معاون سازمان برنامه و بودجه درباره ارز 4200 تومانی هشدار داد

معاون سازمان برنامه و بودجه با هشدار درباره ارز 4200 تومانی، تاکید کرد که ادامه عرضه این ارز می‌تواند منجر به چاپ پول و افزایش تورم شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خبرآنلاین بنا بر اظهارات حمید پورمحمدی، ادامه سیاست ارز 4200 تومانی توسط دولت، در حالی که به ارز دسترسی نداشته و ارزهای نفتی برای مخارج کفایت نمی‌کند، منجر به خرید ارز نیمایی به ارزش 24 هزار تومان و فروش آن به 4 هزار و 200 تومان به وارد کننده می‌شود. در این حالت برای جبران 20 هزار تومان مابه‌التفاوت مجبور به چاپ پول می‌شود.

بنابر سخنان حمیدپور محمدی، ارز 4200 تومانی در وضعیتی که قیمت ارز تا 30 هزارتومان هم می‌رسد، بی معنی است و می‌تواند نهایتا به فساد و نگهداری کالاها در بنادر و صادر کردن آن به صورت قاچاق منجر می‌شود.

آریاک سفر

در همین زمینه بخوانید:

در چنین وضعیتی با توجه به بیانات معاون سازمان برنامه و بودجه، واردات چای خارجی با ارز ترجیحی 20 هزارتومانی، امکان رقابت چای داخلی را با چای خارجی می‌گیرد، و تولید کننده داخلی چای از این واردات ارزان آسیب می‌بیند. این موضوع درباره سایر اقلامی مانند برنج، گندم و دانه روغنی نیز همینطور است.

حمید مهدی پور همچنین با اشاره به رانتی، فسادزا، غیرشفاف و غیرعادلانه بودن مصرف ارز ترجیحی بین دهک‌ها، بر ضرورت و اهمیت اصلاح سیاست ارز ترجیحی تاکید کرد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز