بازدید از 7 ساختمان مشهور جهان با تور بارسلونا

ژیوار

معماری و ساختمان‌های باشکوه شهر بارسلونا شاهکار آنتونی گائودی است. در واقع اهالی بارسلونا زیبایی بناهای این شهر را مدیون این معمار معروف هستند. گائودی در سبک طراحی ساختمان‌هایی نظیر کازا میلا، کازا باتلو و کازا کالوت، از دیدگاه‌های سنت‌گرا و مدرنیته به خوبی استفاده و از این رو، ساختمان‌هایی با معماری استاندارد و متناسب با بافت شهری خلق کرد.

به گزارش کاماپرس، گردشگران با قدم زدن در شهر بارسلونا می‌توانند زیبایی و شکوه بافت اصیل منطقه کاتالونیا را با تمام وجود حس کنند. نمای ساختمان‌های معروف شهر بارسلونا با نورپردازی‌های شبانه عمیقا می‌تواند در دل گردشگران نفوذ کند و برای مدت‌های مدید، تصاویر خارق‌العاده‌ای را در ذهن آنان به یادگار بگذارد.

این گزارش به معرفی هفت ساختمان مشهور جهان که بازدید از آنها در تور بارسلونا تدارک دیده شده، پرداخته است.

بارسلونا؛ شهر محبوب توریست‌ها

در سال 2023 حدود هشت میلیون و 200 هزار نفر از شهر بارسلونا در اسپانیا دیدن کردند و از این حیث دوازدهمین شهر پربازدید جهان به شمار می‌­آید. بیش از نیمی از این بازدیدکنندگان از طریق تور بارسلونا، از جاذبه‌های دیدنی این شهر دیدن کردند. در تور بارسلونا می‌توان از بناهای بسیار جذابی که معمار اکثر آن‌ها گائودی معروف است، دیدن کرد و همچنین همزمان از شهرهای دیگر نیز بازدید و بناهای خاص دیگر را تماشا کرد.

تور بارسلونا و مادرید با شروع قیمت 49 میلیون و 900 هزار تومان به اضافه 1890 یورو و تور بارسلونا و زوریخ با شروع قیمت 49 میلیون و 900 هزار تومان به اضافه 2390 یورو، از جمله تورهای پرطرفدار این شهر به حساب می‌آیند.

دریان سفر امید

1-کاماپرس

بنای کازا ویسنس ( (Casa Vicens

این ساختمان جذاب، اولین اثر مهم گائودی با کاربرد مسکونی بوده و جزو اولین ساختمان‌های آرت نوو در جهان به حساب می‌آید. ساختمان کازا ویسنس، پروژه‌ای تخیلی بود که در بین سال‌های 1883 تا 1888 برای خانواده‌ای ثروتمند بنا شد. در نمای این بنا از سرامیک‌های تزئینی استفاده شده و تنوع زیادی در آن به کار رفته است. در معماری این اثر، ترکیبی از معماری شرقی و طراحی نئو کلاسیک به کار رفته که در تور بارسلونا می­توان از نزدیک آن را تماشا کرد.

1-کاماپرس

بنای کازا میلا لا پدررا (Casa Mila La Pedrera)

از دیگر بناهای جذابی که تماشای آن در تور بارسلونا گنجانده شده، ساختمان کازا میلا است که با نام لا پدررا نیز شناخته می‌شود و به عنوان میراث جهانی در سال 1984 در یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا در بین سال‌های 1906 تا 1912 ساخته شده و یکی از پرزحمت‌ترین بناهای بارسلونا به حساب می‌آید. این خانه که همچنان با حالتی تخیلی و تجسمی بنا شده، بیشتر شبیه به یک مجسمه بزرگ به نظر می‌رسد تا یک ساختمان. در این بنا توده‌هایی عظیم از سنگ‌های منحنی به کار رفته است.

2-کاماپرس

بنای پارک گوئل (Parc Guell)

پارک گوئل نیز یکی دیگر از زیباترین ساختمانهای قابل بازدید در تور بارسلونا است که در بین سال‌های 1900 تا 1914 ساخته شده و جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید. این مکان در اصل، مجتمع باغی بوده که در آن ساختمان‌هایی با طراحی پویا و پرتحرک ساخته شده‌ است. این مکان را می‌توان سبک شخصی گائودی دانست. این بنا دارای تالار و تراس ستون­دار با فرم‌های مارپیچ بوده و همچنین در آن، امکان دیدن اژدهایی زیبا که با کاشی پوشیده شده است نیز وجود دارد.

3-کاماپرس

بنای کلیسای کولونیا گوئل (Colonia Guell)

این بنای ناتمام نیز توسط گائودی طراحی شده و کلیسای نامنظمی را به نمایش می‌گذارد که شکلی بیضی دارد و سرداب آن در سال 1898 مکانی برای عبادت بوده است. این بنای جذاب که در تور بارسلونا نباید تماشای آن را از دست داد، در سال 1914 به دلیل کمبود بودجه به صورت نصفه و نیمه رها شد و تنها سرداب آن تکمیل شد.

در بخش سرداب این بنا می‌توان قطعات سنگ بازالت و موزییک‌هایی با ظاهر کهنه و عتیقه را دید. همچنین ستون‌های هندسی و منحصر به فرد این بنا اهمیت زیادی داشته و در آن می‌توان پنج راهرو مختلف با یک فضای مرکزی را از نزدیک دید.

4-کاماپرس

بنای کازا باتیو (Casa Battlo)

این ساختمان با بازسازی یک خانه قدیمی در سال 1904 بنا شد و در اصل، قدمت آن به سال 1877 برمی‌گردد. این خانه نیز توسط گائودی طراحی و در آن از عناصر متعارف Modernisme (آرت نووی کاتالان) کمک گرفته شده است.

این بنا در بین محلی‌ها با نام خانه استخوان شناخته می­‌شود و علت آن نیز طراحی ارگانیک آن بوده که بر اساس بخش‌های داخلی و اسکلت انسان در نظر گرفته شده است. بام این ساختمان، قوس دار بوده و مثل پوست اژدها فلس دارد. تماشای این ساختمان نیز در تور بارسلونا امکان­‌پذیر است.

5-کاماپرس

بنای کازا کالوت (Casa Calvet)

بنای جذاب دیگری که در تور بارسلونا قابل مشاهده است، ساختمان کازا کالوت نام دارد. این بنا در طول سال‌های 1898 تا 1900 به دستور خانواده کالوت‌ها ساخته شده است. این خانه نسبت به خانه‌های دیگری که گائودی بنا کرده، تخیلات شخصی معمار در آن کمتر دیده می­‌شود و بیشتر به بافت اصلی و قدیمی شهر شباهت دارد.

نمای این ساختمان زیبا، سنگی بوده و در کنار پنجره‌های آن، تزئینات تندیس­‌وار و در دکوراسیون داخلی آن می‌توان آثاری از سبک باروک را دید. در این بنا مجسمه‌هایی از قدیسان کالوت قرار گرفته و سنگ‌های تزئینی قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد.

6-کاماپرس

کلیسای لاساگرادا فامیلیا (La Sagrada Familia)

این بنای زیبا به عنوان یکی از معروف‌ترین کارهای گائودی، شاهکاری جذاب و عجیب بوده که در تور بارسلونا می­توان آن را از نزدیک تماشا کرد. ساخت این بنا که در واقع یک کلیسا بوده، از سال 1892 آغاز شده و هنوز به پایان نرسیده است!

این بنا دارای طرحی از دوران گوتیک است و در آن فرم‌های منحنی آرت نوو و سبک هندسی نامنظم مخصوص را می‌توان دید. این بنای غول پیکر بخش‌های متعدد زیادی دارد و در آن، رابطه و وابستگی بین انسان، طبیعت و مذهب را می‌توان دید.

7-کاماپرس

خرید تور بارسلونا از «ایوار»

آژانس گردشگری ایوار با داشتن 20 سال سابقه فعالیت، مرجعی برای انتخاب بهترین تورهای خارجی، آسیایی و اروپایی است. با مراجعه به وبسایت آن می‌توان در قالب تور بارسلونا مشترک با شهر مادرید و زوریخ، سفری هیجان‌انگیز در دل جاذبه‌های دیدنی این شهر را تجربه کرد.

ایوار با اخذ ویزای شینگن و اقامت در هتل‌های چهار و پنج ستاره، تهیه بلیط رفت‌و‌برگشت با هواپیمایی ترکیش، داشتن راهنمای تور و ارائه بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی و بین شهری، همراه خوبی برای گردشگران خواهد بود. متقاضیان تور بارسلونا برای اطلاع از ویژگی‌ها و خدمات آژانس ایوار می‌توانند به وبسایت www.eavar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02191009100 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان