اینترنت 5G زودتر به مشترکان همراه اول می رسد یا ایرانسل؟

ایرانسل اوایل اسفند ماه پنجمین سایت خود را خارج از تهران و در شیراز راه اندازی کرد تا به عنوان اولین اپراتور تلفن همراه ایرانی که 5G را وارد کشور کرده، معرفی شود.

به گزارش کاماپرس، برخلاف اینترنت 3G و 4G که با تاخیر وارد ایران شد، استفاده از نسل پنج موبایل یا همان G5 همراه با کشورهای پیشرفته دنیا در ایران هم راه اندازی شد.

ایرانسل در بین اپراتورهای تلفن همراه اولین سایت رسمی G۵ را مرداد ماه گذشته در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی کرد. دومین سایت 5 G این اپراتور هم ۷ مرداد ماه در تهران شروع به کار کرد.

سومین سایت این اپراتور به صورت Outdoor در محل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس نصب شد. چهارمین ســایت 5G ایرانسل هم در محدوده پارک آب و آتش فعال شد و مردم عادی هم می توانند از آن استفاده کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

آریاک سفر

ایرانسل اوایل اسفند پنجمین سایت خود را خارج از تهران و در شیراز راه اندازی کرد و سایتهای بعدی خود را در شیراز و کیش راه انداخت و قرار است سایت بعدی خود را در مشهد راه اندازی کند. اما بعد از ایرانسل دیگر اپراتورها که در مسابقه تکنولوژی عقب افتاده بودند، دست به کار شدند تا اخباری درباره راه اندازی سایتهای 5G منتشر شود.

چگونه می توان از اینترنت G۵ استفاده کرد؟

در حال حاضر استفاده از اینترنت 5G در ایران فقط از طریق wifi گوشی امکانپذیر است. یعنی باید در محدوده پوشش سایتهای راه اندازی شده، گیرنده گوشی را روشن کنید و به شبکه وصل شوید.

سیم کارت باید تعویض شود؟

برعکس اینترنت دوره 3G و 4G که مشترکان تلفن همراه باید سیم کارت خود را عوض می کردند برای استفاده از اینترنت 5G نیازی به تعویض سیمکارت نیست و افرادی که گوشی سازگار با نسل پنجم دارند، با همین سیمکارتهای فعلی به شبکه 5G متصل می شوند. تا آن زمان استفاده از نسل جدید ارتباطات با استفاده از همان فناوری wifi امکانپذیر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایرانسلهمراه اول
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز