با مزایا و معایب لیزینگ خودرو آشنا شوید

لیزینگ
ژیوار

برخی مردم تصور می‌کنند لیزینگ یا همان خرید اقساطی  خودرو به‌صرفه نیست و بهتر است که هزینه ماشین را به صورت یکجا پرداخت کنند. در حالیکه قیمت‌های سرسام‌آور انواع خودرو باعث شده بیشتر مردم به سراغ خرید اقساطی خودرو یا لیزینگ بروند و هزینه‌های ماشین را در اقساط ماهیانه پرداخت کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزایا و معایب لیزینگ خودرو جهت تصمیم‌گیری بهتر خریداران ماشین می‌پردازد.

آشنایی با مزایای لیزینگ خودرو

خرید ماشین بدون قرض و پس‌انداز: با لیزینگ خودرو لازم نیست پول‌تان را پس‌انداز کنید یا از دوستان و خانواده خود پول قرض بگیرید؛ به راحتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای منطقی و معقول باتوجه به شرایط مالی خود، صاحب خودرو شوید. بنابراین، لیزینگ خودرو در مدیریت هزینه‌ها به شما بسیار کمک می‌کند. علاوه بر آن، خرید نقدی، دردسرها و مشکلات خاص خود مانند کمبود بودجه‌ی مورد نیاز، افزایش هزینه‌ها به دلیل تورم و زیر بار قرض رفتن را دارد که از آن رها می‌شوید. در مقابل لیزینگ خودرو، این نگرانی‌ها را ندارد و در زمان کوتاهی، شما به خودروی مورد علاقه‌ خود می‌رسید.

خرید خودروهای باکیفیت: با لیزینگ خودرو می‌توانید به بررسی خودروهای مختلف شرکت‌های سایپا و ایران خودرو پرداخته و بهترین ماشین را انتخاب کنید. در حالیکه این گزینه در خرید نقدی وجود ندارد و شما با توجه به بودجه‌ خود باید خرید کنید. در مقابل، لیزینگ خودرو اجازه می‌دهد که خودروهای گران‌ قیمت و باکیفیت خریداری کنید.

رهایی از نوسانات بازار: برای خرید نقدی خودرو باید پول خود را پس‌انداز کرده و چند ماه صبر کنید تا بتوانید خودروی مورد نظر خود را به صورت نقدی تهیه کنید. در طول این چند ماه، ارزش پول شما کم شده و ممکن است قیمت خودروی مورد نظرتان نیز زیاد شود؛ به طوریکه شاید حتی محاسبات شما برهم خورده و در زمان خرید پول کم بیاورید. در مقابل با لیزینگ خودرو، لازم نیست نگران افزایش هزینه‌ها باشید چراکه قیمت هر کدام از خودروها مشخص است و شما هزینه را در اقساط ماهانه به صورت ثابت و براساس قرادادتان پرداخت می‌کنید.

دریان سفر امید

انجام مراحل لیزینگ خودرو به صورت آنلاین: معمولا در روش خرید نقدی خودرو باید به نمایشگاه‌های مختلف رفته یا با فروشندگان مختلف ملاقات کنید. همچنین در این روش نیز ممکن است با اختلاف قیمت نیز مواجه شوید چراکه برخی از نمایشگاه‌ها سود بالایی دریافت می‌کنند. در مقابل برای لیزینگ خودرو لازم نیست از خانه بیرون بروید و گرفتار ترافیک، آلودگی هوا و سود نمایشگاهی‌ها شوید. انواع مدل‌ خودرو را در سایت‌های خرید اعتباری مقایسه کرده، به صورت آنلاین ثبت‌نام و مدارک خود را بارگذاری کنید. در نهایت، تنها برای بستن قرارداد و تحویل خودرو باید سراغ فروشندگان مربوطه بروید.

لیزینگ

آشنایی با معایب لیزینگ خودرو

طولانی‌ شدن اقساط ماهیانه همچنین کلاه‌برداری فروشندگان لیزینگ خودرو از معایب آن بوده که البته با کمی تحقیق و دقت می‌توان از آن جلوگیری کرد. به علاوه در صورتیکه طولانی‌ شدن اقساط ماهیانه برای شما خوشایند نیست، می‌توانید برای پرداخت هزینه‌ی ماشین از اقساط کوتاه‌ مدت استفاده کنید. با رعایت نکات لیزینگ خودرو نیز و استفاده از روش‌های مطمئن برای خرید خودرو، گرفتار این مشکلات نخواهید شد. از دیگر معایب لیزینگ خودرو می‌توان به تعلیق‌ مالکیت خودرو تا پایان قرارداد اشاره کرد چراکه معمولا در لیزینگ، شما تا زمان پایان قرارداد مالک خودرو نخواهید بود. محدودیت در استفاده از خودرو نیز خواهید داشت. در برخی از قراردادهای لیزینگ، محدودیت‌هایی برای استفاده از خودرو مانند مجموع مسافت طی شده یا تعداد سرنشینان نیز وجود دارد. هزینه‌های جانبی از دیگر معایب لیزینگ بوده چراکه در لیزینگ، علاوه بر پرداخت اقساط به صورت ماهیانه و قیمت انتقالی، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های جانبی مانند بیمه بدنه و مالیات نیز باشید.

لیزینگ - کاماپرس

لیزینگ خودرو با “همراه مکانیک”

مجموعه‌ی همراه‌ مکانیک از سال ۱۳۹۲ با همکاری متخصصان حوزه‌ی خودرو و نخبگان دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون به کامل‌ترین مرجع خدمات خودرو در کشور، از مشاوره تخصصی خرید و فروش تا خدمات خودرو در محل با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان تبدیل شده است. برای ارتباط با این مجموعه‌ می‌توانید به نشانی تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک 56 رفته یا با شماره تلفن‌های 02167632000 یا 02191070700 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل در انجام امور می‌توانید به نشانی اینترنتی www.hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان