بازار طلا در انتظار اتفاقات جدید سیاسی

ژیوار

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در آستانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری بالا رفت و با رشد 0.35 درصدی نسبت به دیروز، یک میلیون و 92 هزار و 900 تومان نرخ گرفت. اما ترمز افزایش قیمت سکه کشیده شد و در همان کانال 11 میلیون و 200 هزار تومانی باقی ماند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هر ساله در این ایام و با نزدیک شدن به ماه محرم، میزان خرید و تقاضای مردم برای طلا و سکه کاهشی بود، اما امسال جریان برعکس شد! کارشناسان معتقدند کاهش نرخ سکه‌ای هم که اکنون رخ داده به دلیل افت قیمت دلار داخلی و توقف مجدد مذاکرات برجامی تا زمان سرکار آمدن دولت جدید و پیش بینی زمان تجدید مذاکرات رقم خورد.

هیجانات خرید و فروش در بازار طلا و سکه اندکی فروکش کرده و معامله گران منتظر اتفاقات سیاسی جدیدی در داخل و خارج کشور هستند.

دریان سفر امید

رشد ارزش دلار باعث کاهش قیمت طلا شد!

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی همچنان کاهشی است و اکنون نسبت به روز قبل 0.32 درصد افت کرده است. کارشناسان علت این افت قیمتی طلا را نوسانات نرخ دلار عنوان کردند. دلار در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا دچار نوسان قیمتی شده است.

عامل مهم دیگری که باعث کاهش قسمت جهانی طلا شده، گفته یکی از مدیران فدرال رزرو آمریکا بود. طبق اعلام کریستفو والر، از مدیران فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا تا ماه اکتبر حمایت مالی خود را از اقتصاد کاهش می‌دهد! البته وی در ادامه اشاره کرد که این اتفاق در صورت اضافه شدن 800 هزار شغل به اقتصاد کشور آمریکا طی دو ماه آینده، عملی خواهد شد.

اس.پی.دی.آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق بورس با پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرده که دارایی‌های این صندوق این ماه افت داشته و تقریبا به هزار و 30 تن رسیده است.

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز