بازار بورس امروز 30 فروردین 1401 / بازار سرمایه با قدرت پیش می‌رود

ژیوار

شاخص کل بورس امروز با افزایش 11 هزار و 221 واحدی نسبت به دیروز، در محدوده یک میلیون و 513 هزار و 64 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 2 هزار و 798 واحد بالا رفت و به مرز 400 هزار و 574 واحدی رسید و وارد کانال جدید شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فارس»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. امروز نرخ تمام نمادهای مربوط به بانک‌ها و موسسات اعتباری بالا رفت و سبز رنگ شد. در روز جاری بعد از چهار روز، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 7 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی امروز به نماد «فملی» مربوط می‌شد که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 35 میلیارد تومان بود. سپس نمادهای «شتران» و «وسبحان» بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

در روز جاری ارزش معاملات کل بازار سهام هم نسبت به دیروز کم شد و به محدوده 8 هزار و 353 میلیارد تومانی رسید. در پایان معاملات امروز 285 نماد رشد قیمت پیدا کردند و 287 نماد هم با افت قیمت مواجه شدند.

وضعیت بازار سرمایه در روز آینده

چندین روز است که بورس در وضعیت مثبت قرار دارد و شاخص کل این بازار مرز یک میلیون و 500 هزار واحدی را پشت سر گذاشته است. اکنون کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که روند صعودی بورس تداوم خواهد داشت. در همین خصوص جواد فلاحیان، کارشناس بازار بورس، در گفت و گو با تجارت نیوز اعلام کرده که بورس در روز آینده هم مانند روز جاری صعودی خواهد بود. شاید مقدار عرضه‌ها اندکی کم شود، اما در کل شاخص بورس مثبت خواهد بود.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز