بازدید از خاص ترین جاذبه های تاریخی در تور ارمنستان

ژیوار

خاص‌ترین جاذبه‌های تاریخی که در تور ارمنستان می‌توان دید، اغلب بناهایی همچون صومعه، کلیسا و معبد هستند که از زمان‌های بسیار دور باقی مانده‌اند. اکثر این بناهای زیبا، در قلب طبیعت قرار گرفته‌اند و ترکیبی از پیچیدگی معماری و بکر بودن طبیعت را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهند. همچنین اغلب این مناطق در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده‌اند و اهمیت جهانی دارند.

کاماپرس در این گزارش، خاص‌ترین جاذبه‌های تاریخی در تور ارمنستان را معرفی می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط سفر به این کشور می‌توانید از سایت نهال گشت با آدرس www.nahalgasht.com دیدن کنید.

صومعه نواوانک در دل صخره‌ها

این صومعه در قرن سیزده میلادی بنا شده است و در نزدیکی رودخانه آماگو در شهر یغگنادزور قرار دارد. این بنای باستانی، در سال 2002 به ثبت یونسکو رسید و یکی از خاص‌ترین بناهایی است که در تور ارمنستان می‌توان دید. مسیر پرپیچ‌وخم این صومعه و تنگه‌های عجیب آن باعث شده است که فضایی متفاوت داشته باشد. صومعه نواوانک آجرهایی به رنگ قرمز دارد و در آن معماری متفاوتی به چشم می‌خورد.

کلیسای جامع اچمیادزین

کلیسای اچمیادزین، در نزدیکی ایروان ساخته شده است و یکی از مهم‌ترین مراکز ترویج دین مسیحیت در این ناحیه است. این کلیسا بعنوان قدیمی‌ترین کلیسای ارمنستان و حتی جهان نیز شناخته می‌شود و به آن کلیسای مادر ارمنستان نیز می‌گویند. یونسکو در سال 2000 این بنا را ثبت میراث جهانی خود کرده است و بازدید از آن خالی از لطف نیست. زمان ساخت این کلیسا نیز به قرن 14 میلادی برمی‌گردد که به تازگی دین مسیحیت به رسمیت شناخته شده بود.

دریان سفر امید

قلعه آمبرد در قلب کوهستان

قلعه آمبرد یکی دیگر از دیدنی‌های تاریخی مهم است که در تور ارمنستان نباید از دست داد. این قلعه در کوه آراگاتس ساخته شده است و در ارتفاع 2300 متری قرار دارد. هدف اصلی از ساختن آمبرد، ایجاد یک منطقه ییلاقی تابستانی برای پادشاهان ارمنی بوده است که امروزه بعنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص شناخته می‌شود. در نزدیکی این قلعه، کلیسای سورب استواتساتسین نیز به چشم می‌خورد که محبوبیت زیادی دارد.

معبد گارنی، یادگار یونان و روم

معماری‌های هلنی باقی مانده از یونان و روم کهن را می‌توان در 27 کیلومتری شرق ایروان مشاهده کرد. معبد گارنی بین کوه گغاما و روستای گارنی قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی در تور ارمنستان است. زمان ساخت این بنای قدیمی و زیبا به سال 77 میلادی برمی‌گردد. این معبد مکانی برای پرستش میهر، خدای خورشید بوده است.

صومعه معروف و تاریخی تاتو

صومعه تاتو یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بناهای تاریخی است که در تور ارمنستان می‌توان از نزدیک دید. این صومعه در قرن نهم میلادی ساخته شده است و بر روی یک صخره زیبا و سرسبز قرار دارد. در نزدیکی بنا نیز می‌توان از روستای تاتو دیدن کرد. در قرن یازدهم بسیاری از راهبان به این صومعه پناه بردند تا از حمله سلجوقیان در امان باشند. این مجموعه در سال 1995 به ثبت یونسکو رسیده است و طولانی‌ترین تله کابین جهان نیز در نزدیکی آن قرار دارد.

بازدید از کلیسای جامع زوارتنوتس در تور ارمنستان

کلیسای جامع زوارتنوتس در فاصله 20 کیلومتری از ایروان واقع شده است و در منطقه آرماویر می‌توان آن را پیدا کرد. این کلیسا درست قبل از ورودی شهر اچمیادزین قرار دارد و معماری نامتعارف و خاص آن معروف است. این مجموعه نیز در سال 2000 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است و بنای چهارگوش آن محبوبیت خاصی دارد. از دلایل خاص بودن این بنا باید به این نکته اشاره کرد که ساختن آن مربوط به قرن هفتم است و به همین جهت تفاوت آن با سازه‌های دیگر منطقه قابل ملاحظه است.

کتابخانه باستانی ایروان

یکی از گنجینه‌های مهم ارمنستان که در آن کتاب‌ها و آثار ادبی مهمی نگه‌داری می‌شود، کتابخانه باستانی ایروان است. در این بنای بزرگ، دست‌نوشته‌هایی تاریخی به زبان‌های ارمنی، فارسی، هندی، یونانی، عربی و سریانی جمع‌آوری شده‌اند که تعدادشان به 17 هزار نسخه می‌رسد. از جذابیت‌های این مجموعه، نگه‌داری از فرمان‌های مربوط به پادشاهان است و در آن می‌توان نسخه اصلی فرمان شاهان صفوی را از نزدیک دید. همچنین در قسمت جلوی این کتابخانه مجسمه ماشتوتس قرار دارد و مسیر آن تا مخزن اصلی با پله‌های مسی بزرگ طراحی شده است.

مسجد کبود، معروف‌ترین مسجد ارمنستان

مسجد آبی یا کبود یکی از بناهای تاریخی و مهم ارمنستان است که در قرن هجدهم ساخته شده است. این بنای فرهنگی و دینی کاشی‌کاری بسیار خاصی دارد و در معماری آن تاثیر فرهنگ ایرانی را می‌توان دید. مساحت زمین اصلی این مسجد بیش از 6500 متر مربع است و در آن یک مدرسه علمیه و سالن اجتماعات بزرگ نیز به چشم می‌خورد. قدمت این بنای زیبا به قرن هجدهم میلادی و زمان سلطنت ایران بر ارمنستان برمی‌گردد. این بنا تنها مسجد جامع ارمنستان است.

امکانات تور ارمنستان چیست؟

تور ارمنستان هم به شکل زمینی و هم به شکل هوایی برگزار می‌شود و در آن خدمات حمل و نقل و اقامت به طور کامل در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در این سفرها گردشگران می‌توانند هتل‌های 3 و 4 یا 5 ستاره را انتخاب کنند و از خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، صبحانه رایگان، امکان استفاده از گشت آپشنال و بیمه مسافرتی بهره ببرند. همچنین امکان برگزاری تورهای ارمنستان به شکل ترکیبی نیز فراهم شده است؛ برای مثال تور ترکیبی تفلیس ایروان طرفداران زیادی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان