دلایل محبوبیت برج گالاتا استانبول

ژیوار

برج گالاتا استانبول یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ترکیه است که فاصله زیادی تا ساحل کاراکوی و پل گالاتا ندارد. این برج، به عنوان یکی از بلندترین بناهای تاریخی استانبول شناخته می‌شود که حدود 67 متر ارتفاع دارد و چشم‌انداز وسیعی را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. اگر در خیابان استقلال که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است قدم بزنیم، در نهایت به برج گالاتا می‌رسیم.

کاماپرس در این گزارش، به بررسی مهم‌ترین دانستنی‌های برج گالاتا در تور استانبول می‌پردازد.

قدمت برج گالاتا استانبول چقدر است؟

ساخت برج گالاتا استانبول به سال 1383 میلادی برمی‌گردد. این بنای زیبا، اولین برج نزدیک به دریا بوده است که با کاربرد فانوس دریایی عمومی در اختیار مردم قرار می‌گرفت. از زمان جنگ‌های صلیبی چهارم تا اکنون، این بنا شکل خود را حفظ کرده است و یکی از نمادهای شهری استانبول به حساب می‌آید.

معماری خاص برج گالاتا

با وجود اینکه در طول تاریخ صدمه‌های مختلفی به این برج وارد شده است، اما همچنان معماری زیبای آن می‌تواند دوران شکوه و اقتدارش را نمایان کند. برج گالاتا در قرن 16 میلادی یکی از مرمت‌ها و بازسازی‌های مهم خود را تجربه کرد که فردی به نام هایرتدین عهده‌دار آن بود و امروزه نیز شاهد بسیاری از هنرنمایی‌های او هستیم.

البته یک بازسازی مهم دیگر نیز در سال 1960 صورت گرفت که در آن بخش‌هایی مانند رستوران و دیدنی‌های توریستی نیز به بنا اضافه شدند. برای بالا رفتن از برج گالاتا، پله‌های مارپیچی زیبایی طراحی شده است و در طول تاریخ برای اهداف گوناگون نظامی، اجتماعی و مذهبی از آن استفاده کرده‌اند. این بنا سبک معماری رومانسک دارد و بازسازی‌های مکرر آن را جذاب کرده است.

دریان سفر امید

پل گالاتا نیز در سال 1502 به دستور بایزید دوم طراحی و اجرا شد که دو هنرمند بزرگ، لئوناردو داوینچی و میکل آنژ برای معماری آن انتخاب شده بودند. میکل آنژ این طراحی را نپذیرفت و داوینچی نیز پلی مقاوم در برابر زلزله را طراحی کرد که به دلیل سخت بودن اجرا، آن را رد کردند.

بیشتر بخوانید:

افسانه‌های برج گالاتا

در مورد این سازه زیبا داستان‌های افسانه‌ای مختلفی وجود دارد؛ برای مثال بسیاری از مردم بومی این افسانه را تعریف می‌کنند که در زمان‌های قدیم پسری برای دیدن معشوق خود از برج بالا می‌رفته است. به همین جهت این برج در بین عاشقان نیز طرفداران زیادی دارد و بسیاری معتقدند که اگر زوجی برای اولین بار از بالای برج به شهر نگاه کنند، حتما ازدواج خواهند کرد. البته اگر یکی از آن‌ها قبلا به تنهایی به برج رفته باشد، طلسم شکسته می‌شود.

چشم‌انداز برج گالاتا

بسیاری از مسافران و علاقه‌مندان، بیشتر به دلیل دیدن چشم‌انداز خاص برج گالاتا استانبول سراغ آن می‌روند. ویوی این بنا 360 درجه است و امکان دیدن کل شهر را فراهم می‌کند. بناهای تاریخی مهمی مانند مسجد آبی استانبول، کاخ توپکایی و پل بسفر به راحتی از این برج دیده می‌شوند. علاوه بر آن، دریای مرمر، پل گالاتا و مسجد ایاصوفیه نیز در ویوی برج گالاتا قرار دارند.

تفریحات شبانه استانبول در برج گالاتا

برج گالاتا استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه تفریحات شبانه استانبول است. در نزدیکی این بنای زیبا رستوران‌ها و کافه‌های متعددی قرار دارد که بسیاری از آن‌ها تا نزدکی صبح فعالیت می‌کنند. همچنین خود برج نیز از ساعت 8 میزبان بسیاری از میهمانان است که برای صرف شام آن را انتخاب کرده‌اند. در اطراف برج گالاتا، کوچه‌ها و خیابان‌های معروفی هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

امکانات رفاهی برج گالاتا استانبول

در این برج زیبا و بلند انواع امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، کافی شاپ، رستوران و حتی فروشگاه‌های سوغاتی مختلف قرار دارند و گردشگران می‌توانند تجربه‌ای خاص از گردش در منطقه‌ای تاریخی داشته باشند. البته در نزدیکی این برج امکان پارک کردن خودرو وجود ندارد و خیابان‌های اطراف آن نیز بسیار شلوغ هستند.

بهتر است مسافران برای بازدید از برج گالاتا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. در اطراف این سازه دیدنی‌های زیادی وجود دارد که قدم زدن در بین آن‌ها می‌تواند مجذوب کننده باشد.

چه هتل‌هایی در نزدیکی برج گالاتا قرار دارند؟

از جمله هتل‌هایی که در نزدیکی این برج زیبا واقع شده‌اند، می‌توان به هتل 4 ستاره آنمون گالاتا و هتل آپارتمان استانبول اشاره کرد. همچنین سوئیت آپارتمان برج گالاتا و هتل‌های بای مورات گالاتا و دوئو گالاتا نیز در نزدیکی این بنا واقع شده‌اند.

تجربه‌ای متفاوت از سفر با «نامی گشت»

«نامی گشت» مجموعه‌ای مطمئن و کاربلد است که همه روزه گردشگران زیادی را در سراسر جهان همراهی می‌کند. این آژانس مسافرتی، مجری تورهای داخلی و خارجی متنوع است و بهترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌دهد. همچنین، این مجموعه امکانات کاملی را در اختیار مسافران می‌گذارد. در بین تورهای ترکیه این آژانس مسافرتی، اکثر شهرهای توریستی این کشور را می‌توان دید که در بین آن‌ها تور استانبول طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تور استانبول و تورهای تفریحی دیگر، از سایت «نامی گشت» با آدرس www.namigasht.com دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02191007779 تماس بگیرید.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان