وضعیت بورس امروز 29 فروردین 1401 / شاخص کل 1.5 میلیون واحدی شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروز شاخص کل بورس با رشد 26 هزار و 654 واحدی نسبت به روز گذشته در محدوده یک میلیون و 501 هزار و 712 واحدی قرار گرفت و به بزرگ‌ترین رکورد سال 1401 دست پیدا کرد. شاخص هم وزن بورس نیز 6 هزار و 782 واحد بالا رفت و به مرز 397 هزار و 769 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، در روز جاری نمادهای «شستا»، «پارسان» و «تاپیکو» بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. امروز ارزش معاملات خرد سهام نسبت به روز گذشته 24 درصد بالا رفت و در محدوده 7 هزار و 324 میلیارد تومانی قرار گرفت. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «شستا»، «خساپا» و «شتران» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در پایان معاملات روز جاری مجموعا 441 نماد با رشد قیمتی مواجه شدند و 216 نماد هم کاهش نرخ پیدا کردند. امروز قیمت تمام نمادهای شرکت چند رشته‌ای صنعتی افزایش پیدا کرد.

نظر کارشناس بازار بورس درباره تغییر دامنه نوسان

امروز افزایش دامنه نوسان اعمال شد. در این خصوص علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین بیان کرد که برای اولین باز نمادهایی از بورس و فرابورس با دامنه نوسان مثبت 6 تا منفی 6 عرضه شدند و اغلب آن‌ها هم صف خرید داشتند.

با توجه به شرایط امروز بازار بورس، به نظر رشد شاخص کل فردا هم ادامه پیدا کند و روند متعادل بورس باز هم جریان داشته باشد. بنابراین احتمال می‌رود باز هم شاخص کل به اعداد بالاتری دست پیدا کند. در حال حاضر سرمایه گذاران بازار ترسی ندارند. شاخص کل بورس بالاخره بعد از مدت‌ها توانست محدوده هزار و 490 واحدی را پشت سر بگذارد و این موضوع باعث شده تا بار دیگر تقاضا و موجی از امیدواری به بازار سرمایه و میان سهامداران بازگردد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز