اینترنت 5G ارزان تر از اینترنت 4G است؟

لست سکند

شبکه اینترنت 5G در کشور با شتابی فراتر از آنچه پیش از این تصور می رفت در حال توسعه است و اکنون این پرسش برای کاربران مطرح شده که هزینه نسل پنجم اینترنت گران تر از نسل قبل است؟

به گزارش کاماپرس، اواسط تابستان بود که اولین دکل های اینترنت 5G در برخی مناطق تهران نصب شد و کار تحقیق و برطرف کردن چالش های فنی این شبکه کلید خورد.

در مورد سرعت و کیفیت بالای نسل پنجم اینترنت سخن فراوان گفته شده و شهروندان تهرانی که معمولا از توسعه زیرساخت های فضای مجازی جلوتر از سایر شهرها برخوردار می شوند بی صبرانه در انتظار اتصال به این نوع اینترنت هستند.

اینترنت نسل پنجم خانگی از دوشنبه می آید

حالا وزیر ارتباطات خبر داده است که اتصال خانگی اینترنت 5G در هفته پیش رو توسط شرکت مبین نت آغاز می شود که خبر بسیار مسرت بخشی برای کاربران است.

راز آسمان پایتخت

آذری جهرمی تصریح کرده است که مبین نت از دوشنبه ۱۸ اسفندماه 1399 افتتاح اولین اینترنت ۵G خانگی در تهران را ارائه می دهد و در فازهای بعدی که سال آینده انجام می شود، نقاط بیشتری را پوشش خواهد داد.

دفاع قاطع وزیر از ارزانی اینترنت 5G

توضیحات وزیر ارتباطات درباره قیمت اینترنت نسل پنجم نیز جالب توجه است. به گفته وی زمانی که اینترنت 5G برقرار شود، سرعت بالا می‌رود و میزان مصرف نیز به‌واسطه آن افزایش پیدا می‌کند. در دنیا معمولا این‌گونه است که به ازای ۱۰۰ درصد رشد ترافیک، قیمت ۵۰درصد کاهش پیدا می‌کند.

آذری جهرمی بار دیگر موضع خود را درباره قیمت اینترنت 5G به این شکل مورد تاکید قرار داد: معمولا با افزایش مصرف اینترنت، قیمت کاهش پیدا می‌کند و طبیعی است وقتی اینترنت نسل پنجم ارائه شود، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهند کرد. این روال منطقی بازار است و اگر تصمیمی خلاف این گرفته شود ضد توسعه اینترنت و ضدفناوری اطلاعات در ایران است.

مطالب مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : مبین نت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز