بازار بورس امروز خوش درخشید!

ژیوار

روز طلایی بورس با رشد 15 هزار و 314 واحدی شاخص کل آن پایان پیدا کرد. با این حساب شاخص یاد شده به یک میلیون و 433 هزار و 176 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز 4 هزار و 958 واحد افزایش پیدا کرد و معادل 412 هزار و 749 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اتفاق خوب امروز بازار بورس برای سهامداران فولادی رخ داد که اکثر نمادهای این بخش سبز رنگ شد. در جریان معاملات روز جاری بورس، فقط سه نماد قرمز رنگ از این گروه دیده شد.

به گزارش کاماپرس، امروز در بازار بورس یک میلیون و 197 هزار و 733 معامله به ارزش 245 هزار و 147 میلیارد ریال انجام شد. در کل معاملات امروز 13.34 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فولاد»، «پارس» و «فارس» بیشترین اثر را بر روی شاخص کل بازار بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت نهایی امروز بازار بورس هم مربوط به نمادهای «ملت»، «شصدف» و «حریل» بود. نماد «ملت» بیشترین میزان رشد و «سفار» بالاترین ریزش را در بازار بورس امروز داشتند.

دریان سفر امید

رشد بورس حقیقی نیست

به گفته علی رضوانفر، کارشناس بازار سرمایه، بعد از انتخابات ریاست جمهوری و عدم حصول توافقات برجام، انتظارات تورمی در بازار افزایش پیدا کرده و دلار روند صعودی را پیش گرفته است. این موضوع نشانه خوبی برای اقتصاد کشور نیست. روند مثبت بازار به دلیل افزایش نرخ دلار و تورم، واقعی و قابل قبول نیست. چون این بازار باید بر اثر سرمایه گذاری و افزایش تولید ناخالص داخلی بالا رود.

رضوانفر معتقد است که وضعیت کلی بازار بورس به شرایط تعیین شده توسط تیم اقتصادی و سیاسی دولت جدید بستگی زیادی دارد. تاکنون اسامی که منتشر شده ، قابل قبول بوده و در حرکت‌های آینده بازار موثر به نظر می‌رسد. اما هنوز این اسامی به تایید نرسیده‌اند و تا لحظه مشخص شدن اعضای تیم‌های مختلف دولت جدید، بازار به صورت لحظه‌ای از اخبار منتشر شده در این زمینه تاثیر می‌پذیرد.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز