این خودروها در اولویت واردات قرار گرفتند

اولویت واردات خودوری برقی- کاماپرس
ژیوار

اخیرا مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت توقف ثبت سفارشات خودروهای وارداتی به کشور را رد کرد و اتفاقا از سرعت گرفتن واردات خودرو با اولویت خودروهای برقی و هیبریدی خبر داد.

به گزارش کاماپرس، مهرداد خسروی در این رابطه عنوان کرده که یک سری توافقات با خودروسازان انجام شده که بر اساس آن و مبتنی با سیاست‌های کلی وزارت صمت در بهبود کیفیت، افزایش تولید و عرضه خودرو به تناسب نیاز و سلیقه مشتریان، واردات خودروهای برقی و هیبریدی در اولویت کاری این وزارت‌خانه قرار گرفته شود.

به گفته او این خودروها به دلیل تاثیرات مثبت زیست محیطی و همچنین مدیریت مصرف سوخت در کشور، مورد تایید و تاکید قرار گرفته‌اند و وزارت صمت در جهت حمایت از واردات این نوع خودروها گام بر می‌دارد.

اولویت واردات با خودروهای برقی-کاماپرس

به نقل از ایسنا، خسروی به این نکته هم اشاره کرده که تولید و واردات خودرو، راهبرد کلیدی وزارت صمت در تنظیم بازار است و از ابتدای امسال مقدار قابل توجهی ثبت سفارش برای واردات خودرو به کشور انجام شده است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

افزایش 20 درصدی تامین ارز خودرو از ابتدای سال

طبق گفته‌های مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به نسبت سال قبل نزدیک به ۲۰ درصد افزایش تامین ارز برای بخش خودروی کشور صورت گرفته است و با این حساب در سال ۱۴۰۳  قرار است شاهد شکسته شدن رکورد تولید و واردات خودرو در کشور و نیز بهبود محسوس کیفیت خودروها باشیم.

هدف، بومی سازی فناوری و صادرات خودرو

از سوی دیگر، خسروی با اشاره به شعار محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور اظهار امیدواری کرد که با ورود خودروهای برقی و جدید نه تنها رقابت بین خودروسازان داخلی و واردکنندگان بیشتر می‌شود و کیفیت خودروها بالاتر می‌رود، بلکه می‌توانیم فناوری روز دنیا را در حوزه تولید خودروهای برقی به کشور وارد و آن را بومی‌سازی کنیم که نتیجه آن رونق صادرات خودروهای تولیدی به دیگر کشورها خواهد بود.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز