وضعیت بورس 27 فروردین 1401/ احتمال تداوم رشد شاخص کل در هفته جاری

شاخص کل بورس امروز 13 هزار و 539 واحد نسبت به سه روز پیش افزایش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 467 هزار و 668 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با چهارشنبه قبل 4 هزار و 675 واحد بالا رفت و در محدوده 387 هزار و 639 واحدی قرار گرفت. شرایط بازار بورس مساعد به نظر می‌رسد، در صورتی که تصمیمات ناگهانی دولت‌ موجبات بر هم خوردن این شرایط را فراهم نیاورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در آغاز هفته جاری ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد و 216 میلیارد تومان پول به این بازار آمد. امروز بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به سهام «وتوصا» بود که ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 97 میلیارد تومان اعلام شد. بعد از نماد وتوصا، نمادهای آریا و شکام بیشترین ورود پول حقیقی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پوچدر روز جاری نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. امروز ارزش معاملات کل بازار سهام 10 هزار و 936 میلیارد تومان شد که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته کاهشی بود. ضمنا در پایان معاملات امروز 382 نماد رشد قیمتی پیدا کردند و 92 نماد هم دچار افت نرخ شدند.

اتفاق مهم این هفته بازار بورس

مهم‌ترین اتفاق این هفته بازار بورس افزایش دامنه نوسان از روز دوشنبه است. این دامنه همواره مورد مخالفت کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه بوده و اکنون افزایش آن می‌تواند به بالا رفتن کارآیی بازار بورس کمک کند. در واقع بالا رفتن دامنه نوسان گامی مثبت برای حل مشکل صف‌های خرید و فروش بازار به شمار می‌رود. این مسئله می‌تواند از همین حالا بر رویکرد سرمایه گذاران حقیقی و ورود بیشتر آن‌ها به بورس موثر باشد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز