضه های کنونی به سود 15 تا 20 درصدی و 4 تا 5 روز مثبت خوردن سهمی که خریده اند قانع باشند.

اخبار مهم امروز بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ریل پرداز نوآفرین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه سهام حآفرین چند روز مثبت می‌خورد؟

  1. تلرر گفته:

    برادر موجودی برا خرید سهم حآفرین اشتباه نوشتی وآن را با مدار اشتباه تصور نموده ای…..مبلغ مورد نیاز۵۰۲۰۰۰تومانه. نه ۲۰۲۰۰۰تومان!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز