باکیفیت ترین موکت‌ های ایرانی کدامند ؟ + قیمت

موکت- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک موکت خوب باید ویژگی‌های متعددی را دارا باشد که به زیبایی، دوام، و راحتی استفاده از آن کمک کند؛ از ویژگی‌های مهم یک موکت خوب می‌توان به عایق صوتی بودن آنان و همچنین جنس و نحوه نگهداری موکت اشاره کرد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی باکیفیت‌ترین موکت‌های ایرانی موجود در بازار می‌پردازد.

اما پیش از آنکه به سراغ بهترین موکت‌های تولیدشده توسط برندهای ایرانی برویم؛ چند شاخص مهم که این موکت را به کفپوشی با کیفیت تبدیل می‌کند، ذکر می کنیم. این شاخص‌ها عبارتند از:

عایق صوتی: یکی از ویژگی‌های برجسته موکت‌ها، توانایی آن‌ها در ایجاد یک عایق صوتی است. این ویژگی باعث می‌شود تا ساکنان خانه یا محیط کار محیط آرام‌تری را تجربه کنند.

نگهداری راحت: نگهداری از موکت‌ها به دلیل ساختار و بافت خاص آنان، نسبت به باقی کفپوش‌ها آسان‌تر است. این ویژگی باعث می‌شود تا موکت‌ها عمر طولانی‌تری داشته باشند و همچنان زیبا و سالم بمانند.

راز آسمان پایتخت

جنس موکت: موکت‌ها در جنس‌های متنوعی ارائه می‌شوند، از جمله موکت‌های پشمی، موکت‌های نخی، موکت‌های پلی استر، و موکت‌های مصنوعی. شناخت انواع موکت و کاربردهای آن‌ها می‌تواند اولین قدمی باشد که شما را در خرید موکت راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید:

مدل موکت: مدل‌های مختلف موکت شامل تفاوت‌هایی در طول پرز، رنگ، و الگوها هستند. هنگام انتخاب موکت، به ظرافت و مدل‌های مختلف آن توجه کنید.

کیفیت موکت: کیفیت موکت به جنس و نوع بافت آن بستگی دارد. برای فضاهایی که بیش از حد پرتردد هستند، به دنبال موکت‌های ضخیم‌تر و مقاوم‌تر بگردید.

قیمت موکت: قیمت موکت با توجه به جنس موکت، رنگ، و طرحی که دارد متفاوت است. پیش از خرید، بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن بهترین و باکیفیت‌ترین موکت را تهیه کنید. موکت‌های ضدلک و یا موکت‌هایی که از الیاف طبیعی بافته شده‌اند، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به موکت‌های معمولی یا نایلونی دارند.

با کیفیت ترین موکت‌های ایرانی کدامند

پالاز موکت، ظریف مصور و آرتا موکت چند برند مشهور موکت در ایران هستند که شما می‌توانید در بازار تولیدات آنان را به وفور ببینید و آنان را به راحتی خریداری کنید. برای مثال، هر متر از مدل کات‌ بی کد 9111 پالاز موکت ۶۱۸ هزار و ۲۴۰ تومان است. نوع بافت این موکت، تافتد است. جنس نخ آن پلی‌پروپیلن و از دولایه تشکیل شده است. این مدل برای محیط‌های کم تردد مناسب است و برای شستشوی آن باید از آب سرد استفاده کنید.

همچنین پالاز مدل کات بی کد 5111 هم از مدل‌های محبوب این برند است. قیمت یک رول آن ۹۸۸ هزار تومان است؛ این مدل نیز تافتد بوده و با نخ پلی‌پروپیلن دوخته شده و حدود ۱ سانتیمتر ضخامت دارد. این مدل از موکت پالاز با زیره نمد برای نشیمن، اتاق پذیرایی و به طور کلی فضای مسکونی پیشنهاد می‌شود.

تولیدات ظریف مصور نیز مانند برند پالاز رنج قیمتی بین ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان دارد. مثلا طرح کبریتی زمینه شکلاتی کد 1821 ظریف مصور رولی ۵۴۰ هزارتومان است. از ویژگی‌های آن می‌توان به نوع نخ پلی‌پروپیلین اشاره کرد. این مدل به شیوه میدل پانچ دوخته‌شده و یک  لایه است و برای راهرو یا اتاق‌ کودک پیشنهاد می‌شود.

طرح رویال شکلاتی کد 5121 موکت ظریف مصور هم برای هر رول 2 میلیون و۵۲۰ هزار تومان است. ضخامت این موکت ۱۲ میلی‌متر است. طرحش ساده و نوع بافت تافتد دارد. جنس نخ این مدل هم  پلی پروپیلن بوده و دولایه دارد. این طرح از ظریف مصور برای نشیمن و دیگر فضاهای مسکونی مناسب است.

یکی دیگر از برندهای تولید موکت در ایران موکت آرتا است. برای مثال، نقش تاک مدل تافینگ طرح رویال این برند متری یک میلیون و ۷۵ هزار تومان است. این موکت دولایه و تافتد با نخ پلی پروپیلن دوخته شده و طراحی ساده دارد. این مدل از موکت اغلب برای استفاده از اتاق نشیمن پیشنهاد می‌شود.

از سوی دیگر، موکت آرتا طرح پلازا با طرح کات تولید شده و هر رول آن ۳۶ متر است و قیمت هر رول ۲۵۵ هزار تومان برآورد شده و برای اماکن مسکونی مناسب است. جنس این رول نیز پروپیلین است.

انتهای پیام

مرتبط با : آدین موکتآقای موکتپالاز موکتظریف مصورکفپوشان
آریاپی
آهن رویال
رایانه کمک
دادپویان
روکش مارال
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز