با خانواده سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیشتر آشنا شوید

ژیوار

شنیدن واژه سرمایه گذاری یک موضوع خاص را در ذهن هر فردی تداعی می‌کند؛ برخی تالار شیشه‌ای بورس را به یاد آورده و برای بعضی دیگر هم احتمالا بیان کننده نوسانات عجیب این روزهای بازار ارز و طلاست! به بیانی سرمایه گذاری یعنی افراد به جای صرف سرمایه خود در زمان حاضر و امور مشخص، آن را در حوزه‌ای خاص قرار می‌دهند تا ارزش بیشتری در زمان آینده به دست آورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس و بانک اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

در واقع سرمایه گذاری به هر نحو و در هر بازاری که باشد، عامل انجام دهنده آن به دنبال کسب سود است. سرمایه گذاری در بورس یکی از مدل‌های شناخته شده این فعالیت است که امروزه مردم اقبال زیادی به آن نشان داده‌اند. در این خصوص واسط‌های مالی به مردم کمک می‌کنند. یکی از آن‌ها «شرکت‌های سرمایه گذاری» هستند.

تعدادی از این مجموعه‌ها که واسطه‌ای برای خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی هستند، در کشور فعالیت دارند. یکی از آن‌ها شرکت «سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات»، زیرمجموعه بانک خصوصی صادرات، است. کاماپرس در ادامه گزارش به معرفی این شرکت برای اطلاع بیشتر خوانندگان و علاقمندان بازار سرمایه می‌پردازد؛

سپهر صادرات؛ زیرمجموعه فرعی بانک صادرات

عرضه سهام بانک صادرات در بازار بورس سال 1393 اتفاق افتاد. در همان سال بود که قوانین ناظر بر خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری هم تصویب شد. این دو موضوع نیاز به شکل گیری نهادی تخصصی را برای بانک صادرات ایران، در زمینه سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت‌ها و مجتمع‌ها و … شکل داد. در نتیجه شرکت گروه مالی سپهر صادرات تاسیس شد.

دریان سفر امید

این شرکت نقش مهمی در خروج بانک از بنگاه داری و رفع تکلیف از بانک با تکمیل فرآیند انتقال شرکت‌ها، تشکیل زنجیره ارزشی منسجم و کارا با گردآوری دانش سازمانی قدرتمند در راستای استراتژی بلندمدت و فروش و عرضه هلدینگ‌های ساختمانی، انرژی و توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارد.

خانواده مالی سپهر صادرات با مدیریت خداداد غریب‌پور مسیر کاری خود را ادامه می‌دهد. شرکت‌های نام آشنایی مثل هلدینگ انرژی سپهر یا پرداخت الکترونیک سپهر زیرمجموعه این گروه مالی است. علاوه بر این دو مجموعه، توسعه نیشکر و صنایع جانبی، توسعه سپهر ماندگار خراسان، صرافی سپهر صادرات و سه شرکت دیگر با مدیریت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات مشغول فعالیت هستند.

سوددهی هزار میلیاردی وسپهر

سهام سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات با نماد «وسپهر» سال گذشته در بازار بورس پذیرفته شد. اما در همین یکسال به دستاوردهای بزرگ مالی رسید. ارزش بازاری کنونی این سهام 279 هزار و 630 میلیارد ریال است. همانطور که انتظار می‌رود، بانک صادرات ایران سهام عمده وسپهر را در اختیار دارد. سپس صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سپهر بازار سرمایه، سهامدار بیشتر سهام این مجموعه است.

سال گذشته که اوضاع بازار سرمایه چندان مناسب نبود این سهام جزو نمادهای سرمایه گذاری سبزپوش بازار بود. امسال هم وسپهر به این جریان ادامه داده است. این سهام در تیرماه حدود هزار و 200 میلیارد ریال درآمد حاصل از سود سهام مجمع کسب کرد. بخش عمده این درآمد مربوط به سود سهام سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری بود که درآمد 220 میلیارد ریالی را برای وسپهر رقم زد.

فعالیت کم و دستاورد‌های زیاد!

این شرکت تازه وارد به بورس در همین مدت کوتاه فعالیت، عملکرد خوبی به جای گذاشته است. به همین منظور اسفندماه سال گذشته در یازدهمین دوره اهدای جایزه مدیریت مالی ایران، موفق به دریافت تندیس بلورین این رویداد شد.

گروه مالی سپهر صادرات به منظور توسعه فعالیت‌های سرمایه‌ای خود پروژه‌های متعددی را در دستور کار دارد. در تمامی پروژه‌ها، متعهد بودن به برنامه‌های زمان بندی پیشرفت پروژه‌ها و حرکت طبق آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. این دسته فعالیت‌ها با هدف حداکثر کردن سود سهامداران انجام می‌شود.

اردیبهشت ماه امسال این مجموعه پروژه پتروشیمی سبلان، یکی از سه پروژه متانول شرکت انرژی سپهر، را افتتاح کرد. این رویداد به منظور جهش دوم صنعت پتروشیمی و افزایش ظرفیت تولید محصولات این صنعت مهم اجرایی شد.

مرتبط با : سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز