این فرد سکان سیاستگذاری اقتصاد کشور را در دست گرفت

ژیوار

حمید پورمحمدی با نام اصلی حمید پورمحمدی گل سفیدی رییس سازمان برنامه و بودجه؛ به عنوان مغز متفکر سیاستگذاری اقتصادی ایران و یکی از مهمترین دستگاه‌های اجرایی کشور، شد.

به گزارش کاماپرس، او پیش از این نیز در سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و حتی بانک مرکزی دارای سمت بوده است.

پزشکیان در حکم انتصاب رئیس سازمان برنامه و بودجه، پورمحمدی را موظف به تحقق اهداف سند چشم انداز، سیاست‌های کلی مصوب رهبری و قانون برنامه توسعه کرده است.

حمید پورمحمدی کیست؟

سید حمید پورمحمدی گل‌سفیدی سال ۱۳۴۶ در چهارمحال و بختیاری به دنیا آمده و از سال 1368 فعالیت خود را به عنوان کارشناس حقوقی معاون اداره کل وزارت جهاد سازندگی (سازمان امور عشایر) آغاز کرد.

از اواسط دهه هشتاد پورمحمدی به سمت‌هایی بالاتر در سطح معاونت در وزارت امور اقتصادی و دارایی رسید و در زمان فعالیت دولت محمود احمدی‌نژاد تا قائم مقامی بانک مرکزی نیز پیش رفت. او در اوایل دهه هشتاد به عنوان معاون امور بانکی و بیمه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب شد.

دریان سفر امید

به نقل از خبرآنلاین، حمید پورمحمدی البته در سال 1390، در حالی که قائم مقام بانک مرکزی بود، پس از کشف سوء استفاده مالی موسوم به سه هزار میلیارد تومانی از سوی قوه قضاییه دستگیر شد و مدتی را در بازداشت گذراند. وی بنا بر اعلام رسانه‌های آن زمان با قرار وثیقه آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

سال 1400، وقتی عبدالناصر همتی، با هدف حضور در رقابت‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از سمت خود به عنوان رییس کل بانک مرکزی استعفا داد، زمزمه‌هایی در خصوص انتصاب پورمحمدی به ریاست کلی بانک مرکزی به گوش رسید، ولی در نهایت چنین اتفاقی رخ نداد. او خود در گفتگویی تاکید کرده بود که پیشنهاد برای حضور وی در جایگاه رییس کلی بانک مرکزی مطرح شده است اما شخصا این پیشنهاد را نپذیرفته است.

او در جایگاه معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه از جمله منتقدان تخصیص ارز 4200 تومانی بود و در نوزدهم دی ماه، یعنی چند ماه قبل از حذف ارز 4200 تومانی و همچنین اجرای برنامه موسوم به جراحی اقتصادی اعلام کرده بود: با ادامه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت برای تامین ارز کالاهای اساسی اقدام به خرید از سامانه نیما می‌کنند و این کار منجر به چاپ پول و تحمیل تورم به مردم می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان برنامه و بودجه
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز