با تراس سبز خانه‌تان را به بهشتی زیبا تبدیل کنید!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه در اکثر شهرها  تراکم بالای جمعیت و گسترش آپارتمان‌نشینی منجر به محدود شدن فضای سبز شده است. در چنین شرایطی می‌توان بالکن را به تراس سبز تبدیل کرد و در واقع فضای غیرقابل‌استفاده بالکن را به مکانی دنج و مناسب برای پرورش گل و گیاه یا حتی سبزی و میوه مورد علاقه تبدیل کرد. تراس گاردن به‌دلیل برخورداری از پوشش‌گیاهی باعث کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از بیماری‌ها می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه حتی کوچکترین تراس‌ها را نیز می‌توان به یک فضای سبز مفید و کاربردی تبدیل و زیبایی نمای ساختمان را چندین برابر کرد. حتی در روزهای گرم تابستان دمای خانه یا محل کار به لطف استفاده از تراس باغ پایین‌تر از سطح دمای محیط است. اگر فضای تراس که شاید کم‌استفاده‌ترین فضای خانه باشد مورد توجه قرار بگیرد بالکن به فضایی سبز برای نشیمن و خلوتگاه شخصی تبدیل می شود. به این ترتیب تراس سبز یا تراس گاردن می‌تواند به محلی برای دورهمی و اوقات فراغت با خانواده و دوستان و استراحت روزانه تبدیل شود!

عناصرتشکیل دهنده تراس سبز

با طراحی خوب و خلاقانه، حتی تراس‌های کوچک را هم می‌شود با کمک عناصر سبز به محیطی زیبا و دل‌پذیر تبدیل کرد. طراحی تراس سبز مفهومی فراتر از ایجاد کفپوش چمن یا نگهداری چند گلدان است. از دیدگاه طراحان، طراحی فضای سبز با توجه به ابعاد تراس، شرایط اقلیمی و ماهیت دکوراسیون داخلی صورت می‌گیرد. در ادامه به تعدادی از المان‌ها و عناصر قابل‌استفاده در ساخت تراس سبز اشاره می‌شود؛

آلاچیق و مبلمان

اگر فضای تراس به اندازه‌ای است که می‌شود از آلاچیق یا انواع سایبان استفاده کرد، بدون شک استفاده از آلاچیق زیبایی تراس را چندین برابر می‌کند. نشستن در فضای باز زیر آلاچیق به افراد این امکان را می‌دهد در هر شرایط آب و هوایی از فضای‌ تراس سبز لذت ببرند. همچنین استفاده از مبلمان باغی که باتوجه به کاربردی‌بودن آن یک وسیله تزئینی نیز در تراس سبز محسوب می‌شود، باعث زیباترشدن تراس خواهدشد.

درواقع مبلمان فقط به صندلی و میز محدود نمی‌شوند، بلکه می‌شود گزینه‌های مختلفی مانند تخت‌خواب راحت، صندلی استراحت، صندلی بار، تاب ایستاده در فضای باز، صندلی و میز باغ، میز قهوه‌خوری و موارد دیگر را نیز در طراحی تراس سبز استفاده کرد. مبلمانی که با فضای تراس منطبق باشد زیبایی تراس سبز را چندین برابر می‌کنند.

شومینه و آبنما

با افزودن شومینه به تراس می‌شود تراس را به یک مکان عالی برای استراحت در عصرهای سرد زمستانی تبدیل کرد. فضایی که برای نشستن و نوشیدن چای و قهوه بسیار لذت‌بخش است. همچنین طراحی آبنما آرامش را به فضا می‌بخشد و فضایی لوکس و جذاب برای خانه به وجود می آورد. آبنما متناسب با فضای موجود در اندازه و ابعاد تراس انتخاب می‌شود و به سبک‌های متنوعی قابل طراحی و اجرا است.

نور پردازی در فضای باز و استفاده از چمن مصنوعی

نورپردازی، کیفیت طراحی تراس سبز را بهبود می‌بخشد. می‌‌شود از انواع مختلف چراغ‌ها مانند چراغ‌های طنابی، چراغ‌های نواری، چراغ‌های رشته‌ای و … در تراس استفاده کرد. درختچه‌ها با نورپردازی ریسه ای باعث ایجاد فضایی رمانتیک و رویایی در هنگام غروب و شب می‌شوند. افزودن عناصر سبز برای یک تراس سبز اجتناب‌ناپذیر است. چمن واقعی جذابیت خاص خودش را دارد اما می‌توان از چمن مصنوعی نیز در طراحی تراس گاردن کمک گرفت. چمن مصنوعی شبیه چمن واقعی است، اما وزن کمتری دارد و همچنین نیاز به تعمیر و صرف هزینه‌های نگهداری ندارد، ضمناً شستشوی آن نیز بسیار آسان است.

طراحی تراس سبز رویایی با مجموعه ایده سبز

یکی از بهترین مجریان ایده تراس سبز برای ساختمان‌های اداری و مسکونی، شرکت ایده سبز است که با بهره‌مندی از طراحان درجه یک فضای سبز، آماده همکاری و خدمت‌رسانی است. مجموعه ایده سبز هزینه ساخت تراس سبز را بسیار مقرون‌به‌صرفه محاسبه و تراسی استاندارد با بهترین کیفیت به شما تحویل می‌دهد. این مجموعه در زمینه طراحی و ایجاد انواع فضای سبز فعالیت دارد و بسیاری پروژه‌های موفق را در راستای افزایش فضای سبز در کشور طراحی و اجرا کرده است.

از جمله خدمات مختلف ایده سبز می‌توان به طراحی روف گاردن، تراس سبز، ساخت دیوار خزه ای، طراحی فضای سبز شهری، نصب انواع سایبان و آلاچیق، باغچه زیر راه پله، معماری داخلی سبز و … اشاره کرد.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایده سبز
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز