با پر مصرف ترین استیل در صنایع آشنا شوید

ژیوار

استیل یا فولاد ضد زنگ از مواد پرکاربرد در صنایع بوده که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند مقاومت در برابر خوردگی، استحکام بالا و قابلیت شکل‌پذیری در بسیاری از بخش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در میان انواع استیل، ورق استیل 304 به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین انواع استیل در صنایع مختلف شناخته شده که با توجه به مزایا و معایبش، انتخاب آن بستگی به شرایط خاص هر صنعت دارد.

کاماپرس در این مطلب علاوه بر معرفی انواع استیل به بررسی پرمصرف‌ترین نوع استیل‌، ویژگی‌ها، کاربردها و مزایای آن می‌پردازد.

آشنایی با انواع استیل

استیل کربنی: این نوع استیل عمدتا از کربن و آهن تشکیل شده و بسته به میزان کربن موجود در آن به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. استفاده از استیل کربنی در ساخت تیرک‌ها، ستون‌ها و سازه‌های فلزی دیگر به دلیل استحکام بالا، گزینه مناسبی برای پروژه‌های بزرگ ساختمانی است. در تولید بدنه خودروها، قطعات موتوری و دیگر اجزای خودرو نیز از استیل کربنی استفاده می‌شود چراکه قابلیت جوشکاری و شکل‌پذیری خوبی دارد.

استیل ضد زنگ: این نوع استیل حاوی حداقل 10.5 درصد کروم بوده که باعث مقاومت آن در برابر خوردگی می‌شود. این نوع استیل به دلیل خاصیت ضدباکتری و آسانی در تمیز کردن، در تولید تجهیزات و وسایل آشپزخانه، ماشین‌آلات کارخانه‌های غذایی و بسته‌بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای تولید مخازن و لوله‌های حمل مواد شیمیایی خورنده کاربرد دارد. در ساخت و ساز همچنین تجهیزات پزشکی به دلیل نیاز به استریل کردن و مقاومت در برابر مواد شیمیایی هم بسیار مورد استفاده است.

استیل آلیاژی: این نوع استیل شامل عناصری مانند نیکل، مولیبدن و وانادیوم بوده که برای تقویت خواص مکانیکی و شیمیایی استفاده می‌شود. این نوع استیل به دلیل اضافه کردن عناصر آلیاژی مانند نیکل و کروم، مقاومت به خوردگی و دما را افزایش می‌دهد و در  صنایع نفت و گاز، ساخت ماشین‌آلات صنعتی و تولید قطعات خودرو کاربرد دارد.

دریان سفر امید

استیل دوفازی: این استیل به دلیل خواص مکانیکی عالی و مقاومت به خوردگی در صنایع مختلف مانند ساخت مخازن، لوله‌ها و سازه‌های زیرآبی به ویژه در محیط‌های خورنده از جمله صنایع شیمیایی و دریایی به کار می‌رود.

ورق استیل 304؛ از پرمصرف‌ترین استیل‌ها در صنایع

استیل 304 از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین انواع استیل ضد زنگ بوده که 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل در آن، خواص عالی در برابر خوردگی و دماهای بالا ایجاد می‌کند. به همین خاطر، این نوع استیل دارای قابلیت جوشکاری بسیار خوبی است. همچنین قابلیت شکل‌پذیری بالایی داشته و به راحتی قابل شکل‌ و فرم‌دهی است. سطح صاف و براق این نوع استیل باعث می‌شود که تمیز کردن آن آسان باشد. ورق استیل 304 می‌تواند دماهای بالا را تحمل کرده بدون آنکه خواص مکانیکی خود را از دست دهد. از جمله معایب ورق استیل ۳۰۴ این است که مقاومت کمی در برابر برخی مواد شیمیایی و اسیدها مانند اسید سولفوریک دارد. همچنین در محیط‌های کلریدی خاصیت خورندگی داشته و ممکن است دچار خوردگی شود.

آشنایی با کاربردهای ورق استیل 304

صنعت غذا: استیل ۳۰۴ به عنوان مواد اولیه برای ساخت تجهیزات آشپزخانه، ظرف‌های غذا و خطوط تولید مواد غذایی استفاده می‌شود.

صنعت داروسازی: برای ساخت تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی که نیاز به تمیزی و عدم آلودگی دارند،این نوع استیل بسیار مورد استفاده است.

ساختمان‌سازی: در ساخت سازه‌های فلزی، نرده‌ها و دیگر اجزای معماری نیز ورق استیل ۳۰۴ مورد استفاده است.

صنعت خودروسازی: در ساخت قطعات خودرو که نیاز به مقاومت در برابر خوردگی دارند هم از این نوع استیل به طور مداوم استفاده می‌کنند‌.

مقایسه ورق استیل ۳۰۴ با استیل محبوب ۳۱۶

استیل ۳۰۴ در مقایسه با استیل 316، حاوی مولیبدن -عنصری شیمیایی که از آن برای افزایش شدت و مقاومت در برابر خوردگی، سختی پذیری و مقاومت استفاده می‌شود- بیشتری است و مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی دارد. همچنین، هزینه تولید ورق استیل 304 درحالیکه کمتر از استیل 316 است اما بسیار پرکاربردتر آن است.

خرید ورق استیل ۳۰۴ از “تجارت آلیاژ”

محصولات شرکت تجارت آلیاژ کاربردهای متنوعی در صنایع ماشین‌سازی، نفت و گاز همچنین پتروشیمی برای ساخت پکیج‌های ثابت و دوار، تجهیزات هوا و فضا، دریایی، ریلی، غذایی، دارویی، ساختمان‌سازی، نیروگاهی، ریخته‌گری، ابزارسازی و … دارد. برای ارتباط با این مجموعه  می‌توانید به نشانی تهران، بلوار 45 متری زرند، نبش کوچه امری(روبروی بازار آهن شاد آباد)، مرکز تجارت فلز پارسه، طبقه همکف، پلاک 29 بروید یا با شماره تلفن 02167212 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل فرآیند ارتباط و خرید محصولات مورد نظرتان می‌توانید به نشانی اینترنتی www.tejarataliaj.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : تجارت آلیاژ
نهال گشت
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز